Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diane_Basje schreef:@Girlgamer/Regtur, idd een heel mooi hengstje. En zeker jammer dat zijn bijzondere patroontje onder het schimmelkleurtje verdwijnt, vond het heel gaaf! Wat zou een stamboek daar eigenlijk van vinden als hij die kleur had gehouden? En als ze dit niet acceptabel vinden, zou dat dan uitmaken dat hij schimmel is en dat dat dus dan niet meer zichtbaar is? Want dan is hij in het voordeel t.o.v. een kleurveulen met dit patroon. Gewoon een interessevraag hoor, zelf vind ik het heel bijzonder.
Ook nog een knap B veulen voorbij zien komen!
Cemlys schreef:Wat een knappe veulentjes! Hoop ook op zoiets volgend jaar! Mijn merrie wordt nog een tweede en laatste keer gescand vanavond. Hopelijk alles ok. Ze zit nu op 49 dagen, had ik tien dagen later laten scannen dan konden we heel misschien nog zien of het een hengstje of merrie werd.
regtur schreef:Diane_Basje schreef:@Girlgamer/Regtur, idd een heel mooi hengstje. En zeker jammer dat zijn bijzondere patroontje onder het schimmelkleurtje verdwijnt, vond het heel gaaf! Wat zou een stamboek daar eigenlijk van vinden als hij die kleur had gehouden? En als ze dit niet acceptabel vinden, zou dat dan uitmaken dat hij schimmel is en dat dat dus dan niet meer zichtbaar is? Want dan is hij in het voordeel t.o.v. een kleurveulen met dit patroon. Gewoon een interessevraag hoor, zelf vind ik het heel bijzonder.
Ook nog een knap B veulen voorbij zien komen!
Ik heb geen idee wat het NWPCS ermee doet. Het zou hypocriet zijn om een goede pony te laten staan om zijn kleur (of bijv. blauwe ogen) en eenzelfde bontgetekende maar "verschimmelde"wel te nemen.
Feit is wel dat ik geen stamboekhengsten ken met zo'n vlekkenpatroon. Misschien waren ze er vroeger?
regtur schreef:Cemlys schreef:Wat een knappe veulentjes! Hoop ook op zoiets volgend jaar! Mijn merrie wordt nog een tweede en laatste keer gescand vanavond. Hopelijk alles ok. Ze zit nu op 49 dagen, had ik tien dagen later laten scannen dan konden we heel misschien nog zien of het een hengstje of merrie werd.
Kon je niet wachten ??
boeflover schreef:erg mooi hoofd! zij heeft ook wel een hele aparte aftekening of niet? loopt dat wit nu door tot op haar kaak helemaal?
superwoman schreef:Kunnen jullie me helpen??
Ik heb 2 sectie B welshes en ik wil er hoofdstellen voor gaan kopen. Nu heb ik gemerkt dat de halsters mt pony eigenlijk te groot zijn voor het mooie. Zijn de (meeste) hoofdstellen mt pony dan ook te groot?
En welk mt bit is een beetje "normaal"?
vivana schreef:Ligt eraan of je geld uit wil geven voor een hoofdstel.
Neem je een BR/pony of een Kieffer katharina dan kun je gewoon een mt pony nemen!( 120,00)
Van LJ heb je mt pony of Small-pony de simpele met een gewoon frontriempje kost €57,95..
Ik heb zelf een Kieffer mt pony,alleen mijn rijpony(A-van 118cm) heeft een breed voorhoofd dus die heeft een cob frontriem,onze 2jr heeft een kleiner koppie en die heeft een Small/pony van LJ met een pony neusriem en pony/frontriem (de bakstukken zijn gewoon mt shet,dit hoofstel koop je gewoon zo compleet)
Bit...10,5cm/11cm.
Het probleem bij de shet hoofdstellen zie je bij elke A-pony(zeer wellicht dus ook bij je B-pony).....de riem vd neusriem ligt op de jukbeenderen deze hoord er ACHTER te vallen!! Hou daar rekening,een goed passend hoofstel is van belang.
vivana schreef:superwoman schreef:Kunnen jullie me helpen??
Ik heb 2 sectie B welshes en ik wil er hoofdstellen voor gaan kopen. Nu heb ik gemerkt dat de halsters mt pony eigenlijk te groot zijn voor het mooie. Zijn de (meeste) hoofdstellen mt pony dan ook te groot?
En welk mt bit is een beetje "normaal"?
Ligt eraan of je geld uit wil geven voor een hoofdstel.
Neem je een BR/pony of een Kieffer katharina dan kun je gewoon een mt pony nemen!( 120,00)
Van LJ heb je mt pony of Small-pony de simpele met een gewoon frontriempje kost €57,95..
Ik heb zelf een Kieffer mt pony,alleen mijn rijpony(A-van 118cm) heeft een breed voorhoofd dus die heeft een cob frontriem,onze 2jr heeft een kleiner koppie en die heeft een Small/pony van LJ met een pony neusriem en pony/frontriem (de bakstukken zijn gewoon mt shet,dit hoofstel koop je gewoon zo compleet)
Bit...10,5cm/11cm.
Het probleem bij de shet hoofdstellen zie je bij elke A-pony(zeer wellicht dus ook bij je B-pony).....de riem vd neusriem ligt op de jukbeenderen deze hoord er ACHTER te vallen!! Hou daar rekening,een goed passend hoofstel is van belang.