ijsselblik schreef:Hoi Melanie.. Ik heb vandaag de hele dag naast het Jurylid gestaan dus heb heel wat opgevangen over hoe ze dacht over bepaalde pony's. Het gaat een beetje ver om hier nu van iedereen vragen te beantwoorden over hoe er over bepaalde pony's gedacht werd, maar ik wil je toch een paar zaken meegeven....Het is in Wales en de UK inderdaad gebruikelijk dat de manen bij een pony aan de rechterkant hangen. Hier wordt een pony niet direkt op afgerekend, maar indien er twee pony's van identieke kwaliteit zijn, kan dit wel de doorslag geven.... De reden dat ze niet teveel kommentaar gaf ligt alleen maar in het feit dat je hengst te ver afstaat van het type dat zij zoekt in een Welsh A en dat ze niemand wil ontmoedigen het bij andere juryleden nog een keer te proberen. Wat ze je probeerde te zeggen is dat je de hengst een paar jaar moet vergeten wat showen betreft, omdat hij nog lang niet klaar is en voor zijn type nog veel meer moet uitzwaren. Het feit dat ze praat over een opgetrokken buik is een nette manier van juryleden om te zeggen dat de pony op dat moment wat torpedo vormig is, iets dat men niet graag ziet en meestal te maken heeft met het nog niet voldoende zijn uitgezwaard. Over de bewegingen was heel weinig te zeggen, anders dan dat die er niet echt uitkwamen... Ik hoop dat je hier iets aan hebt....
Dank je wel Frank. Hier heb ik wat aan. Neemt niet weg dat ik het graag uit haar mond had willen horen. Beetje eerlijkheid kan geen kwaad. Dat ontmoedigd veel minder dan helemaal niets zeggen.
Wat een onzin trouwens dat de manen de doorslag kunnen geven tussen identieke ponies. Ik show al jaren bij engelse jury's en heb nog nooit gehoord dat het zo moet. Ik heb altijd geleerd dat ze links moeten.
Vorig jaar op dezelfde show stond deze hengst op kop, ook met zijn manen aan de linkerkant. Volgens de jury toen was hij de meest complete pony uit de groep.
Patrick: ik heb geen enkele andere rubriek gezien.
En wat mij het meest verwonderde, om even grof te zijn, dat er wel een karrepony voor mij geplaatst werd.