Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patrick76 schreef:Maar wat zegt een sportpredicaat dan precies? Heb een hengst die in aanmerking komt voor het sportpredicaat, maar daar durf ik niet zomaar elk willekeurig kind op te zetten en er mee weg te laten rijden. Een moeilijke minder brave pony kan met de juiste handige ruiter heel makkelijk het sportpredicaat binnen halen.
patrick76 schreef:blijf het jammer vinden dat dit soort discussies alleen maar via forums gevoerd durven te worden en de mensen die hier dingen roepen nooit eens op een vergadering aanwezig zijn en daar hun mond roeren. Heb met Paul de Vries de discussie gevoerd hoe je in ongeveer 10 minuten op een hengstenkeuring het karakter van een hengst kunt beproeven. Zijn vaak jonge dieren, strak in het voer, dun in het haar, veel spanning en stress (wat vaak door de eigenaar cq begeleider veroorzaakt wordt) vreemde omgeving etc etc. Meer selectie momenten zijn er niet is het antwoord en daar zullen we het mee moeten doen. Wil je merries en hengsten echt op karakter testen dan zul je ze langere tijd op een vreemde plaats door vreemde mensen moeten laten testen. Volgens mij krijg je dan pas een eerlijk en vergelijkbaar beeld.
patrick76 schreef:hele verhaal van de wpcv is hier volgens mij niet op zijn plaats. Discussie is begonnen door het feit dat er niet genoeg gelet zou worden op het karakter van de hengsten tijdens de hengstenkeuring van het NWPCS.
patrick76 schreef:nee maakt zeker niet. Misschien is het zelfs wel makkelijker om een hengst of merrie met slecht karakter binnen het WPCV of de WPCS in te zetten in de fokkerij dan als bij het NWPCS . . . .
uryanne schreef:Bij het wpcv speelt deze discussie ook veel minder omdat ze er meer van uitgaan dat de fokkers wijs genoeg zijn om zelf hun selectie te maken.
Melanie5 schreef:@regtur: Sikyra had zucht ja, maar dat is nu redelijk weg.
Ik heb geen idee wat Purdey gaat doen. Met opvoelen leek ze leeg, ik kon niets vinden, maar ja het zou heel diep kunnen liggen.
Hier een foto van afgelopen woensdag:
inowa schreef:presca is gisteren verkocht...