[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:10

Gefeliciteerd!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:12

Leuk hoor, gefeliciteerd!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:22

meer fotos van het veulen op fb. Misschien kan iemand die even hier op zetten want ik zit op telefoon en dat lukt niet. Het is een vosje en ze is groot en sterk. Naam volgt.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:49

gefeliciteerd Melanie

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:15

namens melanie even....flink veulen hoor

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:01

Melanie@ dat ziet er goed uit hoor! Veel geluk ermee!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:01

hallo welsh fokkers.
ik heb even een vraag ik heb een pony gezien,
maar ik ben totaal niet bekend bij de welsh pony's maar is deze afstamming wat?

Vechtzicht's Cymro Bach x coline heartsise
graag eerlijke reacties hahaha.
groetjes

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:52

ralphtdw: beide hengsten zijn bekende hengsten, hebben veel goede nakomelingen.
Het zijn niet mijn type hengsten, maar het is een goed papier.
Papier alleen zegt echter niets over de kwaliteit van de pony. Een foto zegt veel meer.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:01

Hallo oke ik snap dat aan de hand van het papier niet zo is dat je dab ook
Gelijk goede pony heb.maar kwam er gister acond achter dat die pony in een franse stand staat
Ik zelf had al hele leuke gezien bij stal zomerdijk de jaarlingen zaten super leuke tussen maar dan.moet ik 2 jaar wachten en duurd me te lang en ze had een hele aparte merrie maar die houd ze zelf erg.mooie pony
Maar dan zoek ik gewoon weeer verder haha

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:26

Waar ben je naar op zoek ralphtdw? Wij hebben een 10 jarige bruine sectie A merrie te koop. 4 witte benen en een bles. Stokmaat 121,5 cm. Zeer goede beweger.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:36

Ralphtdw, mijn optie staat nog open! Had je via pb gecontacteerd

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:25

ik ben op zoek naar een sectie A liefst een merrie want een veulentje er bij fokken lijkt mij ook zo leuk.
de bedoeling is om te gaan mennen. ( maar kan ook zo zijn dat ik alleen ga fokken want ik vind dit toch wel erg leuk).
zoeken het liefst van een jaar of 3 eventueel kan een 2 jarige maar zoeken geen oudere merrie of ruin die niks kent.
maar een ruin kan eventueel ook (maar toch liever een merrie)
wil wel met stamboom.
misschien ben ik raar maar val gewoon het meeste op de uitstraling van de welsh hengsten.
want waar ik ook kijk elke keer zeg ik van die vind ik mooi is het weer een hengst.
dus het liefst een merrie met het uitstaling van een hengst. hahah
en waarom ik geen hengst neem is dat het bij ons al een paar keer fout is gegaan met Casteren en ik dit niet meer aan durf.

zelf heb ik geen kijk of verstand op een welshje zie wel wat mij aanspreekten wat goed kan lopen maar dat is ook alles zeg maar.
wij hebben meer dan 15 jaar met dressuurpaarden gereden, en willen graag over op de welsh.
de paarden zijn bij ons al verkocht waarvan wij er maar 1 aan houden en hier mee verder gaan en hier dan ook bij laten.

de pony's nu komen nu te staan op een pensionstal zomers komen ze 24/7 in het land, maar bij heel slecht weer of erge winter doen wij ze ook op stal.
maar ik en mijn vriend zijn aan het rond kijken naar een huis en het liefst een boerderij en dan gaat natuurlijk de pony met ons mee

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:17

Eerste indruk en klik is belangrijk. Op de NWPCS site staan diverse leuke pony's te koop.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:51

gisteren met een vriendin waar de dames van mij bij staan naar wanroij de paardenmarkt geweest.
niet echt met de bedoeling om te kopen maar ze kon voor weinig geld een 2 jarig welsh B ruintje van Carmana's Edel Boy kopen en die persoon woonde ook nog een dorp verder dan wij.
dus pony is met eigenaar meegegaan naar huis en die komt dus een dezer dagen lekker onze kudde versterken.
als enige ruin tussen de merrie,s haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:07

Leuk inowa!
Hier nog een dag of 12 voor ik hoor of mijn merrie drachtig is. Beetje heel saaie tijd, druk met werk en opleiding, 1 pony thuis op dit moment, alle jonge spul op het land en de andere die staat nog bij de hengst.
Moet toch even kijken welke shows of keuring we nog naartoe gaan. Iemand al enig idee wie er jury is bij de dragon show?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:07

staat op facebook ines...

enne....zondag bij presca kijken!!!!!
ze schijnt het super te doen daar en is zelfs zowaar iets te vet geworden haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:18

Ok even zoeken
Mooi dat presca het goed doet, altijd een geruststelling!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:01

Hier is het met de zieke ponies wel weer zo'n beetje klaar, behalve dat Victoria er toch nog een flinke uierontseking aan over heeft gehouden. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij dat de ene helft niet weer goedkomt. Lijkt wel helemaal ingedroogd en hard. Gelukkig is ze nog niet weer gedekt, k weet niet of dat nog verstandig is.Bij koeien heb je ook weleens een kwartier minder, maar bij een pony maar een half uier lijkt me niet zo goed. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:01

mijn curtsey heeft ook één slechte helft. Die kant geeft veel minder. Wat je kan doen is insmeren met zwarte zalf. Daar zit kamfer in dat helpt de door bloeding.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:02

regtur schreef:
Hier is het met de zieke ponies wel weer zo'n beetje klaar, behalve dat Victoria er toch nog een flinke uierontseking aan over heeft gehouden. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij dat de ene helft niet weer goedkomt. Lijkt wel helemaal ingedroogd en hard. Gelukkig is ze nog niet weer gedekt, k weet niet of dat nog verstandig is.Bij koeien heb je ook weleens een kwartier minder, maar bij een pony maar een half uier lijkt me niet zo goed. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Een kennis heeft een keer een groot paard gehad met 1 speen 'die het nog deed ;) '.
Was wel wat bewerkelijk. Veulen bijvoeren, in het begin zelfs met melkpoeder. Maar wellicht dat jouw merrie uit 1 speen voldoende melk weet te produceren.
Zou even een veearts voor advies vragen.

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:30

Hier nog eens een foto van Shangdu
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:58

regtur schreef:

pepper had 2 jaar geleden ook uierontsteking maar daar waren we nog redelijk op tijd bij dus dat kwam met goed koelen nog wel in orde,echter is 1 deel nog altijd kleiner dan het andere.

met nog maar 4 weken te gaan is pepper toch al een behoorlijk uier aan het produceren en met de opmerking van de dierenarts nog in mijn achterhoofd houd ik haar de komende tijd maar goed in de gaten.

dierenarts vertelde namelijk dat merrie,s die midden in de zomer(dus tussen juni en september) uitgeteld zijn vaak de uitgetelde datum niet halen omdat ze eerder bevallen.
pepper is pas 22 juni uitgeteld maar heeft ook nog nooit uitgedragen.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:48

Het veulen van Movie Star is vannacht geboren!
Drie dagen overtiijd, ben zo blij dat hij eruit is.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:04

Gefeliciteerd met je mooie veulen!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:39

ralphtdw schreef:
ik ben op zoek naar een sectie A liefst een merrie want een veulentje er bij fokken lijkt mij ook zo leuk.
de bedoeling is om te gaan mennen. ( maar kan ook zo zijn dat ik alleen ga fokken want ik vind dit toch wel erg leuk).
zoeken het liefst van een jaar of 3 eventueel kan een 2 jarige maar zoeken geen oudere merrie of ruin die niks kent.
maar een ruin kan eventueel ook (maar toch liever een merrie)
wil wel met stamboom.
misschien ben ik raar maar val gewoon het meeste op de uitstraling van de welsh hengsten.
want waar ik ook kijk elke keer zeg ik van die vind ik mooi is het weer een hengst.
dus het liefst een merrie met het uitstaling van een hengst. hahah
en waarom ik geen hengst neem is dat het bij ons al een paar keer fout is gegaan met Casteren en ik dit niet meer aan durf.

zelf heb ik geen kijk of verstand op een welshje zie wel wat mij aanspreekten wat goed kan lopen maar dat is ook alles zeg maar.
wij hebben meer dan 15 jaar met dressuurpaarden gereden, en willen graag over op de welsh.
de paarden zijn bij ons al verkocht waarvan wij er maar 1 aan houden en hier mee verder gaan en hier dan ook bij laten.

de pony's nu komen nu te staan op een pensionstal zomers komen ze 24/7 in het land, maar bij heel slecht weer of erge winter doen wij ze ook op stal.
maar ik en mijn vriend zijn aan het rond kijken naar een huis en het liefst een boerderij en dan gaat natuurlijk de pony met ons mee

Heel verstanding dat je voor een Welsh Pony kiest :D
Maar...... wat wil je nou eigenlijk? Een merrie, een ruin, een hengst? Alles lijkt je leuk en dat lijkt me niet zo verstanding om dan al te gaan kiezen. Alle pony's hebben hun voor- en nadelen, maar wat je jezelf moet afvragen is wat kan ik plaatsen, waar kan ik ze zetten enz. enz.

Nu is het superschattig als je al die mooie veulens ziet. Maar ook fokken kan het mooiste zijn dat er is, maar het kan ook behoorlijk fout gaan en wat dan? Of je wilt je veulen verkopen en het lukt niet zo snel, wat dan?

Als je net zit te denken over de aanschaf van (natuurlijk :j) een Welsh Pony is het misschien verstandig om nu, het show- en keuringsseizoen gaat beginnen, rond te gaan kijken. Dan zie je welke sectie je zéker wilt (A, B, C, D of Part-Bred) en welke type (sport- of show). En het is allemaal makkelijker om dat voor aankoop te beslissen. Dan zou ik nu ook alvast beter gaan nadenken over wil ik een ruin, merrie, hengst (want al zijn het hele lieve pony's, daar moet je wél mee om kunnen gaan, vooral in het voorjaar ;))

Wij houden op zaterdag 30 juni een Internationale Welsh Pony en Cob Show in Vrouwenpolder (aanvang 09.00 uur - meer informatie via http://www.ronddeschelde.com) en je kunt de Regionale Keuringen van het NWPCS vinden via http://www.nwpcs.nl en de zomershows van de WPCV via http://www.wpcv.nl - succes met zoeken en nogmaals, super dat je voor het prachtige Welsh ras kiest!