Winoa had net ook een druppel dikke kleverige gele melk aan het uier hangen. 2 jaar geleden was dat ook en toen stond er de volgende morgen een veulen bij.
Veulenseizoen begint echt los te barsten nu overal, mooi om te zien .
Voor mij geen veulens dit jaar, mijn welsh merrie staat te koop . Heb het er best moeilijk mee maar ik hoop voor haar een goed adres te vinden.
Reden van verkoop is dat ik straks minder ruimte meer heb en vanwege mijn fysieke probleempjes ( ouderdom he ) liever verder ga met kleiner spul. Die kleintjes kan ik nog wel "mannen ".
Ik heb alleen geen idee wat nu een normale vraagprijs zou zijn, ik zie zoveel uiteenlopende prijzen . Iemand een richtlijn voor een sectie B welsh merrie ? Ad staat in mijn onderschrift.
Iedereen die nog veulens verwacht : veel succes ! Iedereen die al veulens heeft : proficiat en geniet er van !
Groetjes Kitty.
patrick76
Geplaatst: 20-04-12 12:49
iedereen gefeliciteerd met de veulens. Hier duurt het nog even.
Bevalling heeft ze helemaal zelf gedaan. Om 12 uur nog geen kegels gezien, dus gingen rustig slapen. Om 5 uur weer gekeken en toen stond mevrouw er al droog naast. Nageboorte is er helemaal af en compleet, mevrouw poept, plast en bokt de stal al mooi door. Net even in de Binnenbak gezet, bewegen kan ze wel een dochter voor worteltje dus!
Rienne; ze is idd vroeg, vandaag zou ze 322 dagen drachtig zijn! Het veulen was blijkbaar al helemaal af. Staat goed op de hoeven en t koppie is om bij weg te smelten
Bellarose
Geplaatst: 20-04-12 13:42
Allebei gefeliciteerd zeg! 2 merrietjes, helemaal super! Ben erg benieuwd naar (droog) foto's!