[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:11

En purdey ook van the president:)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:16

Mooi lijstje Berry. Ben benieuwd naar de nakomelingen van deze hengst.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:37

ik ben over dit jaar zeer tevreden! 3 veulens van hem 2 daarvan blijven lopen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:45

Nou de lijsten van de CMK staan ook online ... Onze Schimpie (Lakeway's Glorious Hazel) moet strijden met drie anderen om het STER predicaat.

En een nakomeling van deze merrie die ik gefokt hebt ... Daira TC moet als tweejarige met 8 anderen de ring in ... Volle bak dus .. :-)

Gisteren de hele middag bij de Fam. Venhuizen gezeten in Vries ... (Stal Lakeway Fokkers van Schimpie) Was erg leuk en veel wijzer geworden ... Fred brengt Schimp en haar veulen en die tweejarige ook weer voor op de CMK. Ben zeer benieuwd hoe het daar er allemaal aan toe gaat ... Nog nooit mee gemaakt .. kreeg van Fred te horen dat het echt een hele mooie dag is .. veel entourage en echt het beste van het beste op nationaal vlak ...

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:33

1 weekje verder en we weten weer wie de kampioenen in Kootwijk zijn/waren. Wij hebben er zin in! We gaan op pad met ons C veulen de zwarte C merrie en een 4 jarige A stermerrie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:29

Ik met een 8 jarige niet zogende merrie voor het ster predikaat!

Als ze dat krijgt word hier zeker een klein feestje gehouden.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:16

Inowa, ik ga met je mee doen als mijn merrie ook STER wordt ;-)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:30

Ik leef ook weer eens een beetje hier, na vakantie en 1000 things to do geen tijd gehad om te reageren.

Kan helaas niet met de hengst naar de CK, heb dubbele afspraken en kan niet alles rondkrijgen dus zal me morgen afmelden jammergenoeg.

Rest reageer ik straks weer ff bij

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:41

Jammer sanex! Hier ook geen kootwijk dit jaar, ook niet kijken. Nog met een studie bezig waar ik straks een examen van heb, net een drukke maand gehad met verhuis en dergelijke.

Binnenkort weer een beetje uitkijken naar een nieuwe fokmerrie, ik wil toch een beetje meer richting 1 type stilaan, als iemand iets weet...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:46

Wat voor type wil je naar kijken ines? Ga je er een wrgdoen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:55

Beetje het type van beyonce. Mijn andere merrie krijgt al het goed is een nieuw plekje (of ttz waarschijnlijk blijft ze gewoon op het plekje waar ze nu al 2 jaar staat), ik heb een mooie nakomeling van haar en ze doet het erg goed onder het zadel. Daarbij wil ik graag wat meer bij eenzelfde type blijven. Ben er alleen nog niet uit of we voor wat jongs gaan of voor een wat meer bewezen merrie. Volgend jaar wel kans hoogstwaarschijnlijk om wat te kopen wat ik al lang wil ;)

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:48

Ik weet dat stal Kastanjehof/Windhoek momenteel enkele mooie (bewezen) fokmerrie's te koop heeft. Ik ben er zelf ook wezen kijken voor een merrie maar ik zoek een wat ander type. Ik vond het wel schitterende merries en het zijn bewezen fokdieren!

Maar als je volgend jaar de kans krijgt een fokmerrie(?) te kopen wat je al langer wilt, zou ik nog even afwachten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:55

Klopt Friesemenner, helaas zoek ik ook een ander type, al zijn het wel mooie merries.

Ik wil niet dat mijn overblijvende merrie alleen moet komen te staan, ik heb nu momenteel alleen het veulen thuis, en een jaarlinghengst en d ponyruin elders op locatie, maar wil die 2 eigelijk samenhouden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:42

Cemlys schreef:
Beetje het type van beyonce. Mijn andere merrie krijgt al het goed is een nieuw plekje (of ttz waarschijnlijk blijft ze gewoon op het plekje waar ze nu al 2 jaar staat), ik heb een mooie nakomeling van haar en ze doet het erg goed onder het zadel. Daarbij wil ik graag wat meer bij eenzelfde type blijven. Ben er alleen nog niet uit of we voor wat jongs gaan of voor een wat meer bewezen merrie. Volgend jaar wel kans hoogstwaarschijnlijk om wat te kopen wat ik al lang wil ;)

Ik had wel iets moois voor je gehad,maar die zijn alle 2 al verkocht :j Zoek je een kleurtje??Of een grijze?

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:17

Hier zijn we ook gisteren onze man nog eens gaan bezoeken, hij is vandaag 3 maanden. Ik was toch wel even verschoten hoe hij weer gegroeid was en 't was pas een maand geleden toen ik hem nog eens bezocht..
En wat is hij gemakkelijk in omgang.. Hij probeert wel eens iets, maar hij stopt echt al van de 1ste second als je hem op zijn plaats zet, heb er zo wel moeilijkere geweten :P

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:20

Zo mijn inschrijving voor Vriendenkring is ook rond. Nog 2 weken, wel spannend!
Allemaal nieuw en ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:07

Regtur: kleurtje zou wel een keer leuk zijn tussen alle schimmels :) maar een goede schimmel laat ik niet staan.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:47

Chary_xX schreef:
Hier zijn we ook gisteren onze man nog eens gaan bezoeken, hij is vandaag 3 maanden. Ik was toch wel even verschoten hoe hij weer gegroeid was en 't was pas een maand geleden toen ik hem nog eens bezocht..
En wat is hij gemakkelijk in omgang.. Hij probeert wel eens iets, maar hij stopt echt al van de 1ste second als je hem op zijn plaats zet, heb er zo wel moeilijkere geweten :P

[ Afbeelding ]

Wat een beauty! <3 Ik ben benieuwd hoe hij uit groeit

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:12

Jij niet alleen hoor, kan haast niet wachten tot hij hier staat.. :-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:41

Hoe gaat het bij iedereen hier met de verkoop?
Ik wil nog vier ponies kwijt. Een tweejarige hengst, jaarling merrie en twee hengstveulens. Drie schimmels en een roan.
Allemaal goede bewegers en braaf. Maar verkeerde leeftijd en kleur denk ik :(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:47

Volgens mij gaat het best vlot dit jaar met verkopen van pony's. .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:39

Gereden oudere ponies verkopen prima ja, net als mooie kleurtjes. Vriendin van mij had een palomino jaarling te koop, was binnen een week weg. Schimmel jaarling van haar is weinig interesse voor.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:01

Rivendell schreef:
Gereden oudere ponies verkopen prima ja, net als mooie kleurtjes. Vriendin van mij had een palomino jaarling te koop, was binnen een week weg. Schimmel jaarling van haar is weinig interesse voor.

Jaarlingen is het moeilijkst verkopen. Al moet ik zeggen dat wij Cariad al wel aan 10 kwijt hadden gekund. Schimmels is wel wat lastiger dan kleur, maar wij waren bijv. het hengstveulen van Caitlin als 1e kwijt. Ook verkochten we onlangs een donkere schimmel aan mensen die toch voor een kleurtje kwamen, en Ilse was binnen een paar weken verkocht en ook Tyn Y waun Primrose gaat weg, als haar veulen gespeend wordt. Veel ras doet ook wel wat, mooi hoofdje. Vandaag verkocht ik volkomen onverwacht nog een bruine, dochter van Baledon Hy Jack, die ik niet eens te koop had staan. :P Dat geeft dan weer wat ruimte om de kleurtjes die we nu even niet hebben, aan te vullen, vos (roan) :D Of toch maar even wachten, over een maand hebben we misschien alweer herfstbuien. |( En dan wordt het weer winter :brr:

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:03

Caesar schreef:
Zo mijn inschrijving voor Vriendenkring is ook rond. Nog 2 weken, wel spannend!
Allemaal nieuw en ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.

Iedereen heeft een keer de eerste keer, succes!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:13

Ik kreeg wel een bod op mijn drie jarige schimmel merrie. Maar.die wil ik nog niet kwijt.
Ik zie ponies voorbij komen op internet voor lagere prijzen dan de mijne. Maar ik bind mijn prijzen al heel netjes. Ga niet nog lager. Dan blijven ze lekker lopen.