[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:08

Knap veulen Stino!

Dat vraag ik me ook af Diane_Basje. Ik heb geen idee hoe je zijn kleur zou moet omschrijven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:45

http://www.arfotografie.nl/Evenementen/ ... g_7473.jpg zolang ze goede kwaliteit hebben valt het nog mee, deze merrie bv scoorde ook goed.
maar hengsten is misschien net weer iets anders. Ik zou denk ik met die van mij de moeite niet nemen om hem voor de keuring te doen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:21

Diane_Basje schreef:
@Girlgamer/Regtur, idd een heel mooi hengstje. En zeker jammer dat zijn bijzondere patroontje onder het schimmelkleurtje verdwijnt, vond het heel gaaf! Wat zou een stamboek daar eigenlijk van vinden als hij die kleur had gehouden? En als ze dit niet acceptabel vinden, zou dat dan uitmaken dat hij schimmel is en dat dat dus dan niet meer zichtbaar is? Want dan is hij in het voordeel t.o.v. een kleurveulen met dit patroon. Gewoon een interessevraag hoor, zelf vind ik het heel bijzonder.

Ook nog een knap B veulen voorbij zien komen!

Ik heb geen idee wat het NWPCS ermee doet. Het zou hypocriet zijn om een goede pony te laten staan om zijn kleur (of bijv. blauwe ogen) en eenzelfde bontgetekende maar "verschimmelde"wel te nemen.
Feit is wel dat ik geen stamboekhengsten ken met zo'n vlekkenpatroon. Misschien waren ze er vroeger?
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:37

Veulentje van Drummer Boy x Ceunant Brithonig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:42

Wat een knappe veulentjes! Hoop ook op zoiets volgend jaar! Mijn merrie wordt nog een tweede en laatste keer gescand vanavond. Hopelijk alles ok. Ze zit nu op 49 dagen, had ik tien dagen later laten scannen dan konden we heel misschien nog zien of het een hengstje of merrie werd ;).

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:47

Cemlys schreef:
Wat een knappe veulentjes! Hoop ook op zoiets volgend jaar! Mijn merrie wordt nog een tweede en laatste keer gescand vanavond. Hopelijk alles ok. Ze zit nu op 49 dagen, had ik tien dagen later laten scannen dan konden we heel misschien nog zien of het een hengstje of merrie werd ;).

Kon je niet wachten ?? :P

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:17

regtur schreef:
Diane_Basje schreef:
@Girlgamer/Regtur, idd een heel mooi hengstje. En zeker jammer dat zijn bijzondere patroontje onder het schimmelkleurtje verdwijnt, vond het heel gaaf! Wat zou een stamboek daar eigenlijk van vinden als hij die kleur had gehouden? En als ze dit niet acceptabel vinden, zou dat dan uitmaken dat hij schimmel is en dat dat dus dan niet meer zichtbaar is? Want dan is hij in het voordeel t.o.v. een kleurveulen met dit patroon. Gewoon een interessevraag hoor, zelf vind ik het heel bijzonder.

Ook nog een knap B veulen voorbij zien komen!

Ik heb geen idee wat het NWPCS ermee doet. Het zou hypocriet zijn om een goede pony te laten staan om zijn kleur (of bijv. blauwe ogen) en eenzelfde bontgetekende maar "verschimmelde"wel te nemen.
Feit is wel dat ik geen stamboekhengsten ken met zo'n vlekkenpatroon. Misschien waren ze er vroeger?

Pas zo laat mogelijk laten registreren. Volgens de regels van het moederstamboek WPCS mag een pony met dit soort patronen, (sinds 2010) niet als vol geregistreerd worden en komen deze in de sectie X!
NWPCS heeft deze regel nog niet overgenomen, naar dat ik weet!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:42

regtur schreef:
Cemlys schreef:

Kon je niet wachten ?? :P

Nee jenny kon niet wachten ;), nee, gewoon even zeker zijn dat alles goed gaat. Bij de vorige merrie kon ik het echt merken, deze geeft echt niks aan. ;)
Maar hier is het dan, 50dagen en hangt aan zn touwtje
Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:23

Kunnen jullie me helpen??
Ik heb 2 sectie B welshes en ik wil er hoofdstellen voor gaan kopen. Nu heb ik gemerkt dat de halsters mt pony eigenlijk te groot zijn voor het mooie. Zijn de (meeste) hoofdstellen mt pony dan ook te groot?
En welk mt bit is een beetje "normaal"?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:43

oh ja, ze zijn beide rond de 1.31

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:23

Gewoon maatje Shet maar de frontriem is vaak wel pony.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:38

Inderdaad maatje shet met een grotere frontriem.
Bitje bij mijn 5 jarige merrie is 10.5, maar ik kan me ook voorstellen dat er B-tjes zijn die 11,5 nodig hebben.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:47

maat pony met soms een gaatje hier en daar maar maat shet past ook.

afgelopen zaterdag meegedaan in vrouwenpolder, kwam hierbij nog een mooie foto tegen van jade, volgens mij nog nooit een foto van haar hier neergezet, dus voor wie hem nog niet op fb had gezien.
twisthoeve's (g) rhydaman x vechtzicht's comet, geboren op 14 mei.
Afbeelding
ben echt blij met haar, ze is zo verschrikkelijk lief en gemakkelijk! daarnaast kan ze ook een lekker pootje gaan en is ze eigenlijk alles waarop we gehoopt hadden! :)
Laatst bijgewerkt door boeflover op 03-07-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:48

Nog even een headshot van Littlewern Lollipop.
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:50

erg mooi hoofd! zij heeft ook wel een hele aparte aftekening of niet? loopt dat wit nu door tot op haar kaak helemaal?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:17

@Boeflover, wist idd nog niet dat ze geboren was, ook echt een mooi veulen. Bruin geboren schimmeltje?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:15

boeflover schreef:
erg mooi hoofd! zij heeft ook wel een hele aparte aftekening of niet? loopt dat wit nu door tot op haar kaak helemaal?

Inderdaad lijkt het zo wel of ze als veulen een vrijwel wit hoofd heeft gehad. Wij hebben haar vorig jaar op de veiling in Ermelo gekocht en toen had ze al wintervacht zodat het niet opviel.
Haar veulen heeft ook een wit hoofd aan de ene kant.
Haar vorige veulen schijnt heel kakelbont te zijn geweest. Voor sommige afschuwelijk, maar er zijn zeker ook liefhebbers voor.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:49

regtur schreef:
Haar vorige veulen schijnt heel kakelbont te zijn geweest.

Oh nee he _O- Van welke hengst was dat?

edit: even opgezocht, Littlewern Lyric. Foto is niet zo duidelijk, maar licht is hij wel.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 04-07-12 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:52

superwoman schreef:
Ik heb 2 sectie B welshes en ik wil er hoofdstellen voor gaan kopen. Nu heb ik gemerkt dat de halsters mt pony eigenlijk te groot zijn voor het mooie. Zijn de (meeste) hoofdstellen mt pony dan ook te groot?

Ligt eraan of je geld uit wil geven voor een hoofdstel.
Neem je een BR/pony of een Kieffer katharina dan kun je gewoon een mt pony nemen!( 120,00)
Van LJ heb je mt pony of Small-pony de simpele met een gewoon frontriempje kost €57,95..
Ik heb zelf een Kieffer mt pony,alleen mijn rijpony(A-van 118cm) heeft een breed voorhoofd dus die heeft een cob frontriem,onze 2jr heeft een kleiner koppie en die heeft een Small/pony van LJ met een pony neusriem en pony/frontriem (de bakstukken zijn gewoon mt shet,dit hoofstel koop je gewoon zo compleet)
Bit...10,5cm/11cm.
Het probleem bij de shet hoofdstellen zie je bij elke A-pony(zeer wellicht dus ook bij je B-pony).....de riem vd neusriem ligt op de jukbeenderen deze hoord er ACHTER te vallen!! Hou daar rekening,een goed passend hoofstel is van belang.
Laatst bijgewerkt door vivana op 04-07-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:55

Lj heeft idd mooie ponymaten, heb er hier nog eentje liggen 2de hands mocht je interesse hebben. Ik heb voor mijn A'tjes 10.5cm en 11.5 cm. Mijn ene merrie is echt moeilijk wat betreft maten, alles moest altijd aangepast, nu laatst eentje in Engeland besteld en die zit echt als gegoten, is een small pony maatje.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:58

Cemlys schreef:
is een small pony maatje.

Nou die heeft LJ dus ook voortaan ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:01

vivana schreef:
Neem je een BR/pony of een Kieffer katharina dan kun je gewoon een mt pony nemen!( 120,00)
Van LJ heb je mt pony of Small-pony de simpele met een gewoon frontriempje kost €57,95..
Ik heb zelf een Kieffer mt pony,alleen mijn rijpony(A-van 118cm) heeft een breed voorhoofd dus die heeft een cob frontriem,onze 2jr heeft een kleiner koppie en die heeft een Small/pony van LJ met een pony neusriem en pony/frontriem (de bakstukken zijn gewoon mt shet,dit hoofstel koop je gewoon zo compleet)
Bit...10,5cm/11cm.
Het probleem bij de shet hoofdstellen zie je bij elke A-pony(zeer wellicht dus ook bij je B-pony).....de riem vd neusriem ligt op de jukbeenderen deze hoord er ACHTER te vallen!! Hou daar rekening,een goed passend hoofstel is van belang.

Past jou Welsh een Kieffer maat pony? Die maat heeft mijn Welsh Cob van 1.40m. ook. Past supernetjes.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:24

@Dyonne;idd en ik denk dat bij jouw weinig overblijft bij de keelriem en de neusriem te krap is....
Dit is 'm geheel ongineel...bij de bakstukken heb ik nog 1gaatje over en en de neusriem kwa hoogte op het kortste,keelriem is ideaal omdat je die aan 2 kanten kunt verstellen. Zit een cob frontriem aan.
Afbeelding
Hier heeft hij het LJ hoofdstel om en persoonlijk vind ik het hem minder mooi staan (zit pony frontriem aan,zit te hoog bij hem)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:37

Misschien dat die kieffer dan nog wel mijn ene pony past, maar voor de jongste vrees ik ervoor eigelijk dat is echt moeilijk.
Ik vind de dy'on hoofdstelletjes mooi, ik moet eigelijk even opmeten of ze daar een ponymaat van past

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:59

vivana schreef:
superwoman schreef:

Bit...10,5cm/11cm.

Hmm, ik wil er niet veel geld aan uitgeven, want we gaan ze eerst beleren en dan kijken of we er goede ruitertje(s) voor hebben.
Buurmeisje rijdt op de manege (mooi maatje) maar of het een goede combi is, is afwachten.
Ik weet wel hoe het hoofdstel etc moet passen, want ben wel ervaren met grote paarden ;)
iig bedankt