[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:14

regtur schreef:
Melanie@ je hengsten zijn al helemaal geintegreerd in de kudde. We hebben nog niet eerder zo'n rustige groep gehad.
Ze zien er goed uit, Bootsdale is ten gunste veranderd!

als je tijd hebt wil je dan wat fotos maken? Heb ze al zo lang niet gezien.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:50

vivana schreef:
Wat een leuke pony's komen er weer voorbij,jullie krijgen nog bericht van inowa :D
En als ik pech heb kan ik niet meedoen in Sevenum,vandaag in het ziekenhuis een Hernia geconstateerd moet de 21e onder de MRI. :n

O, dat is niet leuk. Had ik vorig jaar ook! Ik kon niet meer zitten en ook niet meer liggen. En ook niet zo heel goed staan, alleen nog lopen. Mijn voet was helemaal doof, en fysiotherapie maakte het alleen maar erger. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen, maar zonder operatie ben ik alweer een heel eind op de goede weg.
Maar een pony die een ruk aan een touw geeft is nog steeds onprettig en even snel over een hek klimmen is er niet meer bij. Toch gaat het elke week nog steeds een heel klein beetje vooruit. Ik hoop voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden. In beweging blijven, je voelt zelf wel wat je kunt! Sterkte.
( als je zoiets overkomt, blijkt de halve wereld het gehad te hebben...)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:03

Citaat:
O, dat is niet leuk. Had ik vorig jaar ook! Ik kon niet meer zitten en ook niet meer liggen. En ook niet zo heel goed staan, alleen nog lopen. Mijn voet was helemaal doof, en fysiotherapie maakte het alleen maar erger. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen, maar zonder operatie ben ik alweer een heel eind op de goede weg.
Maar een pony die een ruk aan een touw geeft is nog steeds onprettig en even snel over een hek klimmen is er niet meer bij. Toch gaat het elke week nog steeds een heel klein beetje vooruit. Ik hoop voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden. In beweging blijven, je voelt zelf wel wat je kunt! Sterkte.
( als je zoiets overkomt, blijkt de halve wereld het gehad te hebben...)

Fijn dat je zo met me meevoelt en je laatste regel,ik ben het helemaal met je eens.
Ik hoop zeer dat ze zich vergissen met de MRI,ik denk nl zelf aan een slijmbeursontsteking die gepaart gaat met. (ivm verdikking)..

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:04

idd hier ff bericht van mij,pepper is probleemloos bevallen van een bruin hengstveulen.
mooie langelijnd veulen met prachtige hals.
en met 11 dagen te vroeg ook helemaal af.

hij gaat zo ff naar buiten dus straks verschijnen er wel betere foto,s dan die op facebook.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:25

kleine vent 1 dag oud en voor het eerst buiten.

Afbeelding

ben er zeer blij mee!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:54

inowa schreef:
idd hier ff bericht van mij,pepper is probleemloos bevallen van een bruin hengstveulen.
mooie langelijnd veulen met prachtige hals.
en met 11 dagen te vroeg ook helemaal af.

hij gaat zo ff naar buiten dus straks verschijnen er wel betere foto,s dan die op facebook.

Prachtig veulen hoor! Gefeliciteerd.

Er worden dit jaar niet zoveel veulentjes geboren, volgend jaar denk ik ook niet. Dus wees er maar extra zuinig op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:59

ik hoop eigenlijk iemand voor hem te vinden die hem wel wil opfokken.
het is een goed hengstje en nu al een echte showertje!

net in de weide ging de staart er bij elk geluidje op en meteen draven haha

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:23

stille meelezer...

@ inowa: Mooi veulen! laat zich echt spreken! Hoop dat je een opfokker vind dit intresse heeft!

@ vivana: Operatie hoop ik ook niet voor je. In sommige gevallen bestaat er geen keuze. Alleen de mensen van tegenwoordig zijn een stuk kleinzeriger en laten zich dan toch opereren, want soms helemaal niet nodig is. Ik snap mensen met een hernia heel goed. Het is niet niks en je beperkingen zijn in ene erg groot.
Zelf werk ik op de rontgenafdeling en doe hoofdzakelijk MRI-scans maken. Een MRI blijft echt persoonsgebonden. De ene persoon heeft al heel veel klachten en last van een kleine hernia, terwijl soms bij een andere de hernia zo groot is, die er ongestoord mee doorloopt. Een hernia is een raar iets helaas.
Nogmaals, ik hoop dat het bij je mee valt en er toch andere oplossingen te vinden zijn dan opereren. Idd is fysio ook niet altijd alles. Soms is rust een groot herstel (op houding letten, niet vermoeid zijn, etc). Ik duim voor je!!

Veulen foto's zal je van mij hier niet geplaatst zien ;-)
Ben zelf aan mijn laatste loodjes van mijn zwangerschap bezig (dus dat zijn andere foto's)

Wat ik zo super vind, is als je iemand PBt, iedereen zo super enthousiast reageert! Heerlijk jullie Welsh-mensen (hihi)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:33

gefeliciteerd inowa!
vivana ms operatie, sterkte!
en saskia voor jou dus ook een spannende tijd, gelukkig voor je is het nog geen 30 graden.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:54

nee, gelukkig niet. Die hitte van 2/3 weken geleden was niet bepaald prettig. thx

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:15

Ik kom hier ook nog eens kijken om wat bij te lezen over de welsh pony fokkers alhoewel ik niet veel tijd heb omdat ik mij moet bezig houden met de welsh pony & Cob show die wijzelf op ons terrein organiseren op 24 juni 2012 met een Engels jurylid en een dressuurruiter om de gebruiksrubrieken te jureren. Met de show en de BBQ zal het druk worden, hoop alleen op goed weder.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:22

@ cappelstud; doe je die show ieder jaar? ik heb er nog niet eerder van gehoord nl. Is voor mij zelfs 'vlak bij' (1.10 uur zag ik op de routeplanner). vind alleen volgende week zondag wel erg kortdag maar voor volgend jaar wel iets om in de gaten te houden (vooral op zondag vind ik heerlijk, hoef ik geen vrij te vragen vh werk).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:30

Mooi veulen Inowa

rugproblemen, heel vervelend, kan er van meespreken, maar moet zeggen dat het op dit moment helemaal geweldig gaat.

Sunnymay: succes met de laatste loodjes, uiteraard mag je beeb hier straks wel even showen. We maken ook wel es een uitzondering haha.

Vanavond even van de jaarlingen genoten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:40

Kreeg een sms dat Curtsey hengstig is. Hoop dat het gaat lukken.
Inowa: gefeliciteerd met je veulen!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:55

hier net een telefoontje gehad dat onze merrie Rookery Soprano afgedekt is. Van de week ophalen en hopen dat ze drachtig is.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:12

Eens op je site gekeken want deze merrie kwam me niet echt bekend voor, maar ze staat er nog niet op.
Wat voor afstamming heeft ze? En bij welke hengst is ze geweest?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:26

Rookery Soprano ( Crossways J.R. x Rookery Symphony (Rookery Rupert) ) gedekt door Heniarth Quinell

Merrie stond vorig jaar 2e op de CK en was reserve kampioen op de WPCV show in Houten vorig jaar.

(op de nieuws pagina op mijn site is wel een foto te vinden)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:47

patrick76 schreef:
Rookery Soprano ( Crossways J.R. x Rookery Symphony (Rookery Rupert) ) gedekt door Heniarth Quinell

Merrie stond vorig jaar 2e op de CK en was reserve kampioen op de WPCV show in Houten vorig jaar.

(op de nieuws pagina op mijn site is wel een foto te vinden)

Die nieuwe merrie van ons is van Rookery Syrup. Die komt dan denk ik ook uit die lijn.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:10

Foto van de merrie met haar veulen.
Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:14

Vanochtend nog een gastmerrie gekomen, Gartconnell Charm met smokey veulen van WW
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:47

Patrick: zover was ik niet terug gegaan bij het nieuws, nu wel de foto's gevonden.
Mooie merrie zeg, waarom heb je voor deze hengst gekozen? (oprechte interesse, niet bedoeld als enige vorm van kritiek)

Zou het eigenlijk wel interessant vinden om te horen waarom iemand voor een bepaalde hengst bij zijn merrie kiest. Iedereen plaatst heel enthousiast bij welke hengst er gedekt wordt, en dat is natuurlijk hartstikke leuk om te weten, maar ik denk dat het wel leerzaam kan zijn om te horen waarom mensen een bepaalde keuze maken. Er zijn toch wel meer mensen hier die dat graag zouden willen weten of ben ik de enige hierin? Voor mij als beginnend fokker is dat wel heel leuk om te weten namelijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:07

@truselientje

Mijn merrie Dyfed Curtsey is gedekt door Nicton Carreg. Ik heb hem gekozen op zijn bloedlijnen. Ik houd de lijnen meestal dicht bij elkaar en Carreg zijn moeder is ook de moeder van Criccieth Arwr. Van Arwr heb ik 2 veulens. Carreg is zeer rastypisch en past qua bouw perfect bij mijn merrie. De veulens van Carreg hebben allemaal massaal bot en super koppies. Mijn merrie is precies zo en op deze manier hoop ik dat dus vast te houden in mijn lijn.
Mijn andere merrie Purdey is gedekt door Damon. Purdey is zelf geen super beweger en Damon wel. Damons veulens zijn allemaal super bewegers dus ik hoop dat dit veulen dat ook mee krijgt. Verder is deze combinatie ook wel een beetje een combi vanwege gemak.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:14

truselientje schreef:
Patrick: zover was ik niet terug gegaan bij het nieuws, nu wel de foto's gevonden.
Mooie merrie zeg, waarom heb je voor deze hengst gekozen? (oprechte interesse, niet bedoeld als enige vorm van kritiek)

Zou het eigenlijk wel interessant vinden om te horen waarom iemand voor een bepaalde hengst bij zijn merrie kiest. Iedereen plaatst heel enthousiast bij welke hengst er gedekt wordt, en dat is natuurlijk hartstikke leuk om te weten, maar ik denk dat het wel leerzaam kan zijn om te horen waarom mensen een bepaalde keuze maken. Er zijn toch wel meer mensen hier die dat graag zouden willen weten of ben ik de enige hierin? Voor mij als beginnend fokker is dat wel heel leuk om te weten namelijk.

hengst komt uit een hele mooie moeder vind ik. Hengst heeft heel veel front en dat mist mijn merrie een beetje. Daarnaast heeft de hengst een mooie gesloten bovenlijn. Merrie is wat gerekter. Ik fok niet op hoofdjes.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:52

truselientje schreef:

Ik heb bij Rhesfair Joe Chwedl gedekt, omdat zijn moeder al die eigenschappen heeft die ik wil verbeteren aan onze stam. Hij heeft daar verder ook veel van geërfd en zijn volle zussen en halfzussen hebben die eigenschappen ook. De vader van de hengst zou ik denk ik nooit gebruiken, hoewel die heel verdienstelijk heeft gefokt (vaak heel hoog geëindigd in de puntenlijst van het moederland).