[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:05

Cemlys schreef:
Wat heb je weer een knap veulen elfje. Gaat deze naar de keuring?
Knap inowa. Mooi toch dat ze zo braaf zijn.
Hier zo ook even veulenvisite, 3stuks gaan kijken.

Dankje. Als alles goed gaat, gaat Movie Star met haar veulen naar de keuring zodat ze voorlopig Keur kan worden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:13

rek- en strek oefening na het ont waken:
Afbeelding

Afbeelding
Kleine Joy valt wel een beetje in het niet bij Vocalist. Maar beiden zullen over een jaar of wat helemaal wit zijn.
Afbeelding

Afbeelding
En dan hier de nieuwste loot aan de stam: Zomerdijks Blue Band
Ook een Drummer Boy. De eerste die het royale wit van zijn papa heeft. En daar zijn we blij mee.
Maar meer natuurlijk met zijn mooie koppie en royale bot. Da's dan toch even belangrijker. alhoewel, gezond en wel.... !

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:09

Zojuist nog een gastmerrie gebracht voor WW, die een smoky veulen had. Ook wel weer eens apart. Vorig jaar een palomino. Dit is denk ik het 3e smoky veulen van Willie Wortel.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 06:19

Zo, als het goed is gaat Tatum zaterdag naar de hengst. Wel een heel gehannes met de nVWA en zo, maar goed, dat hoort er allemaal bij.

Mooie koppies op die veulens, regtur!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:57

vannacht is hier het eerste veulen geboren. Merrie veulen van bolster sikyra en rivendells hy fidelity. Naam volgt nog. Foto staat op facebook.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:01

Gefeliciteerd!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:03

Gefeliciteerd Melanie!

En prachtige foto's van je prachtige veulens, Jenny.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:04

Gefeliciteerd melanie! Ben benieuwd naar foto's. Mooie combi!

Jenny, wat heb je toch weer gave veulens!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:13

Gefeliciteerd Melanie!

@ Jenny, mooie foto's.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:41

Melanie5 schreef:
vannacht is hier het eerste veulen geboren. Merrie veulen van bolster sikyra en rivendells hy fidelity. Naam volgt nog. Foto staat op facebook.

Heel mooi dat je wachten nu beloond is. Is alles goed?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:52

regtur schreef:
Prachtig veulen inowa. Wees er maar trots op.
Zojuist is hier de merrie opgehaald , die het perlino hengstveulen van Willie Wortel heeft. De eigenaar had gehoopt op een merrie, om daar een stam mee op te zetten. Dit hengstje biedt hij dus te koop aan.
Mocht er interesse bestaan laat het dan weten, dan geef ik het tel nr door.
Afbeelding

Ik ben net gebeld dat het perlino hengstveulen verkocht is en in opfok komt. Overigens verwacht de eigenaar nog een WW veulen uit een valkmerrie, mocht dit een hengstje zijn, kan het maar zo, dat die ook aangeboden wordt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:56

regtur schreef:
Melanie5 schreef:

Heel mooi dat je wachten nu beloond is. Is alles goed?

nog niet heel goed. Merrie staat nog aan de nageboorte en is koliekerig. Vee arts is onderweg. Ook lekt het veulen urine uit de navel. Dat kon volgens VA geen kwaad. Weet straks meer.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:36

Merrie is gespoeld en heeft pijnstillers gekregen. Moet nu een paar dagen antibiotica spuiten. Ze was net een stuk beter, stond weer te eten.
Veulen is ook in orde. Naveltje gaat mooi dicht en ze is super vlot.

Hier wat fotos.

Afbeelding

Afbeelding

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:39

Ow gelukkig Melanie. Was de nageboorte er sowieso nog niet af of was er wat achtergebleven? Zal in ieder geval een grote opluchting zijn ja voor de merrie.
Urine uit het naveltje had ik nog niet van gehoord, maar gelukkig gaat dat ook al beter.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:58

Nageboorte was er niet af. Ik moest om half 1 naar mijn werk en toen zat het er nog. Toen ik om half 5 terug kwam, lag ze plat en was het er nog niet af.
Die urine uit de navel komt volgens de VA omdat tijdens de dracht het veulen de afval stoffen via de navelstreng afvoert. De laatste maand van de dracht groeit de uitgang van de blaas naar de juiste plek. Maar soms blijft er nog een verbinding met de navel. Dit groeit vanzelf dicht als het een klein gaatje is. Kan geen kwaad, maar moet het wel in de gaten houden. Had er bij merries nog niet van gehoord, wel bij hengstjes.
Affijn, alles gaat nu goed. Hopen dat het zo blijft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:23

Bij de buurman is gisterochtend een heel mooi bruin merrieveulen geboren van Friars Red Dragon uit Willemshof Isabel (Springbourne Claret x Kampanje's Germana van Bolster Goldleaf). Ik zal eens foto's gaan maken.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:38

joostvangestel schreef:
Zo, als het goed is gaat Tatum zaterdag naar de hengst. Wel een heel gehannes met de nVWA en zo, maar goed, dat hoort er allemaal bij.

Mooie koppies op die veulens, regtur!

Beetje late reactie :Y) , maar waar gaat je merrie dan heen en bij welke hengst?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:47

hallo,
ik denk reageer eens in deze topic omdat er vast wel mensen zijn die hier wat meer over weten.
1 van onze familie leden wil graag een andere weg in slaan met de paarden sport.
zij is nu in het bezit van een paard die zadelmak is gemaakt.en zal bedoelt worden voor de dressuur sport tuigpaard waar veel gelders in zit.
maar zij wil graag een welsh pony een a of een b pony.en die wil zij voor de kar doen.
nu zijn wij dus op zoek naar een mooie pony waar wij ons paard op in kunnen ruilen?
weten jullie wat leuks en of leuk adresje waar dit mogelijk is?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:45

Misschien even bij Ijsselvliedt proberen in Wezep. Zij verkopen pony's en paarden, misschien dat inruil daar wel mogelijk is.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:47

misschien stal ysselvliedt?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:42

ralphtdw schreef:
hallo,
ik denk reageer eens in deze topic omdat er vast wel mensen zijn die hier wat meer over weten.
1 van onze familie leden wil graag een andere weg in slaan met de paarden sport.
zij is nu in het bezit van een paard die zadelmak is gemaakt.en zal bedoelt worden voor de dressuur sport tuigpaard waar veel gelders in zit.
maar zij wil graag een welsh pony een a of een b pony.en die wil zij voor de kar doen.
nu zijn wij dus op zoek naar een mooie pony waar wij ons paard op in kunnen ruilen?
weten jullie wat leuks en of leuk adresje waar dit mogelijk is?

Vrienden van ons hebben beide, zowel een mooie stam welshponies, alsook paarden met Gelders bloed. Mogelijk hebben ze wel interesse om in te ruilen. Zadelmak maken zowel als beleren voor de kar doen ze ook.Als je mij een PB doet, dan geef ik het tel. nr. wel door.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:13

Nu alles weer goed gaat met moeder en kind, even een officiele introductie van mijn geweldige merrie veulentje.

Rivendell's Sulien.
Rivendell's Hy Fidelity x Bolster Sikyra (Bolster Goldleaf x Revel Chelsea Cracker).
Geboren 15 mei 2012

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:52

Hallo,

ik (mijn vader met mijn hulp) ben een beginnende fokker.
Nu zal ik wel heel dom zijn, maar hoe zit het nu met het registreren van het veulen?
14 mei is ons eerste veulentje geboren van een Engelse merrie en het duurt niet heel lang meer voor de (Hollandse) stermerrie is uitgerekend.
Van beide heb ik een dekbon.
Aan de achterkant van beide staat:
2nd service.............
3rd service.............
Foal's Colour/markings..........sex.......
Dus ik denk dat ik hier iets moet invullen :o?
Ook moeten de meries nog op mijn vaders naam worden gezet, moet dan het paspoort ook mee?
(overgens heb ik van de engelse merrie alleen een paspoort, maar wel duidelijk met de stamboompagina in het blauw)

Hier iig ons eerste merrie veulen van Harry Potter; "allure"
Afbeelding
http://8.media.hyves-static.net/1495201 ... 01759.jpeg

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:18

service betekend dekking. 1st service is de eerste dekking. Is inmiddels alweer een paar jaar geleden, maar zo herinner ik me de Engelse dekbonnen ;)

Ik bel gewoon een chipper wanneer het veulen gechipt kan worden. Die regelt het allemaal met het stamboek. Ik heb het een keer zelf gedaan. Gewoon I&R formulier met dekbon tezamen opsturen naar het stamboekkantoor. Dit is wel bij het WPCV. Of het bij het NWPCS net zo gaat weet ik niet.

Wat betreft op naam; dit is (nog) niet verplicht. Ik hecht er niet veel waarde aan. Eigen fokproducten staan natuurlijk wel op mijn naam, maar aangekochte dieren niet. Gewoon even het stamboek bellen. WPCV, NWPCS of natuurlijk in Engeland, het WPCS.

Melanie; gefeliciteerd! Ik hoop dat je dit jaar meer geluk mag hebben als vorig jaar! Het begin is er in ieder geval :D

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:06

Is het een veulen van littlebyrom Harry Potter? Wat is de afstamming van de merrie?