Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
truselientje schreef:He leuk zeg, al zoveel mensen die de hengstenkeuze hebben uitgelegd. Soms kan je dan toch weer aan het denken gezet worden door een opmerking.
Ik heb zelf mijn merrie van Springbourne Huckleberry bij Brynseion Cadivor gehad.
De merrie is van zichzelf al langgelijnd en ik heb de laatste 2 jaren een vergelijkbare hengst gebruikt, die qua bloedlijnen deels overeen kwam met die van de merrie. De veulens waren ook langgelijnd, soms wat te en wat weinig bot, waardoor ze het ras wat verloren.
Door nu een hengst te gebruiken die meer bot heeft en dat ook doorgeeft, evenals een goede beweging en een mooie uitstraling, hoop ik een rastypische pony te krijgen met uitstraling en een goede beweging.
Helaas zit het op dit moment een beetje tegen, de merrie leek vandaag weer hengstig te zijn.
Maandag maar op naar de dierenarts.
joostvangestel schreef:Ik geloof dat we er helemaal uit zijn met wie we Dottie gaan dekken. Duurde toch lang om een keuze te maken. Buurman was zaterdag blij, merrie drachtig gescand. Nou hopen dat er ook écht eentje uitkomt.
Bellarose schreef:Ik vind dit heel interessant, wil misschien volgend jaar mijn merrie laten dekken. (Azia)
Heb nog weinig verstand van de welsh hengsten ed, ben me echt nog aan het inlezen, en ben dus eigenlijk wel benieuwd wat jullie een goede hengst voor mijn merrie zouden vinden.
Waterland's Azia
v. Ysselvliedt's Nashville
mv. Vikariëns Red River
[ Afbeelding ]
Wil niet inleveren op karakter en beweging. Zelf denk ik dat het hoofd wat kleiner/chiquer mag en misschien iets meer body. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden, en welke hengst dat gaat verbeteren
dadabo schreef:Ja leuk hè? Hij denk ook "moet ik nu echt als meisje door het leven?"
Al dat getut, hij vind het prima, mak schaap!
Als iemand nog een leuk plekje voor hem weet...hij mag begin oktober mama verlaten.
Voor een goed huis mag hij voor een klein prijsje weg.
joostvangestel schreef:Regtur: mijn vader houdt wel rekening met de maanstand en zo, zijn hele theoriën over. Ik zal het nog eens bij mijn vader navragen. Hij heeft het in iedere geval zo'n 10 jaar terug uitgezocht en het blijkt achteraf bij ons voor 100% te kloppen. Theorie komt overigens uit Bavel.
Palomino x Palomino geeft 25% kans op een cremello. Voor sommigen is dat 25% risico, voor anderen 25% kans. Hangt ervan af wat je van cremello vindt.