T3mptati0n schreef:Wauw Jenny, ziet er goed uit! Leuk veulen!
Dank je, Hoe is het met jouw aanwinst?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:Beetje inhaalslag qua toiletteren, Jobke vanochtend om een uur of 11:
En zo'n 20 minuten later:
En met het veulentje:
Het is een groot veulen, beetje gedrongen van bouw, mooi hoofdje en heel veel bot.
Cemlys schreef:Mijn merrie vorige week, 2de keer springen, eerste keer parcours, ze is 2 jaar geleden zadelmak gemaakt, maar niet erg doorgereden ivm dracht, sinds een paar maand is ze weer onder het zadel, ze wordt meestal 1x per week bereden door een 10jarig meisje en af en toe ga ik er zelf nog even op om de scherpe kantjes wat bij te schaven wat betreft dressuur of gewoon om eens een ontspannend buitenritje te maken.
Moet zeggen dat ze eigelijk erg gemotiveerd is, en eigelijk alles vrij makkelijk springt.
http://www.youtube.com/watch?v=yQANS5ywo1E
IcePrincess schreef:Moest even in je profiel kijken voor de zwarte, die is nieuw?Sabino wordt altijd wel snel geroepen maar ook wetenschappers komen daarvan terug, heel veel wat men dacht dat sabino was blijkt dominant white of splash te zijn. Ze zijn er onlangs nog over bezig geweest dat ze ervan af willen alles wat veel wit is sabino te noemen maar alleen daadwerkelijk geteste paarden, ondertussen is nog steeds maar 1 sabino variant en al meer dan 10 dominant white en nu dus ook al 3 splash, sabino is niet zo veel voorkomend als ze dachten. De eerste homozygote sabino welsh moet ik ook nog zien dus ik schat de kans dat sabino veel bij de welsh voorkomt erg klein in.
Je kunt het beste naar de bles kijken, loopt die wijd uit naar onderen of vrij scheef, dan is de kans heel groot dat het splash is, is de bles kaarsrecht over de neusbrug en vooral wijder aan de bovenkant is de kans groter dat het sabino of DW is. Randen van de aftekeningen kun je ook nog naar kijken of de vorm van de aftekeningen van de benen maar als er meerdere witgenen aanwezig zijn vertekennen die terwijl de bles beter herkenbaar blijft.
Cemlys schreef:Hoe bedoel je dyonne? Het zijn zowiezo aparte genen en geloof dat ook die nog onder te verdelen zijn. Het is iig een complex iets. Je kunt wel laten testen op splash en dw, maar weet niet of je welsh pony's ook al op sabino gen kunt laten testen, geloof het niet eigelijk.
regtur schreef:Ik had net nog een mail van een fokker, die vanochtend een hengstveulen kreeg van Willie Wortel, uit een dochter van Ozal. Note bene uit een merrie, die vorig jaar negatief getest was voor drachtigheid.
De merrie is zelf grijs maar het veulen heeft een hele mooie palomino kleur. Hopelijk houdt hij dat.