[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:52

Vertel mij wat. Ik doe dit nooit meer of stel hem ergens anders ter dekking (maar denk dat hij dit najaar vertrekt. Het wordt me teveel allemaal).

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:54

StalMelyn schreef:
Vertel mij wat. Ik doe dit nooit meer of stel hem ergens anders ter dekking (maar denk dat hij dit najaar vertrekt. Het wordt me teveel allemaal).

Ik moest inderdaad gelijk aan jou denken. _O-
Ik denk dat ik dat dekhengsten houden mooi oversla. :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:11

StalMelyn schreef:

Oh god jij ook al :')

Weet je waar ik het meest gek van wordt die mensen die 100 afspraken maken al die vragen stellen en zoveel interesse hebben en 2 dagen van te voren berichten ik heb toch een andere gekozen..
Ja prima hoor maar val me dan niet weken lastig :')
Ik heb ook gewoon een fulltime baan de stallen vol met gastmerries en mijn eigen pony's..
Het is niet dat ik me verveel ofzo :')

En dan zijn er nog wel 100 dingen die ik kan opnoemen waardoor ik liever zijn ballen eraf haal dan zeuren mensen ook niet :')
Maar de komende jaren worden alleen mijn merries gedekt dan kan ik tenminste zelf er van genieten :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:28

Waarschijnlijk is een van die merries die 2 dagen van tevoren af zei naar Brenin gekomen :P was alleen niet hengstig dus laten ophalen.

Ik word vooral gek van vragen die duidelijk in de dekadvertentie staan en dan alsnog pushen. Er staat duidelijk dat hij natuurlijk en uit de hand dekt. Dan krijg ik vragen als:
Is KI een optie?
Reis je met de hengst? Is verwegistan mogelijk?
Reis je niet ermee? Je kan hem hier neerzetten dan stel ik hem wel ter dekking.
Kan je echt niet sperma afnemen? Dan haal ik het zelf wel op.

Dan nog overige vragen als:
Zoek je verzorgers?
Wil je een veulen kopen?

Daarnaast veel vragen over hoe Brenin is maar laten we eerlijk zijn, hij is 3 jaar en heeft geen nakomelingen. Ik kan niet zeggen wat hij wel of niet doorgeeft. Als je garantie ergens op wil moet je een oudere bewezen hengst nemen.

Ik zou dit aanraden als het echt je werk is en je 24/7 klaarstaat want dat wordt verwacht.

Janinevv

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:32

Geen optie om voor beperkt aantal merries te laten?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:35

Het zou niks voor mij zijn, ik heb wel hengsten gehad maar alleen voor mn eigen pony s. Verkopen is al een drama, laat staan dekken :')
Nu maar 1 merrie meer dus ik moet wel elders op zoek helaas.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:49

StalMelyn schreef:
Waarschijnlijk is een van die merries die 2 dagen van tevoren af zei naar Brenin gekomen :P was alleen niet hengstig dus laten ophalen.

Ik word vooral gek van vragen die duidelijk in de dekadvertentie staan en dan alsnog pushen. Er staat duidelijk dat hij natuurlijk en uit de hand dekt. Dan krijg ik vragen als:
Is KI een optie?
Reis je met de hengst? Is verwegistan mogelijk?
Reis je niet ermee? Je kan hem hier neerzetten dan stel ik hem wel ter dekking.
Kan je echt niet sperma afnemen? Dan haal ik het zelf wel op.

Dan nog overige vragen als:
Zoek je verzorgers?
Wil je een veulen kopen?

Daarnaast veel vragen over hoe Brenin is maar laten we eerlijk zijn, hij is 3 jaar en heeft geen nakomelingen. Ik kan niet zeggen wat hij wel of niet doorgeeft. Als je garantie ergens op wil moet je een oudere bewezen hengst nemen.

Ik zou dit aanraden als het echt je werk is en je 24/7 klaarstaat want dat wordt verwacht.

Haha nee die is naar iemand anders gegaan :') maar dit is al het 2de jaar met die onzin soms :')

Haha heel herkenbaar gewoon die vragen allemaal toch niet normaal!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:50

Cemlys schreef:
Het zou niks voor mij zijn, ik heb wel hengsten gehad maar alleen voor mn eigen pony s. Verkopen is al een drama, laat staan dekken :')

Helaas?? Nou voelt Jaimy zich beledigd :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:55

Grappig, ik heb namelijk een merrie hier gehad die eerst naar Jaimy zou gaan.

Ik wist dat dekken lastig zou worden met fulltime baan dus alles in de avond en dan heb je nog meer pony's staan. Heb er bewust voor gekozen dit te doen, mede omdat ik gewoon echt geloof in de kwaliteit van mijn hengst. Ook best wat voor over maar er zijn gewoon grenzen wat haalbaar is voor mij.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:55

Lijkt me super irritant zeg! Gelukkig heb ik geen ruimte voor hengsten dus dat gezeur kan ik nooit krijgen 8-) Maar buiten dat om kan je het ook ergens als een compliment zien hihi. Bijv Jaimy is nou eenmaal erg gaaf en mensen zijn dus duidelijk onder de indruk van de veulens die eruit zijn gekomen. Die van mij word volgend jaar ook pas 3 en je wilt niet weten hoe graag ik haar met jaimy wil laten “daten” maar ik snap je keuze volledig! Snap dan ook niet zo goed dat mensen zo door drammen.. := Zijn genoeg andere mooie hengsten.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:03

Hier gelukkig ook goede ervaringen. Soms wel een die afzegt, maarja dat kan altijd. Oja, behalve dat om half 6 's morgens de eerste merrie aan de beurt is en 11 's avonds de laatste haha.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:12

Maar Jaimy is ook knap en veelzijdig,daar houden wij merriehouders van,heb ook 2 knappe merries die volgend jaar 3 worden....alleen...hebben ze dezelfde vader als jaimy <3 dus verder zoeken.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:23

Kimm4 schreef:
Hier gelukkig ook goede ervaringen. Soms wel een die afzegt, maarja dat kan altijd. Oja, behalve dat om half 6 's morgens de eerste merrie aan de beurt is en 11 's avonds de laatste haha.

Ja dat tijden plannen is hier ook lastig :') wij hebben de max gezet op 4 merries per dag dekken vind het zo sneu voor dat dier anders!
Dan beginnen we ook vroeg en eindigen laat

Natuurlijk heb ik ook goede ervaringen maar dat weegt haast niet op tegen sommige andere ervaringen maar dat ga ik ook niet allemaal bespreken :')
Het laatste jaar moet ik maar denken dan zijn we er klaar mee :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:14

Fotografie91 schreef:
Cemlys schreef:

Haha nee niet op die manier, ik ben gewoon een hengstenmens en ik mis mn maatje nog steeds vandaar de helaas. Jaimy is gewoon wauw

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:47

Cemlys schreef:
Fotografie91 schreef:

Haha nee niet op die manier, ik ben gewoon een hengstenmens en ik mis mn maatje nog steeds vandaar de helaas. Jaimy is gewoon wauw

Haha ik snap je hoor ik ben ook super gek met hengsten altijd en daarom zal ik Jaimy ook gewoon niet kunnen castreren ook al zal het het wel makkelijker maken :')

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:24

Nu ben ik nog redelijk nieuw in dit wereldje, en heb ik je zo te lezen ook “lastig gevallen”.

Maar kun je het niet commercieel interessanter voor jezelf maken door maar een beperkt aantal merries aan te nemen en je dekgeld te verdubbelen? (Ik roep maar wat)

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:33

Voor de fokkers onder ons,

Waar schrijven jullie de veulens in?
Toevallig was ik vd week bij een fokker om te kijken bij een paar pony’s en daar hadden we t over meerdere stamboeken qua voor en nadelen. Ik wil binnenkort lid worden maar ja wat is verstandig? Lid worden van beide nederlandse stamboeken of gewoon alleen lid worden van 1 stamboek?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:42

miisshOrse schreef:
Nu ben ik nog redelijk nieuw in dit wereldje, en heb ik je zo te lezen ook “lastig gevallen”.

Maar kun je het niet commercieel interessanter voor jezelf maken door maar een beperkt aantal merries aan te nemen en je dekgeld te verdubbelen? (Ik roep maar wat)

Ja daar heb ik ook over nagedacht maar ik wou gewoon mijn hengst wat merries gunnen en om nou halverwege het seizoen de prijs omhoog te gooien vind ik ook wat :')
Volgend jaar dekt hij gewoon niet nog minder gezeur :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:09

meganvr schreef:
Voor de fokkers onder ons,

Waar schrijven jullie de veulens in?
Toevallig was ik vd week bij een fokker om te kijken bij een paar pony’s en daar hadden we t over meerdere stamboeken qua voor en nadelen. Ik wil binnenkort lid worden maar ja wat is verstandig? Lid worden van beide nederlandse stamboeken of gewoon alleen lid worden van 1 stamboek?

Ik ben lid bij beide maar schrijf de veulens in bij het wpcv

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:51

Ik schrijf altijd bij wpcv in.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:02

Ik ben alleen bij het NWPCS lid en schrijf daar mijn veulen in.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:02

En schrijven jullie ze bij t wpcv in met een reden? Waarom geen nwpcs? :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:14

Ik ook nwpcs
Maar nu gedekt met wpcv

Maar geen lid van wpcv dus even mijken

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:18

Altijd nwpcs omdat ik dat gewoon handiger vind kost misschien iets meer maar dat vind ik het ook waard!
Alles is online op te zoeken en te registreren chipper komt zelf hoef ik niet achteraan te regelen en uit te zoeken wie er kan en mag!
Voor mij is de keuze nwpcs makkelijk gemaakt :)
En dan is de hengst natuurlijk nwpcs gekeurd dus alles online echt ideaal!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:02

Fotografie91 schreef:
Altijd nwpcs omdat ik dat gewoon handiger vind kost misschien iets meer maar dat vind ik het ook waard!
Alles is online op te zoeken en te registreren chipper komt zelf hoef ik niet achteraan te regelen en uit te zoeken wie er kan en mag!
Voor mij is de keuze nwpcs makkelijk gemaakt :)
En dan is de hengst natuurlijk nwpcs gekeurd dus alles online echt ideaal!

Precies dit. Alles wordt geregeld en gedaan, ik hoef nergens zelf achteraan.