[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:24

Hier een merrie veulen bij onze barnel sweet pea x tyngwndwn terence, bruin een kol en 1 witte sokejs achter.

ook hebben we gister onze nieuwe merrie opgehaald namelijk nebo bridget jones , heel erg blij mee !
alleen ik druk opzoek naar een hengst , blijkt ze waarschijnlijk toch al wel drachtig te wezen van een jonge springbourne hengst!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:05

inowa schreef:
ines, gefeliciteerd! ben zeeeer benieuwd naar dat veulen.

Ik ook!

regtur schreef:
Cemlys schreef:
Kreeg net telefoon dat mn merrie drachtig gescand is! Blij!

Doe je dat niet zelf? Gefeliciteerd trouwens. Weer een zorg minder!
Hier zijn de eerste ook alweer drachtig gescand, wijzelf doen het eigelijk nooit. maar de meeste gastmerrieeigenaren wel.
Drummer heeft nu 4 merries tegelijk die hengstig zijn, dus werk aan de winkel...

Het is een eindje rijden voor mij waar ze staat bij de hengst, dus afgesproken dat ik ze ophaal als ze drachtig is, vandaar dat ze daar gescand is, normaal doe ik het inderdaad zelf. Ik heb er nooit zoveel, dus ik scan wel altijd graag. weet ik ook gelijk of alles tot zover in orde is. en ja ik schuif ze vaak gewoon even bij collega binnen voor zo'n dingen. ;) dat is het gemak ervan.

cuneracobs schreef:
Hier een merrie veulen bij onze barnel sweet pea x tyngwndwn terence, bruin een kol en 1 witte sokejs achter.

ook hebben we gister onze nieuwe merrie opgehaald namelijk nebo bridget jones , heel erg blij mee !
alleen ik druk opzoek naar een hengst , blijkt ze waarschijnlijk toch al wel drachtig te wezen van een jonge springbourne hengst!

Gefeliciteerd!
Mooie merrie die bridget jones, weet je dan zeker dat ze door die springbourne hengst gedekt is als ze drachtig is?

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:04

ja want ze is uit de hand gedekt maar eigenaar dacht niet dat het gelukt was maar hengstig worden doet ze ook nog niet dus maar even een scan maken , wel een intresant hengstje is een 2 jarige zoon van cascob red kite nadeel voor mij persoonlijk is wel dat het een schimmel hengst was, maar een goede pony heeft geen kleur he ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:50

Even een plaatje van de voshengst. Hij heeft vandaag zijn eerste merrie gedekt en is super in zijn gedrag.
Binnenkort de wei op, dan kan hij lekker uitstukken.
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:56

Deze merrie. Die hadden we eigenlijk voor Willie Wortel bedoelt, maar dat kwam logistiek niet goed uit.
Afbeelding
Foto is een maand geleden gemaakt, ze ziet er nu al veel mooier uit

T3mptati0n

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:20

Jenny, de voshengst word steeds mooier! Was toen samen met die kleine bruine mijn favoriet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:23

leuk ding hoor,alleen erg jammer van zijn hals.

vandaag nog een leuke foto gemaakt van winalda,wat denken jullie?mee naar de keuring? (doe ik waarschijnlijk toch wel haha)
Afbeelding

ze is vandaag 7 weken oud

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:30

Lindy,@ de vos is er nog lang niet, minstens 50 tot 70 kg erbij. Maar dan zul je hem ook helemaal niet terug kennen.
Inowa@ die hals is het probleem bij de overgrote meerderheid van welshponies, en toont ook nog eens extra zo omdat hij hem eruit drukt en weinig bespiering op de bovenhals heeft.
Ik hoop aan het eind van deze zomer dat hij er staat zoals hij bedoelt is.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:46

Amira vorige week woensdag, 5,5 week oud

Afbeelding

Ik samen met mijn 2 vriendinnetjes
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:43

Welke afstamming heeft de vos Jenny. Ik vind hem wel iets hebben. Idd iets meer conditie erop en dan toont hij al iets anders. wat betreft de hals, hij komt een beetje uit de diepte, maar hoe hij erbij staat vertekent het beeld ook een beetje denk ik. Stel hem eens anders op en dan ziet het er al heel anders uit.
Mooie veulens!
Cuneracobs: idd gewoon even opvoelen of scannen (afhankelijk of ze voor dit jaar is uitgerekend is of voor volgend jaar)
Een van de ponys heeft morgen voor het eerst (oefen)concours. Benieuwd hoe dit zal gaan. Ruitertje kan er steeds beter mee overweg. Valt me niks tegen voor de aantal uurtjes die ze samen maar trainen

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:58

cuneracobs schreef:

Aha, oude bekenden!

Heb volgens mij nog eens bij een zoon van terence gedekt. Is toen niet gelukt.
Bridget jones heb ik nog wel eens gezien toen ze net in Nederland was, bij de toenmalige eigenaresse.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:27

Cemlys schreef:
Welke afstamming heeft de vos Jenny. Ik vind hem wel iets hebben. Idd iets meer conditie erop en dan toont hij al iets anders. wat betreft de hals, hij komt een beetje uit de diepte, maar hoe hij erbij staat vertekent het beeld ook een beetje denk ik. Stel hem eens anders op en dan ziet het er al heel anders uit.
Mooie veulens!
Cuneracobs: idd gewoon even opvoelen of scannen (afhankelijk of ze voor dit jaar is uitgerekend is of voor volgend jaar)
Een van de ponys heeft morgen voor het eerst (oefen)concours. Benieuwd hoe dit zal gaan. Ruitertje kan er steeds beter mee overweg. Valt me niks tegen voor de aantal uurtjes die ze samen maar trainen

De vos is van Fronbach Canny Lad X Penllyn Paula.
Hij maakt heel veel front en heeft ook een hele lange hals. Ik wil hem nog graag eens een poosje aanzien, hoe hij het gaat doen. Dat hij zo braaf is is al heel veel waard. Iemand wilde hem om het vierspan compleet te maken, maar dat is eigenlijk jammer van zijn kans om zich in de fokkerij te bewijzen. Wij hadden dolgraag Victoria met hem gedekt, maar die mag geen veulens meer krijgen van onze DA. haar dochter, die straks het 1e veulen krijgt kan ook nog.
Succes met de rijderij!
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:34

Kijk dat bedoel ik. Zie je gelijk een ander soort hals. Ik vind hem erg aansprekend. Mooi dier. Na mijn examen kom ik hem toch eens kijken. Moet dan toch even langs mijn hengst. Is niet heel ver van jullie af.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:15

Live is de vos gaver, dan toont ie beter! Ik ga zondag je hengst even bewonderen Ines! Moet dan op verjaardagsvisite bij Romy.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:20

Ah leuk lindy! Doe hem de groetjes: )

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:47

Ik zal hem de groetjes doen en zal wel ff een foto maken voor je haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:51

Super. Laat hem maar even mooi showen. Kan ie wel

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:35

curtsey is onderweg naar de hengst. Purdey is vorige week gedekt door damon. Sikyra blijft leeg en robyn ook want die staat te koop. Mijn jaarling hengstjes zijn zojuist ook ingeladen in drenthe en zijn nu onderweg naar jenny. Nu kan ik verder met klussen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:11

Melanie5 schreef:
curtsey is onderweg naar de hengst. Purdey is vorige week gedekt door damon. Sikyra blijft leeg en robyn ook want die staat te koop. Mijn jaarling hengstjes zijn zojuist ook ingeladen in drenthe en zijn nu onderweg naar jenny.
ZE zijn er al, en de groep is mooi rustig. vanavond heb ik een feestje, maar ga er zo nog even langs.

Nu kan ik verder met klussen.

Klusze!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:31

Zo, klaar voor vandaag. 100 meter sleuf gegraven (met kraan, dat wel), 100 meter electra kabel en waterleiding gelegd en daarna nog 50 meter gegraven en 50 meter riool aangelegd. We waren gesloopt, maar het is alweer een stuk beter zo op het erf.
Jenny ben blij dat de mannen op hun plekje zijn. Kom ze snel opzoeken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:39

pepper stond vanmorgen met harsdoppen en vanmiddag met melk,gaat niet lang meer duren.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:14

Inowa: Spannend!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:08

Inowa, gefeliciteerd met je veulen!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:55

Melanie@ je hengsten zijn al helemaal geintegreerd in de kudde. We hebben nog niet eerder zo'n rustige groep gehad.
Ze zien er goed uit, Bootsdale is ten gunste veranderd!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:44

Wat een leuke pony's komen er weer voorbij,jullie krijgen nog bericht van inowa :D
En als ik pech heb kan ik niet meedoen in Sevenum,vandaag in het ziekenhuis een Hernia geconstateerd moet de 21e onder de MRI. :n