Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_Romeo

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:29

willen meer mensen Romeo taxeren?? Schijnheilig

An0niem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:26

hallo ik wil wel eens voor de grap weten wat mijn pony waard is:

Het is een volle welsh cob met stamboompapieren hij heet Silas
de vader is cascob ceredig
de moeder is pennlwynuchel deiniolenn
het is een ruin
7 jaar oud *05-06-00*
hij kan makkelijk een L proefje lopen
vorrig jaar officiele wedstrijden gereden tussen de kwpners bij de 2e wedstrijd meteen winst.
ik oeffen nu met hem travers en schouderbinnenwaarts en wending voor/achterhand enz.
hij vindt het heerlijk om bosritten te maken en geniet er helemaal van. ook vind hij een sprongetje op zijn tijd allemaal oke. bij de hoefsmid dierenarts etc. allemaal braaf. en aandacht vind hij helemaal geweldig. op stal is het ook een schat. als je zijn trucjes eenmaal onder de knie hebt is het een super paard waarmee je kunt lezen en schrijven.
hij is nu 2 en half jaar onder het zadel en heeft het eerste half jaar alleen een beetje ''basis'' western gelopen dus: ho is halthouden en back is achterwaarts en met losse teugels stappen draf gallop enz. dat kon hij. toen heb ik hem gekregen en heb hem in 2 jaar dus naar de L geholpen zeg maar (( ben super trots ))

heelaas kan ik er niet zo goed mee overweg om een foto te plaatsen. als ie het doet heb ik wel een link van een profielsite van mezelf. daar staat een foto op van Silas. als het goed is krijg je de foto al te zien als je de link aanklikt: http://nl.netlog.com/Babbel_9200/photo/ ... 16923#body

natuurlijk zou ik Silas nooit echt kwijt willen maar ik zou wel eens willen weten wat jullie hiervan denken en wat jullie ervoor zouden ''geven, bieden'' hoor het wel. groetjes shauni

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:13

An0niem schreef:
hallo ik wil wel eens voor de grap weten wat mijn pony waard is:

Het is een volle welsh cob met stamboompapieren hij heet Silas
de vader is cascob ceredig
de moeder is pennlwynuchel deiniolenn
het is een ruin
7 jaar oud *05-06-00*
hij kan makkelijk een L proefje lopen
vorrig jaar officiele wedstrijden gereden tussen de kwpners bij de 2e wedstrijd meteen winst.
ik oeffen nu met hem travers en schouderbinnenwaarts en wending voor/achterhand enz.
hij vindt het heerlijk om bosritten te maken en geniet er helemaal van. ook vind hij een sprongetje op zijn tijd allemaal oke. bij de hoefsmid dierenarts etc. allemaal braaf. en aandacht vind hij helemaal geweldig. op stal is het ook een schat. als je zijn trucjes eenmaal onder de knie hebt is het een super paard waarmee je kunt lezen en schrijven.
hij is nu 2 en half jaar onder het zadel en heeft het eerste half jaar alleen een beetje ''basis'' western gelopen dus: ho is halthouden en back is achterwaarts en met losse teugels stappen draf gallop enz. dat kon hij. toen heb ik hem gekregen en heb hem in 2 jaar dus naar de L geholpen zeg maar (( ben super trots ))

heelaas kan ik er niet zo goed mee overweg om een foto te plaatsen. als ie het doet heb ik wel een link van een profielsite van mezelf. daar staat een foto op van Silas. als het goed is krijg je de foto al te zien als je de link aanklikt: http://nl.netlog.com/Babbel_9200/photo/ ... 16923#body

natuurlijk zou ik Silas nooit echt kwijt willen maar ik zou wel eens willen weten wat jullie hiervan denken en wat jullie ervoor zouden ''geven, bieden'' hoor het wel. groetjes shauni

Nou dan zal ik 't eens proberen dan....ben niet weg in de prijzen van Welsh Cobs...€3500,00 en als je nou officieel zou gaan rijden dan zal dat best meer worden.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 08-04-19 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam in quote aangepast

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:19

jori_X schreef:
jori_X schreef:
Als jullie de mijne ook zouden willen doen zou ik dat leuk vinden Haha!

Naam: Heidehofs Salvador
Leeftijd: 6
Stokmaat: 1.569
Vader: Goldwinds Empires Voice
Vader v/d moeder: Orchard D'avranches
Geslacht: Ruin
Kleur: Donkere vos
Ik spring nu M met hem. Hij heeft erg veel aanleg voor het springen. Ik dressuur nu L1 met hem, maar ik rij bijna geen dressuur. Bij de vorige eigenaar was hij L2 bij de paarden. Hij is B cross.
Hij heeft geen stalgebreken.

Hier ff wat fotootjes Haha!

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFHMA7EP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6RFUFAC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6I8O4EHM.jpg

Ik ben benieuwd...................

Hij staat nu echt te koop dus ben nu al helemaal benieuwd Knipoog

Met jou pony kun je gerust beginnen om €7500,00 te vragen , goed helaas is 't geen D want die brengen "goud" op. Tja en betaal je voor een goede sport pony veel geld.( die zijn er maar weinig,de échte goeie) En z'n afstammeling is ook niet mis.
Sucses met de verkoop

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:26

Doet eens even een poging...

Lakeway's Bright Light van Scotty_ : 2500 Euro
Lady van Marlies22 : 1800 Euro
Isolde van Westpoort van Deborahh : 2500 Euro (ivm nog niet ingereden, met deze kleur gaat ze ingereden een pak meer waard zijn)
JoJo van Daffie9 : 1200 Euro
Bubbles van Daffie9 : 700 Euro
Lucky Tender van PollyAgain : 2500 Euro
Heidehofs Salvador van jori_X : 4500 Euro
Aaldonks Romanov van Julia_Romeo : 3500 Euro
Silas van Babbel_9200 : 2500 Euro (niet geklasseerd)

En dan mijn nieuwe pony:

Merrie, valk, Welsh A met papieren, 1.18 (B-pony) en wordt 1.20. Goed bewegen. Zeer braaf, wel een tikje dominant aangelegd. Nog niet ingereden ivm 2,5 jaar oud Knipoog
Engelse papieren, ingeschreven bij Belgisch Welshpony Stamboek, vader Pendock Buttonhole, moeder Doornzicht Elena (v. Foxhunter Pantheon).
Pas naar Welshshow geweest en was daar eerste bij de tweejarige Welsh A merries.

Afbeelding
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:44

ooohhh!!!!! hebbe hebbe hebbe!!!!! wat een lekkerding zeg Haha! !!!!!
staat ze toevallig te koop Tong uitsteken ???? hahah!
ben ook echt fan van de kleur Lachen (zie mijn profiel)

ik schat haar nu op een waarde van ongeveer 2500 euro, echt een plaatje om te zien! als ze ingereden is en keuringen blijft lopen kan het makkelijk tot het dubbele van dat bedrag uitlopen....
mooi behang ook, echt een lekkerding!

heb je toevallig ook aktie foto's van haar? waar je een beetje de gangen op ziet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:45

Hahaha, we hebben haar pas sinds maandag dus een beetje maf om haar nu al te verkopen. Clown
Actiefoto's heb ik nog niet, ze kan wel fijn bewegen en loopt zich de hele dag op de wei te showen. Als ik foto's heb gemaakt zal ik ze wel even naar je toesturen.

manny_sakb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:53

Urielle: oei, hier ben ik niet goed in, ik denk ook rond de €2500

Nu de mijne:
Naam: Tuchinski
Leeftijd: 7 jaar (pas geworde)
Kleur: bruin met zwarte manen
Het is een KWPN-er, een merrie, ze heeft papieren en een paardenpaspoort ook is ze gechipt. Ze is ongeveer 1.56m groot en ze heeft nog geen wedstrijd ervaring. ik heb haar pas 2 maanden maar ze loopt al vrij goed. Springen vind ze helemaal het einde maar dressuur gaat ook goed Pling

Naam: Salomee
Leeftijd: 15 jaar
Kleur: palomino
Het is een Welsh, een merrie, ze heeft helaas geen papieren maar wel een paspoort en ze is gechipt. Ze is ongeveer 1.28m groot en ik rijd helaas geen wedstrijden met haar maar ik denk wel dat ze L2 dressuur aankan en M springen.
Springen vind ze ook geweldig! Ze springt makkelijk 1 meter parcours. Ohja ze is ook nog verkeersmak Haha!

P.S.: ik weet helaas niet hoe ik er een foto moet op zetten

alvast bedankt! Haha!

manny_sakb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:55

Oeps ik ben vergeten zeggen dat Salomee ook nog voor de koets kan Cool

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:21

Urielle ik ben niet echt weg in e prijzen van pony's, maar een 1500 euro zou toch moeten lukken gezien de speciale kleur (je zou maar net een liefhebber vinden Knipoog ) en de prestaties. Enige 'nadeel' is dat het een ukje is.

manny; ts een welsh taxatie topic geen kwpn taxatie topic Clown dat zal hier vast ook nog wel ergens te vinden zijn.

voor de welsh zou ik niet hoger dan 2000 euro gaan, gezien ze niet officieel op wedstrijd uitgebracht is en verder ook niet echtiets 'bewezen' heeft..

Deborahh: 3000/4000 euro moet toch wel lukken. Die prijs zal inderdaad nog omhoog gaan als ze eenmaal goed ingereden is. Maar ik zie dat ze nu al een zadel op heeft Knipoog

Scotty__ 2000

JoJo; 2500.
Bubbles 2000 Lachen

Ben benieuwd naar hoeveel Explosion inmiddels waard zou zijn.
Naam; Home 'T' ranch Explosion
leeftijd; hij is van 1990 dus inmiddels 17
kleur; schimmel
geslacht; hengst, goedgekeurt als basisboekhengst, ook ooit als stamboekhengst maar omdat er geen nakomelingen getoond zijn van hem is hij teruggeplaatst naar basisboekhengst.
hoogte; 1.28m
karakter; fijn werkwillig paard, leergierig maar met het typische 'welsh temperament'. Aan de hand het braafste paard dat je je kan voorstellen. Heb peuters bij me voorop gehad met Explosion en daar is hij voorzichtig mee, laat zich ook heel fijn rijden door andere ondanks dat hij wel een beetje test. Zacht in het mondje.
Niveau; hier in Belgie niveau 2 wat bij jullie M/Z niveau is. Hij kan nog meer maar omdat ik ben moeten stoppen met wedstrijden zijn we daar dus blijven hangen. Springen kán hij maar doet hij absoluut niet graag.
resultaten; veel overwinningen op regionaal niveau. Wedstrijden won hij minimum 1 proef, het grootste deel van de tijd won hij ze allebei. Kampioen Beker van Limburg 2006, Kempisch kampioen niveau II 2006, heeft nationaal een 2de plaats gelopen maar ik vond die wedstrijden niet fijn en zijn dus weer regionaal gegaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAPMMXQE.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q7Y4WQGH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GR33JNKZ.jpg
Afbeelding

Verder is Explosion ontzettend betrouwbaar. Ik kan er zonder hoofdstel/zadel opspringen en rustig zo met hem rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:52

Ik kan echt niet taxeren hoor Clown

Tuchinski - 2500 Euro. 7 jaar, nog niet geklasseerd en een kleine maat. Afhankelijk van papieren en predikaten misschien meer ivm fokwaarde.
Salomee - 1000 Euro ivm niet geklasseerd, geen papieren en de leeftijd

Explosion - die vind ik echt moeilijk. Goedgekeurde hengst is kaching kaching, kan nog evt. een paar jaar ingezet in de dekdienst, mooie sportprestaties maar kan hier niet meer mee verder.... 5000 Euro?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:53

De pony kan overigens wel nog verder he Urielle. Knipoog Onder een andere ruiter zou ghij nog makkelijk een aantal jaren kunnen meedraaien. Enkel onder mij niet meer omdat ik 16 ben (in belgie mag je dan niet meer bij de pony's)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:06

@Babbel_9200 : ik denk pakweg 1200 euro....
@Urielle : ik denk zo,n 500 euro
@pharagirlke : hij is toch zeker 1500 euro waard denk ik zo..

ik ben benieuwd wat jullie voor pepper zouden geven(pepper is overigens niet te koop hoor)

Naam; richards lady pepper
leeftijd; 2 jaar en 2 maanden
kleur; schimmel
geslacht; merrie.
vader: emilio van de garderenshof
moeder: bosvelds nicoline(fleur van pink-horizon)
vader van vader: vechtzichts harmony
moeder van vader: springbourne elinor.
vader van moeder : tenkhoeves roberto
moeder van moeder: varpullan bente.
hoogte;nog onbekend...naar schatting 1,17 meter maar zal ongeveer 1,20 worden.
karakter; lieve maar brutale en pittige merrie....echte welsh pony..
pepper gaat volgend jaar pas naar de keuring als ze 3 jaar is.
ze staat nu lekker op de weide.

hoofdje is nu lekker aan het opdrogen...word ook nog mooier
Afbeelding

drafje:
Afbeelding

ben benieuwd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:22

Voor 1500 krijg je zijn hoef niet eens Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:07

Haha over het algemeen word hier wel erg laag geschat ja Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:50

Urielle schreef:
Hahaha, we hebben haar pas sinds maandag dus een beetje maf om haar nu al te verkopen. Clown
Actiefoto's heb ik nog niet, ze kan wel fijn bewegen en loopt zich de hele dag op de wei te showen. Als ik foto's heb gemaakt zal ik ze wel even naar je toesturen.

ja gaaf! veel plezier met haar, echt een Vingers aflikken paardje Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:01

pharagirlke schreef:
De pony kan overigens wel nog verder he Urielle. Knipoog Onder een andere ruiter zou ghij nog makkelijk een aantal jaren kunnen meedraaien. Enkel onder mij niet meer omdat ik 16 ben (in belgie mag je dan niet meer bij de pony's)

na mijn mening zou hij ongeveer 4500 á 5000 euro waard zijn.
kan ook nog gebruikt worden voor de dekdienst, en kan leuk lopen
enige nadeel zijn leeftijd... als hij jonger was geweest, zou hij zeker veel meer waard zijn geweest!
verder een erg lekkerding om te zien! en zonde dat er niet verder mee gefokt is!

Edit: typo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:41

Wat niet is kan nog komen, we zijn er over aan het denken om hem alsnog nog eens voor te brengen en hem nog een paar dekkingen te laten doen. Lachen Maar we weten nog niets zeker, het zou er allemaal weer ingetraind moeten worden enz enz...En wij hebben geen ervaring met keuringen. Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:48

dat zou wel mooi zijn, dan is hij ook meteen weer meer waard als hij goeie veulens kan produceren! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 00:54

Ik heb een zoon van hem gezien, en die deed het bijzonder goed in de dressuur, had zijn galop ook... Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:57

Zouden jullie in het fjordentaxtatietopic willen kijken. Dat is een stuk overzichtelijker dan hier omdat er hier allerlei opmerkingen doorheen gegooit worden. Lachen
Babbel_9200 : 2500 omdat het een grotere maat is.
Urielle : 1600.
manny_sakb : 1700 wegens leeftijd.
pharagirlke: 2400
inowa: 1800

Palomino merrie 11 jaar.
Stokmaat: 1.34
Springt: 1.25
Dresuur: De basis zit erin kan inmiddels wijken etc.
Rontg. goed gekeurt.
Lievert met erg veel uitstraling en springvermogen.
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels is ze afgevallen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:35

heey leuk !!
nou daar komt mijn pony :
Blindway swenny
vader : Cawdor sir horace Moeder : Welshhoef Jenny
predikaten : nee.
klin/rontg : goedgekeurt
Leeftijd : 21
nivo : L
geslacht : Merrie
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Knofje op 15-09-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:36

je moet eerst zelf een aantal taxaties doen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:41

Oh oke Haha! ik kan het niet echt
Lola : 1800
urriele : 2000
Marlies22 : 1800 Euro

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:23

Babbel_9200: stokmaat? €3250,-
Jori_x: €4500,- /€5000,-
Urielle: €1250,-
Manny_sakb : Geen papieren, dus €1000,-
Pharagirlke: Leuk dier! €2250,-
Inowa: €1200,-
L_ola: €1250 , kan goed springen, maar omdat de basis er nu ‘’pas’’ in zit, wat lager.
Leonieswenny: Stokmaat? €1200,- (moet toch eerst de stokmaat weten)

Naam: Utah
Stokmaat: 1.53
Leeftijd: 6 jaar (8-03-2001)
v. Coelenhage's Let's be the best
Niveau: M1+8 (morgen waarschijnlijk de punten voor het M2) Springen niet in uitgebracht omdat ik me eerst richt op dressuur, maar met springen thuis meestal zo'n 1.15/1.20
Kleur: Roan

Afbeelding

Afbeelding