[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:53

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:24

Peter veel sterkte

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:19

Dank je wel mensen. We hebben de eerste nacht gehad. Veulen drinkt nu goed en we hebben er goede hoop op. We blijven duimen voor een pleegmoeder

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:28

heel veel sterkte peter,hoop dat er voor het veulen snel een oplossing komt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:03

o wat erg! heel veel sterkte :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:16

peter: hoe gaat net met de kleine? al een oplossing gevonden?
maakt de kleine het goed?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:43

We hebben enkele aanbiedingen gehad. Na overleg met de dierenarts leken deze niet ideaal en met een risico gehalte. We hebben daarom besloten om Vughterheide's Griffin met de fles groot te brengen. Hij doet het heel goed. Gisteren is de DA nog geweest en hij is heel tevrede.
We hebben er goede hoop op dat hij gewoon zal opgroeien!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:18

zal duimen voor jullie dat alles goed blijft gaan met de kleine.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:17

heel veel sterkte PeeWij :(:)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:16

PeeWij wat verschrikkelijk van Gala...
Succes met Griffin & de fles!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:14

Ook langs deze weg nogmaals heel veel sterkte gewenst. Gelukkig klinkt het alsof het met Griffin allemaal goed gaat...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:49

PeeWij: goed te horen dat het goed gaat met Griffin!

Wie gaan er morgen ook allemaal naar Houten? Ik ben van de partij.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:28

Peter, succes met het veulen! Met een maand oud zal het inderdaad niet meevallen om het over te plaatsen.

Houten ga ik niet komen.

Begin deze week heb ik een fokker bij mij in de buurt (tevens de fokker van mijn merrie) even geholpen met het bij in de wei zetten van een Engelse BAB-hengst. Het leverde wel leuke plaatjes op.

Verder zit ik te wachten op een veulen. Mijn merrie is inmiddels een week over tijd.
Maar vooruitlopende op het veulen heb ik vandaag wel de bevestiging van mijn stalnaam binnen gekregen; Groenzicht.
Nu staat er een redelijk ingewikkelde omschrijving bij maar als ik het goed begrijp is het alleen maar geldig voor het NWPCS. Met bijbetaling zou het dus ook voor meer regio's kunnen gelden.
Ik vind het nogal omslagtig allemaal en vaag. Hoe zit het nu met de geldigheid voor andere rassen? Als ik bijbetaal kan het dan wel? Wie weet hoe het precies zit? Alvast bedankt!

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:29

wij zijn er ook 1 sectie C & 1 sectie D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

BlackDevils schreef:
Maar vooruitlopende op het veulen heb ik vandaag wel de bevestiging van mijn stalnaam binnen gekregen; Groenzicht.
Nu staat er een redelijk ingewikkelde omschrijving bij maar als ik het goed begrijp is het alleen maar geldig voor het NWPCS. Met bijbetaling zou het dus ook voor meer regio's kunnen gelden.
Ik vind het nogal omslagtig allemaal en vaag. Hoe zit het nu met de geldigheid voor andere rassen? Als ik bijbetaal kan het dan wel? Wie weet hoe het precies zit? Alvast bedankt!

De stalnam is nu vastegelgd bij het central prefix. Dit is het register waar alle stalnamen voor engelse rassen worden vastgelegd. NWPCS heeft deze nu voor je geregistreerd. Ongeacht welk ras en aangesloten bij het CP kan niemand nu nog je stalnaam gebruiken. Iedere uitbreiding, bijvoorbeeld voor WPCV, WPCS of shetlanders moet je een uitbreiding aanvragen

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:29

1a en 1c

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:32

joostvangestel schreef:
Wie gaan er morgen ook allemaal naar Houten? Ik ben van de partij.

Ik ben er met mijn 3 jarige A hengst.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:59

Nou, dat was weer een dagje. Pony was erg braaf op de trailer, maar was op de keuring zo ontzettend druk. Hij zag overal wat en wilde geen moment stil staan.
Uitslag van de rubriek was teleurstelend, omdat we achteraan stonden. Ik moest nog zelf gaan vragen waarom eigenlijk. En een echt antwoord kreeg ik niet. Ik wilde weten wat voor bemerkingen zij had op zijn bouw etc.
Enige dat ik als antwoord kreeg:
- zijn manen hangen aan de verkeerde kant :? (ik heb altijd geleerd dat manen links moeten hangen, omdat je rechtsom om de jury loopt en ze dan niet tegen de manen aan hoeven te kijken)
- zijn staart was niet schoon genoeg
- ik mocht deze frontriem niet gebruiken voor een rubriek aan de hand
- hij hield zijn buik teveel ingetrokken

Hier kan ik dus niets mee. Ik wilde horen wat er aan hem zelf niet goed genoeg was. Had ze nou gezegd dat hij beweging tekort kwam, ok prima. Hij liet zich ook totaal niet zien. Als ze gezegd had, hij mist diepte in het middenstuk, ok, dat klopt. Hij is een beetje teveel afgevallen sinds er een hengstige merrie op stal is en hij moet sowieso nog uitzwaren.
Al met al had ik dus weinig geleerd vandaag.
Ik ben sowieso super trots op hem, want hij ging voor het eerst 2 maal zonder gezeik de trailer op, hij had voor het eerst een deken op gisternacht en die was nog helemaal heel vanmorgen:p. En hij was zelfs nog helemaal schoon vanmorgen.
Hij blijft toch wel mijn toppertje.
Hier nog een foto van vandaag, gemaakt door Patries Kok:
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:00

Wat jammer van het commentaar zeg, daar ga je toch niet voor naar een keuring! :n

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:07

nouja, raar commentaar zeg..

bij maik hangen zn manen naar rechts, en nou die krijg ik echt niet naar links hoor! :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:11

Wat balen Melanie. Vreemd dat ze zo plaatsen, want volgens het commentaar is er dus niks mis met het exterieur van de pony :+ Of waren alle pony's in jullie rubriek perfect dat ze op andere dingen zijn gaan letten? ;)

Onder het zadel heb ik geleerd altijd aan de rechterkant te vlechten, maargoed, dat is ook maar dressuur. Met de keuring lijkt het mij idd wel logisch dat je het aan de kant hangt dat de jury er niet steeds tegen aan kijkt (gelukkig mogen NWR's gewoon gevlochten, want ik heb ook niet zoveel met dat gewapper :P)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:23

Jammer Melanie, dat je er zo'n gevoel aan overhoudt.
Ik heb de rest niet gezien, maar denk dat die idd nog wat jeugdig is voor een show, en dat wel mee kan spelen.
Zelf heb ik wel altijd geleerd dat manen rechts moeten hangen. Maar dit mag lijkt mij geen rol spelen in de beoordeling.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:42

Kijk, ik vind het echt niet erg om achteraan te staan, maar dan wil ik graag WEL precies weten waarom. En ik kreeg geen commentaar op zijn exterieur of gangen. ALs het daaraan lag, wil ik dat graag horen.
Dyonne, hij is wel wat jeugdiger dan de rest van de rubriek, maar naar mijn idee is hij wel correct. Het kan ook zijn dat het gewoon haar type niet is, maar ook DAT kan ze gewoon zeggen.

Trouwens, er was op de parkeerplaats nog een dame die mij bij naam kende. Ze vroeg mij welke rubriek er bezig was. Kon alleen ff niet zo snel bedenken wie diegen was. Misschien iemand van hier?

ijsselblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:37

Hoi Melanie.. Ik heb vandaag de hele dag naast het Jurylid gestaan dus heb heel wat opgevangen over hoe ze dacht over bepaalde pony's. Het gaat een beetje ver om hier nu van iedereen vragen te beantwoorden over hoe er over bepaalde pony's gedacht werd, maar ik wil je toch een paar zaken meegeven....Het is in Wales en de UK inderdaad gebruikelijk dat de manen bij een pony aan de rechterkant hangen. Hier wordt een pony niet direkt op afgerekend, maar indien er twee pony's van identieke kwaliteit zijn, kan dit wel de doorslag geven.... De reden dat ze niet teveel kommentaar gaf ligt alleen maar in het feit dat je hengst te ver afstaat van het type dat zij zoekt in een Welsh A en dat ze niemand wil ontmoedigen het bij andere juryleden nog een keer te proberen. Wat ze je probeerde te zeggen is dat je de hengst een paar jaar moet vergeten wat showen betreft, omdat hij nog lang niet klaar is en voor zijn type nog veel meer moet uitzwaren. Het feit dat ze praat over een opgetrokken buik is een nette manier van juryleden om te zeggen dat de pony op dat moment wat torpedo vormig is, iets dat men niet graag ziet en meestal te maken heeft met het nog niet voldoende zijn uitgezwaard. Over de bewegingen was heel weinig te zeggen, anders dan dat die er niet echt uitkwamen... Ik hoop dat je hier iets aan hebt....

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:00

volgens mij heb je Melanie het commentaar van de jury niet nodig. Verwoord zelf aardig wat er (nog) aan de hengst mankeert. En als je de rest van de rubrieken een beetje hebt gevolgt is het duidelijk dat het niet haar type hengst is