Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StalMelyn schreef:Vertel mij wat. Ik doe dit nooit meer of stel hem ergens anders ter dekking (maar denk dat hij dit najaar vertrekt. Het wordt me teveel allemaal).
StalMelyn schreef:Waarschijnlijk is een van die merries die 2 dagen van tevoren af zei naar Brenin gekomenwas alleen niet hengstig dus laten ophalen.
Ik word vooral gek van vragen die duidelijk in de dekadvertentie staan en dan alsnog pushen. Er staat duidelijk dat hij natuurlijk en uit de hand dekt. Dan krijg ik vragen als:
Is KI een optie?
Reis je met de hengst? Is verwegistan mogelijk?
Reis je niet ermee? Je kan hem hier neerzetten dan stel ik hem wel ter dekking.
Kan je echt niet sperma afnemen? Dan haal ik het zelf wel op.
Dan nog overige vragen als:
Zoek je verzorgers?
Wil je een veulen kopen?
Daarnaast veel vragen over hoe Brenin is maar laten we eerlijk zijn, hij is 3 jaar en heeft geen nakomelingen. Ik kan niet zeggen wat hij wel of niet doorgeeft. Als je garantie ergens op wil moet je een oudere bewezen hengst nemen.
Ik zou dit aanraden als het echt je werk is en je 24/7 klaarstaat want dat wordt verwacht.
Kimm4 schreef:Hier gelukkig ook goede ervaringen. Soms wel een die afzegt, maarja dat kan altijd. Oja, behalve dat om half 6 's morgens de eerste merrie aan de beurt is en 11 's avonds de laatste haha.
Fotografie91 schreef:Cemlys schreef:Het zou niks voor mij zijn, ik heb wel hengsten gehad maar alleen voor mn eigen pony s. Verkopen is al een drama, laat staan dekken
Nu maar 1 merrie meer dus ik moet wel elders op zoek helaas.
Helaas?? Nou voelt Jaimy zich beledigd
Cemlys schreef:Fotografie91 schreef:Helaas?? Nou voelt Jaimy zich beledigd
Haha nee niet op die manier, ik ben gewoon een hengstenmens en ik mis mn maatje nog steeds vandaar de helaas. Jaimy is gewoon wauw
miisshOrse schreef:Nu ben ik nog redelijk nieuw in dit wereldje, en heb ik je zo te lezen ook “lastig gevallen”.
Maar kun je het niet commercieel interessanter voor jezelf maken door maar een beperkt aantal merries aan te nemen en je dekgeld te verdubbelen? (Ik roep maar wat)
meganvr schreef:Voor de fokkers onder ons,
Waar schrijven jullie de veulens in?
Toevallig was ik vd week bij een fokker om te kijken bij een paar pony’s en daar hadden we t over meerdere stamboeken qua voor en nadelen. Ik wil binnenkort lid worden maar ja wat is verstandig? Lid worden van beide nederlandse stamboeken of gewoon alleen lid worden van 1 stamboek?
Fotografie91 schreef:Altijd nwpcs omdat ik dat gewoon handiger vind kost misschien iets meer maar dat vind ik het ook waard!
Alles is online op te zoeken en te registreren chipper komt zelf hoef ik niet achteraan te regelen en uit te zoeken wie er kan en mag!
Voor mij is de keuze nwpcs makkelijk gemaakt
En dan is de hengst natuurlijk nwpcs gekeurd dus alles online echt ideaal!