Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dyonne schreef:Ik vind het wel een leuke pony, alleen helaas geen geweldige foto.
Jenny, ik heb maar één merrie die niet weggaat, haha.
Ik denk dat bij de meeste Cobfokkers jou idee wat minder aan de orde is. Veel fokkers hebben niet zoveel merries als bij A's vaak het geval is. En om nu elke keer je merrie te verkopen en een veulen te houden, wat dan wel een merrie moet zijn is toch niet helemaal mijn idee. Maar misschien komt dat wel omdat ik vind dat er veel meer dan fokken is.
regtur schreef:Ik begrijp heel goed, als mensen zelf geen hengst hebben en inderdaad alle kosten op rij gaan zetten er voor kiezen maar een jaar over te slaan.
Alles wat je geboren laat worden, moet je wel een doel mee hebben. Zoniet dan is de stagnerende afzet inderdaad een probleem.Persoonlijk zou ik liever ervoor kiezen een merrie te verkopen, dan ze leeg te laten.Tenminste als over langere termijn lijkt dat je ze niet kwijt zou kunnen. Er valt altijd wel wat te selecteren, waar je niet zelf mee verder wilt.
uryanne schreef:Merrie is een 2 jarige Wantons Harold uit een Claret merrie.
Staat voor zwart op papier alleen heeft erg veel wit in de liezen. Zelf denk ik met een bruine vader en een stekelharige bruine moeder aan stekelharig zwart. Er is geen bruin vlekje aan te vinden. Ook zomers blijft ze mooi op kleur.
Foto geeft niet echt een goede weergave. Maar Regtur heeft het wel aardig bij het rechte eind. Ze komt nog steeds naar me toe. Ze zou wat langgelijnder mogen zijn.
regtur schreef:uryanne schreef:Merrie is een 2 jarige Wantons Harold uit een Claret merrie.
Staat voor zwart op papier alleen heeft erg veel wit in de liezen. Zelf denk ik met een bruine vader en een stekelharige bruine moeder aan stekelharig zwart. Er is geen bruin vlekje aan te vinden. Ook zomers blijft ze mooi op kleur.
Foto geeft niet echt een goede weergave. Maar Regtur heeft het wel aardig bij het rechte eind. Ze komt nog steeds naar me toe. Ze zou wat langgelijnder mogen zijn.
Is dat een Joiners Kilkenny uit een Revel moeder?
regtur schreef:uryanne@ misgegokt, dat was een andere dus.
Zo'n stekelharige zwarte daar hebben wij dan wel weer een mooie partner voor:)
uryanne schreef:Dit is de afstamming van de pony; http://www.allbreedpedigree.com/viars+rhosyn+vr
joostvangestel schreef:uryanne schreef:Dit is de afstamming van de pony; http://www.allbreedpedigree.com/viars+rhosyn+vr
Leuk, nog een pony uit de lijn van Karina Lavinia. Was vroeger een mooie merrie.