[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:36

Mooi veulen Jenny! Die blijft wel palomino, ik zie geen brilletje!

Hier blijft Jolin ook leeg dit jaar, eerst maar eens de sport in en volgend jaar naar de keuring, en daarna zien we wel weer.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:41

En Jenny, dat kleine spul vind ik inderdaad ook prachtig. Bij ons op stal loopt ondertussen ook al genoeg -helaas geen Welshjes- door de wie te dartellen.
Toch blijft de 3-jarige hier ook nog even leeg. Ze gaat eerst lekker onder het zadel. Bovendien zit ik zelf volgend voorjaar als het goed is een paar maanden in het buitenland vanwege m'n studie, dus ja, dan heb ik er ook weinig aan ;) Dan mag de 2-jarige volgend jaar eerst bij de hengst.

En inderdaad, je moet het spul ook weer kwijt kunnen, als je van sommige fokkers hoort hoeveel moeite het nog kost op het moment.

Dyonne, Maybel ziet er goed uit hoor. Prachtige foto's ook verder daar aan het strand!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:12

Kan iemand eens iets zeggen over deze pony?

Hoe oud? Kleur? Aansprekend of niet?
Ben benieuwd of jullie het kunnen raden ;)
Foto is geen echte stand foto, dus verwacht geen jury-rapport :D

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:17

Ik begrijp heel goed, als mensen zelf geen hengst hebben en inderdaad alle kosten op rij gaan zetten er voor kiezen maar een jaar over te slaan.
Alles wat je geboren laat worden, moet je wel een doel mee hebben. Zoniet dan is de stagnerende afzet inderdaad een probleem.Persoonlijk zou ik liever ervoor kiezen een merrie te verkopen, dan ze leeg te laten.Tenminste als over langere termijn lijkt dat je ze niet kwijt zou kunnen. Er valt altijd wel wat te selecteren, waar je niet zelf mee verder wilt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:19

uryanne schreef:
Kan iemand eens iets zeggen over deze pony?

Hoe oud? Kleur? Aansprekend of niet?
Ben benieuwd of jullie het kunnen raden ;)
Foto is geen echte stand foto, dus verwacht geen jury-rapport :D

Afbeelding

Is dat jouw 2 jarige van Rondeels Fawn?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:20

Nee. Mijn Rondeels Fawn is een vos jaarling.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:20

Nee zal wel niet, dan zou de ruglijn toch sterker moeten zijn.Maar ze staat ook op 3 benen, waardoor de ene heup wat scheef staat, kan ook weer vertekenen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:21

uryanne schreef:
Nee. Mijn Rondeels Fawn is een vos jaarling.

Die komt toch uit de Claret merrie?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:29

Moeilijk te raden, als de pony niet normaal opgesteld staat, maar niet al teveel mis mee, denk ik.Hals lang genoeg, rug al benoemd, hoofd lijkt wel goed. Kleur kan van alles zijn, van donkerschimmel, tot smoky, donkerbruin of donkervalk.Voorbeen mocht wat meer bot, maar kan optisch zijn. Staartinplant iets hoger.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:04

Ik vind het wel een leuke pony, alleen helaas geen geweldige foto.

Jenny, ik heb maar één merrie die niet weggaat, haha.
Ik denk dat bij de meeste Cobfokkers jou idee wat minder aan de orde is. Veel fokkers hebben niet zoveel merries als bij A's vaak het geval is. En om nu elke keer je merrie te verkopen en een veulen te houden, wat dan wel een merrie moet zijn is toch niet helemaal mijn idee. Maar misschien komt dat wel omdat ik vind dat er veel meer dan fokken is.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:09

Dyonne schreef:
Ik vind het wel een leuke pony, alleen helaas geen geweldige foto.

Jenny, ik heb maar één merrie die niet weggaat, haha.
Ik denk dat bij de meeste Cobfokkers jou idee wat minder aan de orde is. Veel fokkers hebben niet zoveel merries als bij A's vaak het geval is. En om nu elke keer je merrie te verkopen en een veulen te houden, wat dan wel een merrie moet zijn is toch niet helemaal mijn idee. Maar misschien komt dat wel omdat ik vind dat er veel meer dan fokken is.

Dat is ook weer een punt.
Als je een stuk of 6 tot 8 merries hebt, dan kun je ook makkelijker selecteren. En een a veulentje laat je makkelijker overlopen dan een groot veulen, mocht er geen liefhebber voor zijn.
En natuurlijk als je ook rijdt of ment met je pony, is dat een heel ander verhaal. Vrienden van ons doen dat ook. Ze mennen, en als ze hun huis verbouwen en dus weinig tijd hebben, gaat de merrie onder de hengst.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:36

regtur schreef:
Ik begrijp heel goed, als mensen zelf geen hengst hebben en inderdaad alle kosten op rij gaan zetten er voor kiezen maar een jaar over te slaan.
Alles wat je geboren laat worden, moet je wel een doel mee hebben. Zoniet dan is de stagnerende afzet inderdaad een probleem.Persoonlijk zou ik liever ervoor kiezen een merrie te verkopen, dan ze leeg te laten.Tenminste als over langere termijn lijkt dat je ze niet kwijt zou kunnen. Er valt altijd wel wat te selecteren, waar je niet zelf mee verder wilt.

Ik gebruik ze natuurlijk ook nog voor de mensport en onder het zadel dus dan kan het eigelijk geen kwaad dat er eentje leeg staat, is gewoon zelfs praktischer, vind het wel fijn dat er steeds eentje beschikbaar is. maar ik snap wel als je ze alleen voor de fok hebt is het wat anders.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:33

Merrie is een 2 jarige Wantons Harold uit een Claret merrie.
Staat voor zwart op papier alleen heeft erg veel wit in de liezen. Zelf denk ik met een bruine vader en een stekelharige bruine moeder aan stekelharig zwart. Er is geen bruin vlekje aan te vinden. Ook zomers blijft ze mooi op kleur.

Foto geeft niet echt een goede weergave. Maar Regtur heeft het wel aardig bij het rechte eind. Ze komt nog steeds naar me toe. Ze zou wat langgelijnder mogen zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:18

Robyn maakt een inhaalslag op Sikyra. Uier is vol, banden hasst helemal weg. Ben benieuwd hoe lang ze me laat wachten.

Wat betreft dekken dit jaar. Purdey is haast zeker leeg, dus die gaat bij Damon. Ik zou haar met een cob dekken, maar omdat ze nu niet veulent, wil ik geen grote hengst erop. Het wordt dan haar eerste veulen.
Dyfed Curtsey gaat bij Nicton Carreg en Sikyra weet ik nog niet. Robyn blijft leeg, want die gaat onder het zadel voor verkoop.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:21

Leuk hoor, al die veulenfotos. Mis het hier wel een beetje. De spanning van geboorte, is het een hengst of een merrie, en is het veulen wat je hoopt.
Ik ben er voor de A wel uit, die gaat naar Brynseion Cadivor. Die hengst heeft zoveel indruk gemaakt die ene keer dat ik hem heb gezien, en zijn veulens zien er goed uit. Ik ben echt benieuwd wat voor veulen daar in combinatie met mijn merrie uit komt.
Wat betreft de B, daar ben ik nog niet helemaal uit. Nog even rondje hengstenhouder doen om de hengsten nog eens te bekijken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:32

uryanne schreef:
Staat voor zwart op papier alleen heeft erg veel wit in de liezen. Zelf denk ik met een bruine vader en een stekelharige bruine moeder aan stekelharig zwart. Er is geen bruin vlekje aan te vinden. Ook zomers blijft ze mooi op kleur.

Foto geeft niet echt een goede weergave. Maar Regtur heeft het wel aardig bij het rechte eind. Ze komt nog steeds naar me toe. Ze zou wat langgelijnder mogen zijn.

Is dat een Joiners Kilkenny uit een Revel moeder?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:39

regtur schreef:
uryanne schreef:

Is dat een Joiners Kilkenny uit een Revel moeder?

Joiners Kilkenny?

Dit is de afstamming van de pony; http://www.allbreedpedigree.com/viars+rhosyn+vr

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:13

uryanne@ misgegokt, dat was een andere dus.
Zo'n stekelharige zwarte daar hebben wij dan wel weer een mooie partner voor:)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:41

regtur schreef:
uryanne@ misgegokt, dat was een andere dus.
Zo'n stekelharige zwarte daar hebben wij dan wel weer een mooie partner voor:)

Je weet dat ik geen kleurenfokker ben, dus welke langelijnde, over veel bot beschikkende, sterk bewegende hengst bedoel je dan? ;)

Rondeels Fawn zou wel redelijk passen kwa bovenstaande eisen. Alleen kwa bloed wil ik toch meer richting hengsten waar beter aansluitend bloed achter zit. Dus ik ben er nog niet uit. Maar ik heb nog een jaar.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:54

Mooie Fawn!
Nena is drachtig van Fawn en schiet al aardig op.

Afbeelding

Foto is afgelopen zomer genomen toen ik Nena bracht om te dekken.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:36

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:10

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:15

joostvangestel schreef:
uryanne schreef:
Dit is de afstamming van de pony; http://www.allbreedpedigree.com/viars+rhosyn+vr

Leuk, nog een pony uit de lijn van Karina Lavinia. Was vroeger een mooie merrie.

Heb jij daar nog wat meer info van? Wellicht zelfs wat foto's? Er is niet echt veel van te vinden. Hengsten wel natuurlijk, maar meer de moeders. Daar weet ik eigenlijk niets van.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:40

gisteren heeft een fotograaf wat foto,s gemaakt van winalda die vandaag 1 week oud is.

deze foto vond ik het aller mooiste
Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:45

Mooie foto's Inowa! Had ze gezien op Facebook. Wat ik daar op de foto's zie is ook precies Amira :+