Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:Ik kreeg nog een foto van haar met het eerste veulen en die was gewoon vos, kan dus ook.
Ook heb ik via FB een keer een foto toegestuurd gekregen van en 3 jarige dochter van haar, die zal ik eens opzoeken, dat was een ontzettend mooie merrie.
Waar heb jij de foto van het vorige veulen gevonden?
uryanne schreef:Melanie5 schreef:Voordeel van een late 1e snede is lang stengelig gras met veel structuur. Veel beter voor paardjes dan een echte voorjaars snede.
Is dat wel zo? In paardenland wordt het idd veel gezegd. Maar ik hou toch wel van goed kwaliteitshooi. Zeker voor jonge dieren. Een oudere pony mag wel wat soberder maar ik ben van mening dat met goed hooi voeren het flink kan schelen met krachtvoer bij geven. Let wel, hooi in pakjes. Geen 'hooi' wat net 2 dagen heeft gelegen en dan snel in plastic wordt gewikkeld. Dat is idd geen paardenspul.
Hier is ook veel hooi binnen gekomen vandaag. Ik wacht nog op de 2e snee. 1e snee was met Pinksteren en nu is het me nog niet lang genoeg. Nog even geduld dus![]()
Waar ik het trouwens met de buurman overhad vanavond; wij zijn bang dat er op het moment veel mensen worden 'besodemieterd'. Er wordt hooi in pakjes gemaakt terwijl dit eigenlijk beter in plastic gewikkeld zou kunnen worden. Argeloze paardenmensen ( no offense) denken een superdeal te hebben door nu voor €3,50 per stuk hooi te kopen en in december moeten ze naar de mesthoop omdat het nog niet droog genoeg was.
Cemlys schreef:Maar hangt ook een beetje vanaf waar je het koopt. hier is het een week echt kurkdroog geweest en is er helemaal geen regen gevallen, dus veronderstel dat het hooi dan wel droog genoeg is. Maar eigelijk nog niemand gesproken over de kwaliteit.
Enige waar ik tegenaanloop die grote gewikkelde balen (zelfs de midi balen) kan ik nooit op tijd opvoeren. en de hele kleine pakjes (50kg) vind je hier niet vaak. Erg jammer. Dusja meestal zit er maar 1 ding op en dat is hooi voeren. Vorig jaar wel goed hooi gevonden, hoop dat ik dit jaar gewoon ook weer daar hooi kan kopen. Was mooi hooi.
Melanie5 schreef:uryanne hoeveel ponies heb jij? Ik heb ongeveer 35 grote ronde balen nodig voor tien ponies. Ik voer wel beperkt kracht voer en onbeperkt hooi. Dit van jou klinkt erg weinig. Ik heb ze wel op stal staan in de winter.
inowa schreef:wel een beetje jacobskruid erin maar dat trekken we er morgen wel uit,zijn maar een paar plantjes.
Cemlys schreef:Die Cadivor-veulens weten wel wat bewegen is, ook Denvers nafok viel niet tegen. Llewelyn niet het eerste wat ik zou nemen, al vind ik het een ontzettend mooie hengst.
Melanie5 schreef:Cemlys schreef:Die Cadivor-veulens weten wel wat bewegen is, ook Denvers nafok viel niet tegen. Llewelyn niet het eerste wat ik zou nemen, al vind ik het een ontzettend mooie hengst.
Cardivor heeft erg uniforme veulens. Ik vind de Denver veulens ook erg goed. Ze hebben al aardig wat jaargangen van hem. Ze wilden hem verkopen vorig jaar, weet niet of dat nog zo is.