[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:25

Leuke foto's weer! Dan hier ook maar een spam van Cato. A.s. zaterdag zoals eerder genoemd op de vriendenkring. Fokker is jullie wel bekend; Regtur :D

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SRUAHUIN.jpg (helaas in link vanwege afmetingen)

Afbeelding

Helaas niet heel veel foto's. Dat voorbrengen houd ik maar paar rondjes vol... Aanpoten als ze op stoom is!

Rivendell

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:16

Mooie fotos allemaal!
Jenny heb jij al een afspraak met Els? Ik kreeg haar niet te pakken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:37

Rivendell schreef:
Mooie fotos allemaal!
Jenny heb jij al een afspraak met Els? Ik kreeg haar niet te pakken.

Hier is alles gechipt behalve de laatste. Bij die was ze bang dat de naald dwars door zijn nek heen zou gaan, :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:38

Wel door Els? Zal haar nog eens bellen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:10

Rivendell schreef:
Wel door Els? Zal haar nog eens bellen.

ja, die doet dat al jaren en tot volle tevredenheid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:07

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:30

Cemlys, ik vind Flint heel gaaf geworden. Blijf maar foto's sturen. Zou leuk zijn als hij in de toekomst 1 van mijn merries zou kunnen dekken

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:28

Edit; dubbel

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:31

Diane_Basje schreef:
Cemlys, ik vind Flint heel gaaf geworden. Blijf maar foto's sturen. Zou leuk zijn als hij in de toekomst 1 van mijn merries zou kunnen dekken

Hij groeit iig leuk uit, ben benieuwd hoe hij is over een paar jaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:32

Ik ook. Hij groeit zeker leuk uit

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:39

Mooi dier hoor Ines

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:51

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:04

Mooi om weer een hoop foto's te zien. Hier zijn we weer aan het bijkomen van het keuringsseizoen en kijken wat uit hoe we de winter ingaan. Mijn vader moet niet meer dan twee pony's thuis hebben en ik weet zelf niet goed hoeveel tijd ik heb om pony's te verzorgen als ik weer aan het werk ga. Dan is één hengst al genoeg om te verzorgen.

De tweejarige vos willen we zeker houden en het merrieveulen van Tatum willen we ook houden. Dan zouden we afscheid kunnen nemen van onze volwassen merries (Tatum en Turandot), hoewel dat ook wel pijn gaat doen. Maar ik heb liever twee pony's te weinig dan dat ik niet kan garanderen dat er 100,0% voor gezorgd wordt.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:10

Allen nog van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Inmiddels zijn mijn foto's ook weer uitgezocht en bewerkt, ze zijn te vinden met de volgende link:http://vivianhesen.nl/photos/cmk-kootwijk-2013

Tevens heb ik op mijn facebookpagina diezelfde foto's staan, maar ik was bezig om alle pony's met nummer en naam er bij te zetten. Nu heb ik niet alle namen, omdat ik bij diverse pony's twijfelde. Mocht je de naam van een pony weten, mag je die er bij vermelden: http://www.facebook.com/vivianhesenfotografie

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:24

Ik heb vandaag een van mn fokmerries verkocht als kinderpony. Ze doet het de laatste tijd erg goed onder het zadel. Qua verkoop in de pony s gaat het volgens mij niet slecht. Kindersportpony die bij mij gestald stond is binnen 3 dagen voor een mooie prijs weggegaan. Die van mij stond eigenlijk niet eens officieel te koop. Ook die is voor een heel mooie prijs verkocht. En ik hoor het heel vaak. Moeilijk om een goede betrouwbare kinderpony te vinden en goeie zijn zo verkocht. Binnenkort kaar even op zoek naar een nieuw fokmerrietje en een nieuw beleerprojectje.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:07

Ik heb wel erg veel moeite om mijn pony te verkopen. 4 jarige Welsh A, superlief, op buitenrit 100% betrouwbaar. Ik denk dat de leeftijd het probleem is.. 1 serieuze geïnteresseerde gehad maar die ging ook bij een andere pony kijken, een oudere pony. En je raad het al, ze hebben die pony gekocht. Olivi was toch nog te jong. Arme pony verveelt zich hier dood :n

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:24

Zijn hier ook fokkers in de buurt van belgisch limburg?
Wil namelijk mijn welsh partbred merrieveulentje gaan trainen voor op keuring te gaan, een paar mensen hebben gezegd dat ze interessant zou zijn om op keuring te gaan. Al heb ikzelf totaal geen ervaring met keuringen en zou ik graag wat tips hebben

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:35

Deze week mijn hengstveulen ophalen!
Komt ff een maand thuis staan voor hij de opfok in gaat!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:13

Ben benieuwd Inowa !

Luna, wil je merrietje wel eens op foto zien ! :-)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:42

Een standfoto ga ik morgen eens proberen te maken, ze staat niet bepaald netjes stil.
Hoofdfoto heb ik wel maar hier had ze nog haar veulenvacht en net uit haar veulenvacht.
Een bonte welshpartbred mag blijkbaar wel in belgië (in amerika verkoopt een fokker ze blijkbaar voor een volle welsh, of dat stond toch op zijn site)

Afbeelding

Afbeelding

Ze is heerlijk in de maat tegenover haar ouders (mama is 1.20m en paps meter 15) Vind ergens haar stamboom langs moeders kant erg interessant, mams is een shamrock merrie met als vader revel paul jones

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:11

Eerlijke mening, een partbred dient qua maat toch wel D te zijn, dus ik denk dat op keuring gaan niet heel zinvol is. Al kun je het wel doen voor de leuk.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:17

Raar dat daar niets over geschreven staat, iedere kruising is immers toegestaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:21

Dit soort partbreds zie je idd niet op de keuring en volgens mij in engeland ook niet. Ik hou jet van die extra welsh uutstraling en dat gaat zo n kruising nu net verloren. Maar wel een leuk diertje verder.
Die amerikaanse fokker heeft die wel echt bont want grote witte aftekeningen zoals splash en dominant white zijn geen bont en die komem bij de welsh pony wel voor.
Zag er vandaag nog een prachtig voorbeeldje van. Geloof dat dat een sectie b was. Voor wie interesse heeft: lorelei google me. The promises welsh ponies heeft ook veel splash.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:26

Part Bred

De Welsh Partbred is eigenlijk hetzelfde als de Part Bred in Great Britain. Een rijpony met een duidelijke welsh uitstraling. In het WPBR zijn alle kruisingen met alle Welsh pony's toegestaan. Het moederstamboek kent geen rasbeschrijving voor de WPBR. De maat kan varieren van 120 cm. tot 175 cm. Bij een WPBR wordt sterk gelet op de gebruikseigenschappen. Sommige fokkers leggen zich toe op het fokken van springponies en anderen fokken dressur- of militaryponies. De beweging is bij een rijpony van groot belang, maar de Welsh eigenschappen en Welsh uitstraling moeten wel bewaard blijven en daarom moet hij tenminste 12,5 % volgeregistreerd Welsh bloed in zijn aderen voeren.
Maar hier draait het wel een beetje om. Met een pony onder 1.20 hoef je eigenlijk al geen moeite te doen. Maar zat andere leuke dingen ermee te doen toch. Ik gok dat je hem niet als fokmerrie hebt gekocht. Dan heb je weinig aan keuring behalve de gebruikersrubrieken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:33

Ik vind vooral dat ze op geen van de ouders lijkt :p Mams heeft een prachtige typische welsh bouw. Paps heeft een mooi welsh hoofdje maar steviger gebouwd (breed zoals een shet) Dilys is nu eigenlijk enorm als ik haar zie (daarom wil ik haar morgen echt meten) en we denken dat ze zeker de meter 25 gaat halen ze is nu al even groot als der halfzus als jaarling en die is aan de erg grote kant van de A of zelfs een kleine B.
Het was echt een paardje met vlekjes, splash was het niet denk ik...
Wil vooral eens kijken hoe ze zou scoren voor de fun, haalt ze een mooi resultaat nou super :D vinden ze haar maar een vreselijk lelijk beest blijft ze voor mij dezelfde topper, sowieso gaat ze de sport in want ze showt best mooi in draf en springt over de tuinslang als we de waterbakken vullen :D
Als we al zouden fokken zouden we er een goed rijpaard op zetten waarbij we het veulen zouden kunnen inschrijven voor een volledige stamboom. Maar dit zou enkel zijn moest ik mijn eigen hoeve hebben en een leuk rijpaardje voor mijn eigen zou willen fokken waarbij ik haar eigenschappen (als deze goed zijn, anders sowieso geen veulen) zou kunnen verbeteren met een hengst. Wil geen geld uit deze dame gaan halen want ondanks dat ik haar geweldig vind is ze daar niet interessant voor