[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:23

25% kans op cremello, en wat zijn de overige percentages bij palomino x palomino? :)

joostvangestel

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

50% palomino, 25% vos

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:36

Dit is dan ook zo'n 25-50-25% geval. We gaan het zien, maar het duurt nog wel 10,5 maand!
Afbeelding
Deze palomino is een dochter van Willie Wortel. Drummer Boy krijgt er 2 of 3, en hij zou kunnen verbeteren in het hoofd. En nu ben ik zo benieuwd of dat ook gebeurt. Als dat op deze merries wel lukt dan is hij voor dat onderdeel alvast geslaagd!

Afbeelding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:17

Ik ben heel erg benieuwd Jenny! Als het m lukt moet ie volgend jaar misschien maar met Azia daten *D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:32

Leuk al die hengstenkeuzes met reden.
Ik ben een slechte fokker, ik heb gekozen voor een hengst die mijn hart had gestolen al vanaf dat die in Nederland was.
Ok, bewust natuurlijk wel een grotere en kortere hengst dan mijn merrie is.
Maar een hengst spreekt mij aan of niet en dat is gewoon belangrijk. Ik ken mijn merrie goed en weet wat ik er wel of niet bij wil zien.
Momenteel weet ik eerlijk gezegd niet welke hengst ik zou willen gebruiken voor mijn merrie.. Maar ze wordt nog niet gedekt, dus dat scheelt.
Al kijk ik altijd wel rond voor iets passends.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:53

Haha hoeft daarom niet slecht te zijn Dyonne. Dat eerste gevoel laat ik mij ook vaak door leiden, tot nu toe nog nooit teleurgesteld geweest wat dat betreft en ik haal er zo de goeie uit.
Voor mijn hengstenkeuze dit jaar heb ik gelet op beweging, hengst met veel uitstraling, hals er iets meer op, karakter, eigelijk weinig op bloedvoering gelet deze keer. 2 jaar geleden zei ik al die wordt het en dit jaar dacht ik er nog net zo over. We zullen zien, fokken blijft nog altijd een beetje gokken, maar je kunt het toch mooi de goede richting uit proberen sturen.
2 jaar geleden, wou ik een pony met mooi front (hou ik gewoon heel erg van), goede stap (want die kon nog wat verbeterd worden), goede bovenlijn, want deze wou ik erin houden en verder goede beweging. Hier wel iets meer op de bloedvoering gelet. met een zeer net resultaat vind ik zelf tot nu toe. Het bllijft altijd afwachten hoe ze uitgroeien, maar ik ben er erg tevreden over.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

is er iemand die naar sevenum komt?

ik heb winoa en winalda ingeschreven en zoek dus iemand die mee kan helpen met voorbrengen daar ik eigenlijk niet meer mag rennen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:28

Gisteravond SBS6 gezien? Hart van Nederland? Stukje over ponyhandel (farm) De Ombos; ik heb gister een mega elendige dag gehad werkelijk waar,en idd wat betreft de paarden (ook mijn Fellow niet die het er aller dichtst bij stond) hebben er niets van meegekregen...
Dit wil je echt niet meemaken..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:02

Schouwhengst:
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:09

zo die is er vroeg bij jenny :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:45

Als je niet met mama mag oefenen, wie dan wel?! :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:45

Morgen eindelijk na 6 maanden mijn 2 jaarling hengstjes bekijken bij Jenny. Ben zo benieuwd hoe ze er uit zien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:25

Vandaag weer op bezoek bij Jenny en Ruth. Heb mijn mannetjes ook weer gezien. Ze vielen me best tegen qua groei. Als ik ze vergelijk met de jonge merries die ik thuis gehouden heb, dan hebben ze echt tekort gehad deze winter. De jongste hengst zit zelfs nog half in zijn wintervacht :(.
Gelukkig lopen ze nu lekker bij Jenny in het gras en hopelijk trekken ze snel weer bij.

En nog even wat anders:
Ik ben van plan om deze winter een kleinschalige winter opfok voor hengstjes te beginnen. Stalling met uitloop en onbeperkt ruwvoer. Vanaf het voorjaar weidegang.
Is hier animo voor? Gaat om A en eventueel B hengstjes tot 2 jaar.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:10

Goed idee. Misschien niet voor mezelf maar voor kennissen. Kun je mij PB'en wat daar de kosten van zouden zijn?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:35

Rivendell's Cadan:
Afbeelding

Boothsdale Dylan:
Afbeelding

Hopelijk komen de kilo's er snel bij en is het haar snel weg.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:22

Melanie5 schreef:
Rivendell's Cadan:
[ Afbeelding ]

Boothsdale Dylan:
[ Afbeelding ]

Hopelijk komen de kilo's er snel bij en is het haar snel weg.

vallen inderdaad niet heel hard mee. Ons koppel is in Groningen in 5 weken tijd harder gegroeid. Maar wij zeggen altijd, beoordeel ze niet voor de langste dag is geweest. Daarna gaan ze meestal pas groeien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:33

De langste dag is al geweest :)
Nu ze lekker in een volle wei staan, zullen ze wel bijkomen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:36

Melanie5@ maak je geen zorgen!
En jouw idee voor winteropfok zal mensen zeker aanspreken.
Iets anders.
Op ongeveer 15 km verwijderd van ons is een festival aan de gang, nu al een dag of 3. Ik merk dat de ponies heel onrustig zijn. Gaan maar zo aan het rennen zonder aanleiding etc. Niet het gewone gezellige spelen van de veulens, maar echt een beetje ongecontroleerd rennen en dan in een hoek van de wei gaan staan kijken, vervolgens ervan door speren en in een andere hoek gaan staan.
Heeft iemand enig idee of dit veroorzaakt kan worden door de bastonen van de muziek? Ik weet het niet, want zelfs met onweer of vuurwerk zijn onze ponies niet bang of loperig.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:43

Melanie5 schreef:
De langste dag is al geweest :)
Nu ze lekker in een volle wei staan, zullen ze wel bijkomen.

1 dag.....
De andere hengsten staan hier al vanaf koninginnedag en die van jou nog maar net 2 weken. Daar zit een week of 5/6 tussen. Maar ik denk dat ze het wel in gaan halen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:50

regtur schreef:
Melanie5@ maak je geen zorgen!
En jouw idee voor winteropfok zal mensen zeker aanspreken.
Iets anders.
Op ongeveer 15 km verwijderd van ons is een festival aan de gang, nu al een dag of 3. Ik merk dat de ponies heel onrustig zijn. Gaan maar zo aan het rennen zonder aanleiding etc. Niet het gewone gezellige spelen van de veulens, maar echt een beetje ongecontroleerd rennen en dan in een hoek van de wei gaan staan kijken, vervolgens ervan door speren en in een andere hoek gaan staan.
Heeft iemand enig idee of dit veroorzaakt kan worden door de bastonen van de muziek? Ik weet het niet, want zelfs met onweer of vuurwerk zijn onze ponies niet bang of loperig.

Ah jullie hebben Defqon in de buurt. Altijd fijn die feesten, not...
Als de wind jullie kant op staat, dan kan de muziek zeker invloed hebben. Het gaat alleen eerder om de hogere tonen, die dragen veel verder dan lage.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:17

Ik ga mijn jonge spul maandelijks controleren in de opfok. Als ze het wat moeilijker hebben krijgen ze voer bij of vitaminespuit en dat hebben ze vaak hard nodig. Tijdje terug werd nog geroepen dat jonge pony s enkel hooi nodig hebben, maar dit voorkom ik dus. En zelf bijhouden uiteraard. Dan blijf je op de hoogte van hoe ze evlueren of net miet en kun je op tijd ingrijpen.
Mijn jaarlingen laatst nog gezien en zagen er top uit. Binmenkort nog eens bij de hengst kijken.ben beniuwd weer

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:43

Cadan is idd wel erg veulenachtig. Een dikke lag vet is ook niet goed, maar dit is wel jammer natuurlijk. Kun je dit niet reclameren bij de opfokstal waar ze van de winter hebben gestaan? Geld terug oid? Ze zullen wel meer klachten krijgen, neem ik aan.
Mijn jonge ponies hebben in principe niet veel anders gehad afgelopen winter dan hooi en een flink weiland waar ze ook nog een en ander bij elkaar scharrelden. Alleen tijdens een natte periode heb ik het veulen tijdelijk wat biks bijgevoerd omdat ze wat terug begon te vallen. Is voor elk dier weer anders.

Verder ben ik het wel met Regtur en Patrick eens, kijk over 2 of 3 weken weer eens. Vaak een wereld van verschil.

P.s. Gefeliciteerd met je performance predicaat, Regtur!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:07

Ze zullen ook wel bijtrekken, maar dit geeft toch weer een achterstand.
@Cemlys: als ze een beetje in de buurt staan of je hebt een auto, dan kan je regelmatig langsgaan. Voor mij was dat geen optie.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:14

Zijn er hier fokkers die een veulentje te koop hebben? :)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:44

_Michelleee schreef:
Zijn er hier fokkers die een veulentje te koop hebben? :)

Ja meerdere geloof ik.
Wij hebben een leuk hengstveulen te koop. Apart ding met veel houding, hele mooie opgerichtte hals en kan goed bewegen.