[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:55

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:59

Cremello, de eigenaren hebben hem Geert genoemd, vanwege zijn blonde kuif.
Afbeelding

Afbeelding

ik hoop nog in de gelegenheid te zijn hem buiten te fotograferen, dat is zoveel leuker. Hij is best wel stoer.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:42

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:35

Vandaag zijn er nog een groep jonge hengsten bijgekomen. We hebben deze keer een mooie gemeleerde groep. Qua kleur loopt er zo'n beetje van alles bij, qua afstamming ook. Heel interessant. Om te volgen ook in de uitgroei.
Foto's zullen nog wel een keer volgen. De eigenaren zullen het wel prettig vinden als de winterjas eerst uit gaat, het buikige eraf en bespiering erop.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:50

@jenny: Petra heeft misschien volgende week tijd om mijn hengstjes te brengen. Je hoort het nog.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:59

Melanie5 schreef:
@jenny: Petra heeft misschien volgende week tijd om mijn hengstjes te brengen. Je hoort het nog.

Ik hoor het vanzelf.

Vannacht werd ons lange wachten beloond met de geboorte van "tweelingzus", merrieveulen voor Caitlin. Jobke en Caitlin hebben nu al elk jaar of beide een hengst of beide een merrie, en ook nog eens om- en om.
Afbeelding

Afbeelding

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:01

Jenny: Gefeliciteerd!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:04

En dan, niet helemaal onverwacht, maar wel een beetje: een hengstveulen voor Littlewern Lollipop. Die liep er "gewoon" bij.
Met het veulen nog steeds in mijn achterhoofd wat ons ontglipt is, is het allemaal toch wat spannender dan andere jaren.Maar gelukkig lijkt het allemaal goed.
Afbeelding
Heel leuk koppie, aan de andere kant wel royaal wit.

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:37

gefeliciteerd jenny. Jullie worden verwend met al die mooie veulens. Hier nog niets. Robyn heeft een bom vol uier maar maakt nog geen aanstalten om wat te doen. Wie is trouwens de vader van de veulens van caitlin en jobke? Drummer boy of top notch?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:46

Leuke veulens Jenny

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:51

@regtur; wauw Geert heeft er zeker een geweldig mooie kont in!!
Ik zie dat graag.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:41

Wat ik zie ik super leuke foto's van veulens voorbij komen.
De mensen die nog steeds geen veulen hebben, worden er wel heel kriebelig van lijkt mij.

Hoe gaat het met de oogjes van het te vroeg geboren veulen? Knapt het wat op?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:06

vivana schreef:
@regtur; wauw Geert heeft er zeker een geweldig mooie kont in!!
Ik zie dat graag.
Das ook mijn favoriet. :j

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:51

Melanie5 schreef:
gefeliciteerd jenny. Jullie worden verwend met al die mooie veulens. Hier nog niets. Robyn heeft een bom vol uier maar maakt nog geen aanstalten om wat te doen. Wie is trouwens de vader van de veulens van caitlin en jobke? Drummer boy of top notch?

Drummer Boy.

Het eerste veulen van Top Notch is ook geboren, gisteravond.

Het ziet er allemaal goed uit.
Voor jou ook wel spannend nu de laatste lichting "Bink" eraan komt, vooral omdat het vorig jaar zo tegenzat.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:10

Jenny jullie ook gefeliciteerd met jullie mooie veulens. De twee van Jobke en Caitlin vind ik erg mooi.

Hier is gisterenavond het laatste veulen van dit jaar geboren, een hengst uit Rhosaur Venus X Tillybo Top Notch. Flinke en knappe kerel vinden we zelf. Foto's komen nog.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:14

Even vraagje: Weten jullie een mogelijk spanmaatje voor onze welsh hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman? Had een zeer geschikt spanmaatje gevonden maar helaas, de eigenaar heeft zich bedacht en wil hem liever niet verkopen. Zoektocht gaat dus verder...

Wensenlijst:
Geslacht: Voorkeur ruin(evt. (behandelbare!) hengst)
Leeftijd: tot 8 jaar.
Voorkeur voor een beleerde pony.
Rhydaman zelf is 119 cm. Pony moet dus ook dezelfde schofthoogte hebben met max. 2 cm. verschil.
Kleur: Valk zou uitstekend zijn. Evt. ook andere kleuren, zelfde bouw/type/beweging is belangrijkst.
Pony moet in het bezit van stamboekpapieren zijn!
Prijs naar kwaliteit.

Uiteraard krijgt de pony een zeer goed tehuis met soortgenoten. Op den duur is het de bedoeling om met de pony's de wedstrijdsport in te gaan maar bovenal te genieten van schitterende buitenritten.
Foto van Rhydaman:
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:17

Leuke veulens Regtur!

Gefeliciteerd Girlgamer! Hoe gaat het met je andere veulen Glow? Vond die zo gaaf!

Mooie foto van hem FM, gaat het goed met hem?
Vandaag weer foto's gemaakt van één van zijn zoons (Helaas telefoonkwaliteit)

Afbeelding

Succes met de zoektocht en met Rhydaman

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:58

FrieseMenner schreef:
Even vraagje: Weten jullie een mogelijk spanmaatje voor onze welsh hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman? Had een zeer geschikt spanmaatje gevonden maar helaas, de eigenaar heeft zich bedacht en wil hem liever niet verkopen. Zoektocht gaat dus verder...

Wensenlijst:
Geslacht: Voorkeur ruin(evt. (behandelbare!) hengst)
Leeftijd: tot 8 jaar.
Voorkeur voor een beleerde pony.
Rhydaman zelf is 119 cm. Pony moet dus ook dezelfde schofthoogte hebben met max. 2 cm. verschil.
Kleur: Valk zou uitstekend zijn. Evt. ook andere kleuren, zelfde bouw/type/beweging is belangrijkst.
Pony moet in het bezit van stamboekpapieren zijn!
Prijs naar kwaliteit.

Uiteraard krijgt de pony een zeer goed tehuis met soortgenoten. Op den duur is het de bedoeling om met de pony's de wedstrijdsport in te gaan maar bovenal te genieten van schitterende buitenritten.
Foto van Rhydaman:
Afbeelding
Afbeelding
Maar ja, dit is een merrie.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:03

Deze ook, en daar wil ik graag eerst een veulentje uit fokken....
Afbeelding

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:34

Helaas, een merrie gaat em echt niet worden naast Giel in het span... Ergens, in een verre toekomst, wil ik toch nog 1 of 2 merries aan schaffen om zo mijn eigen pony's te fokken en ze vervolgens uit te brengen in de sport.

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:13

Hi allemaal,

Afgelopen september heb ik met trots mijn welsh a-hengstje Abeltje (nu net drie) aan jullie laten zien. In de tussentijd niet veel hier geplaatst, maar wel (bijna) dagelijks met interesse jullie gevolgd.
Vorige week woensdag heb ik na lang wikken en wegen Abeltje laten castreren. Hij werd wel heel erg hengst en dat vond ik in combinatie met onze dochters tzt niet prettig. Abeltje was (nog) niet geënt en dat heeft de dierenarts bij de castratie als nog gedaan. De dag na de castratie is Abeltje uitgebroken en is samen met een hele oude kwpn-merrie op de mestbult gekomen (heel verhaal hoe). Direct heb ik de wonden goed uitgespoeld, zo ook de dagen erna en alles zag er heel goed uit. Beetje zwelling, die na een dag of vier weer afnam en een goede wondgenezing.
Gisterochtend was er niets aan de hand met Abeltje, maar 's middags merkte mijn schoonvader op dat Abeltje stijf stond/liep. Even werd gedacht aan een trap tegen zijn nek oid, maar al snel werd de diagnose Tetanus gesteld....
Hij heeft gistermiddag en vanmorgen antigifstoffen, antibiotica, pijnstillers en sedatie gekregen, maar het mocht niet baten. Wat een verschrikkelijk beeld, als je pony/paard hieraan lijdt... Vanmiddag, iets voor vijf uur, hebben we de keuze gemaakt hem uit zijn lijden te verlossen. Ons verdriet is heel groot, maar we konden niet anders.

Mocht ik ooit weer een hengst laten castreren, zal ik zeker minimaal twee weken voor de castratie hem laten inenten. Waarschijnlijk was dit dan niet gebeurd, maar dat wisten we niet... Geen enkele dierenarts waar ik informatie heb opgevraagd, heeft me hierop ook gewezen.
Misschien kan het voor jullie een les zijn. Voor mij een hele harde...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:49

Jeetje Siesje80, sterkte! Tetanus komt helaas nog steeds voor (hoewel niet zo heel vaak gelukkig). Ik ent hier alles, voornamelijk voor de tetanus eigelijk. Laatst zelf nog gebeten, en wel gelijk de tetanus opnieuw gezet. Het is inderdaad een heel naar beeld. In elk geval veel sterkte...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:57

Pff, Siesje, Sterkte!
Mijn dierenarts wil inderdaad niet enten gelijk met castratie. Gelukkig zijn ze hier alledrie geënt. Ik moet niet aan tetanus denken.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:09

Vreselijk!
Sterkte Siesje.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:49

Jeetje Siesje80 wat verschrikkelijk. Ik had na het eerste stuk van je verhaal niet gedacht dat het zo af zou lopen. Heel veel sterkte voor jullie!