uryanne schreef:@regtur, dit komt misschien een beetje vervelend over, maar ik zie jouw vraagprijzen voor de hengstveulens. Die zijn dus van een dergelijke hoogte waar de meesten in dit topic ze niet voor willen missen... Dat is misschien voor de merrieveulens wel net zo. Je kunt ze wel snel verkopen, maar gaan ze stuk voor stuk voor meer dan €400,- weg? Dat jij eigen hengsten hebt en dus 'goedkoop' kunt fokken is mijn inziens niet erg vergelijkbaar naar de meesten in dit topic.
Op zich kunnen wij niet goedkoper fokken dan een ander. Aan het eind van het jaar moeten wij ook de pacht en de rente betalen, daarbij het wikkelen en de schouw en polderlasten, noem maar op. Dus elke pony kost bij ons op jaarbasis ook rond de 300 euro alleen al wat er naar binnen gaat, zonder vervelende dingen als DA kosten.
En inderdaad heb ik 2 niet-zelfgefokte hengstveulens voor 150 geadverteerd. Voor de andere heb ik het dubbele geboden gekregen, maar die doe ik niet weg. De merrietjes heb ik niet mee geleurd, ik hoefde ze niet kwijt.
Ik ken ook fokkers die 1000 euro voor een veulen vragen, dat durf ik dan net weer niet, en het ook nog krijgen ook.