[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:12

Diane_Basje schreef:
Bedankt! Ja eigenlijk wel he?

Ja eigenlijk wel :D
Ik doe hengstjes opfok deze winter, dus plek zat voor 1 extra.

dadabo

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:22

Rumble is en blijft erg leuk!
Ik zal binnenkort van Daniro ook eens een filmpje maken.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:34

Bedankt! Ja moet je zeker doen!
@Melanie, je hebt pb!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:18

Vivana: Gefeliciteerd! Terecht een 1ste plaats en doorverwijzing, ik vind het een erg mooie combinatie.
Benieuwd hoe het in Kootwijk gaat.
Inowa: Ook gefeliciteerd.
Regtur: mooie foto's van jolin en haar veulen, mooie partnerkeuze ook denk ik. Benieuwd wat het vosje van jullie gaat geven, ik vind het een erg aansprekende pony.
En rumble wat een parmantig kereltje!

Gister 2 pony's weer even meegehad op buitenrit. Meisje wat op pascha rijdt doet het hartstikke goed, is een vrij gevoelige pony, en eigelijk wou ze niet meer rijden, beetje onzeker door een eerder ongeluk met paarden. Maar dit duo is goud waard, hele buitenrit rijdt ze netjes voorop, en aardig moeilijk bij te benen dit stel. Ruitertje wat hiervoor pascha rijdt zit nu op Beyonce en ook een erg goede combi, stuk relaxer dan met pascha. Beyonce was nu de 6de of 7de keer dat er mee gereden wordt. maar pony is schaapmak dus erg fijn.
en deze meiden kunnen wel nog eventjes op de pony's verder, nog plaats zat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:33

@cemlys
Citaat:
Vivana: Gefeliciteerd! Terecht een 1ste plaats en doorverwijzing, ik vind het een erg mooie combinatie.
Benieuwd hoe het in Kootwijk gaat.

Dank je :o
Ik ben ook erg benieuwd,heb natuurlijk welal foto's gezien van de andere winnende...
Ik had ook eerlijk gezegt geen concurentie in Sevenum,de ene was véél te heet (kind werdt voor de aanvang al gelanceerd en die andere schimmel.....tsja wat moet ik daaraan toevoegen? (kort door de bocht,wat kwamen zij eigenlijk doen).
Ik ben super trots op m'n stel en ik ga ervoor,onze Lynn is koning te rijk,loopt de gehele dag met d'r beker rond want die heeft zíj gewoonen met haar Fellow.
Dan geniet je zelf toch ook met volle teugen.
Ik heb net contact gehad met Theo ten Brinke en die gaat me de foto's doorsturen met als compliment;ooow met dat mooie schimmeltje :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:52

Cemlys: leuke foto's. Ik ben wel erg benieuwd naar de grootte van de pony's en hun ruiters. De grootste past er nog zo mooi op. (sectie B toch?)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:30

Nee beide zijn sectie A, de kleinste merrie is 1.13 officieel gemeten, hoewel ik haar een half jaar eerder 1.16 gemeten had zelf. De andere merrie is 1.20. ruitertje op de kleinste merrie is 11, andere ruitertje 9. Maar meisje van 11 is klein en smal, dus dat scheelt. Ze hebben zelf ook een sectie A thuis en daar past ze net zo makkelijk op. Maar heel erg blij met deze meiden, ze doen het voortreffelijk, hebben er lol aan en passen nog een tijdje makkelijk op de pony's.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:38

Ik moest gewoon even een plaatje schieten:.
Afbeelding
Tillybo Top Notch X Zomerdijks Viola.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:19

Cemlys schreef:
Nee beide zijn sectie A, de kleinste merrie is 1.13 officieel gemeten, hoewel ik haar een half jaar eerder 1.16 gemeten had zelf. De andere merrie is 1.20. ruitertje op de kleinste merrie is 11, andere ruitertje 9. Maar meisje van 11 is klein en smal, dus dat scheelt. Ze hebben zelf ook een sectie A thuis en daar past ze net zo makkelijk op. Maar heel erg blij met deze meiden, ze doen het voortreffelijk, hebben er lol aan en passen nog een tijdje makkelijk op de pony's.

Wat leuk! Voor sectie A is het over het algemeen net wat lastiger om ruitertjes te vinden. idd, die passen er nog wel even op (tenzij ze ineens weer een groeispurt krijgen ;) )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:26

Ik hou goeie moed, moeders is kleiner dan mij ;) dus dat scheelt weer haha.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:31

Cemlys schreef:
Ik hou goeie moed, moeders is kleiner dan mij ;) dus dat scheelt weer haha.

Wat een mooie foto's van die buitenrit. Puur natuur, dat blijft mijn favoriet!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:36

Ja het is een ontzettend mooi natuurgebied daar. Je kunt er gerust een uurtje in buitenrijden en de pony's genieten er echt van daar.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:41

sardis purdey lijkt door de drie weken te zijn. Heb haar niet meer hengstig gezien. Ze loopt bij damon in de wei en ook hij toont geen interesse meer. Dyfed curtsey loopt nog in spierdijk bij de hengst en wordt ook niet hengstig meer. Hopelijk dus twee veulens volgend jaar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:31

Melanie5 schreef:
sardis purdey lijkt door de drie weken te zijn. Heb haar niet meer hengstig gezien. Ze loopt bij damon in de wei en ook hij toont geen interesse meer. Dyfed curtsey loopt nog in spierdijk bij de hengst en wordt ook niet hengstig meer. Hopelijk dus twee veulens volgend jaar.

Het zou mooi zijn als het met deze 2 merries zou lukken. Curtsey is niet de jongste meer. Haar jaarling begint het nu goed te doen en krijgt ook een scheut de hoogte in.
Bij Drummer zijn er nu 8 door de 3 weken heen, waarvan 1 ws niet dragend, en de overige 5 moeten we nog afwachten, daarvan weten we volgende week meer.
In Rusland is nog een heel mooi bruin merrieveulen van hem geboren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:21

jenny heb jij nog tijd om wat fotos van mijn mannetjes te maken? Mooi dat drummer goed bevrucht. Hoeveel veulens verwachten jullie volgend jaar?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:49

Melanie5 schreef:
jenny heb jij nog tijd om wat fotos van mijn mannetjes te maken? Mooi dat drummer goed bevrucht. Hoeveel veulens verwachten jullie volgend jaar?

Ik had laatst zo.n mooie foto, daar zijn ze allemaal even groot.. :j :P Ze liggen. maar als het ietsje mooier weer wordt ga ik wel weer aan de gang met decamera.
wij krijgen er 4 van Topper, 8 van Drummer en 1 of 2 van Pure Gold.
Maar ik heb zojuist nog een paar merries te koop gezet, dus kunnen het er wel een paar minder worden. Anders wordt het wel een baby-boom.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:10

wat een mooie foto's weer :)
blijf beyonce echt geweldig vinden! daar heb je het echt mee getroffen!

mijn 2 jarige is verkocht naar Rusland, gisteravond hebben we hem naar Utrecht gebracht waar hij vandaag op transport moest richting zijn nieuwe eigenaren.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:19

boeflover schreef:
wat een mooie foto's weer :)
blijf beyonce echt geweldig vinden! daar heb je het echt mee getroffen!

mijn 2 jarige is verkocht naar Rusland, gisteravond hebben we hem naar Utrecht gebracht waar hij vandaag op transport moest richting zijn nieuwe eigenaren.

Da's niet naast de deur. Gaat-ie voor de sport of fokkerij?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:27

@boeflover: Van harte, super dat hij naar Rusland verkocht is, spannend hoor.

Ik heb nét onze Dúnadan te koop gezet. Wel heel jammer, maar ja, hengst hé, daar kan ik zelf niets mee :D maar als ik dan deze foto zie...

Afbeelding
Oostdijk's Dancing Dúnadan (Cwrtycadno Cymro x Stougjeshoeve Dancing Queen) 1A R.K. Sevenum - Foto: Theo ten Brinke

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:37

Mooie foto Jacqeline! Hij is gaaf geworden

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:16

abba schreef:
@boeflover: Van harte, super dat hij naar Rusland verkocht is, spannend hoor.

Ik heb nét onze Dúnadan te koop gezet. Wel heel jammer, maar ja, hengst hé, daar kan ik zelf niets mee :D maar als ik dan deze foto zie...

[ Afbeelding ]
Oostdijk's Dancing Dúnadan (Cwrtycadno Cymro x Stougjeshoeve Dancing Queen) 1A R.K. Sevenum - Foto: Theo ten Brinke

Nou vind hem toch erg knap hoor!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:02

Vandaag weer eens een dagje keuring gedaan. Dat is goed bevallen, en veel mooie ponies gezien in de kampioensring. Ik heb een paar foto's in het andere topic geplaatst.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:47

regtur schreef:
Vandaag weer eens een dagje keuring gedaan. Dat is goed bevallen, en veel mooie ponies gezien in de kampioensring. Ik heb een paar foto's in het andere topic geplaatst.

heb er ook even gekeken. Leuk hoor.
Volgende week moet onze merrie, best spannend :o

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:20

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:59

Oh is Magnolia van jou? Zag je rondstappen in die enorme groep, vond ze het mooiste hoofdje hebben van de hele groep, ze viel me echt op. Heb het nog tegen vriendinnen gezegd. Toen jullie bovenstaande foto's aan het maken waren stonden wij bij dat winkeltje, heb nog getwijfeld om naar je toe te komen om te zeggen dat ik haar zo mooi vond, maar heb het toch niet gedaan. Leuk om dan hier de foto's voorbij te zien komen. Succes met je pony en gefeliciteerd!