[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:34

Zo, eindelijk klaar. Wat een mooie dag hebben we weer gehad. Veel belangstelling ( en dat is altijd mooi), mooi weer, en leuke reacties.
WW is weer naar zijn rij-adres, aantal gastmerries ook weer uitgedund.
Net nog Victoria behandeld voor haar uierontsteking, en een merrie gedekt, die vanochtend ook nog gebracht werd.
En nu eindelijk uitblazen.
Ik hoop dat er nog mensen foto's hebben gemaakt, want daar had ik zelf geen tijd voor.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:56

Knap veulentje is het, Patrick!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:56

Patrick, misschien toch nog even zuinig zijn op de hengst...
Ben idd ook benieuwd naar foto's Jennie.

Vandaag is Dyonne weer even hier na de Cob-promotiedag. Altijd leuk... :D
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:00

Eigenlijk werd er vandaag best veel gedaan op Welsh gebied, dat zie ik nu pas.
Er staat al een heel mooie foto op FB. Maar ik zal er nog wel meer toegestuurd krijgen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:15

Was heel gezellig Jenny. Mooi om alles weer te zien. Jammer dat mijn hengstjes er nog niet waren.
De kipjes doen het prima, waren helemaal tevreden in hun nieuwe villa :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:27

angieone schreef:
Hallo..ik zit niet zo vaak opbokt maar wil graag adviesvan mede welsh bezitters..vorig jaar is mijn 7 jarige pony hoefbevangen geraakt in de lente toen hij 24/7 op een kort gegraast landje stond..hij is heel erg ziek geweest moeilijk lopen veel liggen ( tussendoor toch een adhd aanval) buut asperine hoefjes gekortweekt..gelukkig geen kanteling..na maanden paddock ging het weergoed.. Maartoen kreeg hij afgelopen winter er een peesblessure bij (een zwelling achter net bovenzijn kogel)..helaas weer maanden paddock straf..inspuiten verbonden etc.. Nu heeft hij nog steeds een lichte zwelling.,maar loopt redelijk beetje stijf.. Vanwege zijn suiker intolerantie(krijgt hij glucobalnce voor) moet hij lopen.. Dus we zitten in een cirkel..hoe zouden jullie het doen? Hij staat nu een half uur per dag op het land..en longeer hem 5 x draf links en rechts om.. Hij voegt er meestal nog een rondje galop aantoe..tips zijn welkom..zie hem graag op het land envoor het karretje..ps hij gaat deze lente moeilijk door zijn vacht heen ziet er voor de rest super uit! Grangelique

Ik zou eens met de hoefsmid overleggen over ijzers. Ponies die bevangen zijn geweest hebben vaak baat bij ijzers met een verhoogde tak. Ook voor een peesblessure kan dit verlichten.
Ik heb er ook 1 met insuline resistentie gehad (in feite hetzelfde als glucose intolerantie). Zij kreeg een poeder van Erick Laarakkers. Verder voldoende hooi geven, liefst ouder hooi. Vitaminen en mineralen bijvoeren in de vorm van een aparte brok (Equifyt, Marstall, iets zonder suiker).
Voor een peesblessure moet je eigenlijk op harde ondergrond trainen, voor benagneheid liever op het zachte.
Loopt hij nu nog kreupel? Ik zou vooral lange rechte stukken stappen en draven op het harde. Kijk wat je pony aankan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:02

Ik zit eraan te denken om een merrie te verleasen of uit te lenen voor de sport/recreatie. Iemand hier ervaring mee, of ken je iemand die een bomproof ponytje zoekt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:48

pascha? waarom dat dan?

ik zou het zelf niet zo snel doen,dan heb je toch weinig nog te zeggen tijdens die periode.
en als je haar lekker bij je houd en gewoon iemand zoekt die er wedstrijden mee kan en wil rijden dan is het toch ook goed?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:17

Klopt, ze is dit jaar niet gedekt en staat dus eigelijk zo goed als niets te doen nu. ze wordt nu 1x per week gereden en voor de rest gelongeerd en af en toe ga ik er zelf even op. Het heeft geen haast hoor, maar stel dat ik iemand tegen kom die er perfect bij past en graag de sport in wil, dan is dat mogelijk, maar ze gaat niet zomaar overal heen. voorlopig rijdt het ruitertje haar ook op oefenwedstrijden enzo. Officieel starten doet ze nog niet.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:22

Soms zegt een foto meer dan woorden. Mijn grote trots, Rivendell's Hy Fidelity. (foto copyright Nyckle v/d Galien)

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:18

Wow hij is zooo gaaf

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:38

Hij is echt heel mooi zo!!
WAUW!! terecht dat je trots bent.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:47

Zaterdag ben ik een dag je op Stal Zomderdijk geweest.
Was super leuk en gezellig!

Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:51

Danielle bedankt voor het plaatsen.
Op de foto met merries( zichtbaar) is alleen Jobke van onszelf, de 2e van links, Lollipop en Lilly staan erachter, de rest is gastmerries, maar daar is wel een eigen fokprodukt bij.
Ik hoop dat er nog mensen foto's in de andere weiden gemaakt hebben.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:29

Het was erg gezellig zaterdag inderdaad! We waren uiteindelijk pas om half 12 thuis. Wilde mijn camera ook meenemen, maar kwam er onderweg achter dat ik hem vergeten was...
Patries heeft ook een hoop foto's gemaakt volgens mij.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:14

mooie foto's voorbij zien komen.
@ inowa; hoe doe jij dat met je veulen en rijden? laat je haar dan gewoon thuis of is ze buiten de ring? leuke combi is het!

hier ook een pony te koop, dus mocht er iemand geinteresseerd zijn of iemand kennen die een pony zoekt laat het me weten!
http://www.bokt.nl/markt/ad/47511/2-jar ... st-te-koop

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:17

ik heb het geluk dat de shetlander hier in de weide het veulen heeft geadopteerd.
ik kan dus de kleine met de shet in de weide achterlaten en met winoa naar de clubbak gaan of lekker gaan mennen.
ze geven beiden geen kik,winoa vertrouwd de shet en vind het heerlijk om even weg te zijn en winalda is zowiezo heel erg vrij in de omgang met andere pony,s.
ze staat dan ook bijna nooit samen met winoa,die fungeerd alleen nog maar als melkbar haha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:22

wat is dat hengstje van jou trouwens verschrikkelijk mooi geworden!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:08

dankje wel. hij is ook echt mn grote trots, maar helaas moet je keuzes maken en het veulen van dit jaar wil ik heel graag houden en mee verder gaan fokken.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:10

ideaal trouwens dat dat zo gaat met je veulen. ik wil dit jaar mn b merrie ook onder het zadel gaan beleren dus moet ook een oplossing verzinnen voor het veulen, tot nu toe heeft amber haar nog niet geadopteerd maar ze staan ook nog maar sinds een weekje samen dus hopelijk komt dat nog, zou wel gemakkelijk zijn!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:40

Ik heb er ook 2 te koop. En ook een paar geinteresseerde maar ze staat te ver weg en komen daarom niet kijken. Voor de rest niks geen reactie!

Het heeft geen haast hoor maar we hebben er gewoon teveel. En aangezien we bezig zijn voor gezinsuitbreiding ga ik naast me werk geen tijd meer hebben voor 6 pony's dan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:07

Nou dan zijn ze ook niet echt geinteresseerd rienne. Afstand moet dan geen obstakel zijn vind ik. Maar wel jammer.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:08

Even een update van de veulentjes. De meeste zijn intussen een maand oud, maar de foto's zijn al van 2 weken terug: Smoky merrie van Willie Wortel, moederlijn Synod Prophet, Nachtegaals Captain.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En deze keer, na 4 merrieveulens een volle broer. Ditmaal een valk en met blauwe ogen.
De merrie is nooit geregistreerd, maar wel een welsh. Het veulen is te koop, zegt de eigenaar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:10

Dit blijft met voorsprong ons toppertje:
Afbeelding

Afbeelding