Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joostvangestel schreef:gefeliciteerd regtur. Ik heb al contact met de eigenares van de zwarte. Ze is dus inderdaad "gewoon" zwart. Toch nog steeds een aparte kleur, zeker met die afstamming (Revel Janus/Vardra Julius/ Dyfed Geraint/Penual Mark/Criban Star Fiddle)
joostvangestel schreef:gefeliciteerd regtur. Ik heb al contact met de eigenares van de zwarte. Ze is dus inderdaad "gewoon" zwart. Toch nog steeds een aparte kleur, zeker met die afstamming (Revel Janus/Vardra Julius/ Dyfed Geraint/Penual Mark/Criban Star Fiddle)
BlackDevils schreef:Joost, ik wil je de complimenten maken voor je verslag in het magazine! De juiste man op de juiste plek...
Ik had de voorbereiding eigenlijk wel gemist van je.
regtur schreef:Objectief zou ik t niet willen noemen, het is behoorlijk pro-Welsh...en zo een objectief verslag kunt maken.
BlackDevils schreef:regtur schreef:Objectief zou ik t niet willen noemen, het is behoorlijk pro-Welsh...en zo een objectief verslag kunt maken.![]()
Bij de welsh wil men graag show zien en uitstrailing. Een pony met een slecht karakter kan zich daardoor wel aardig tonen. Het heeft grote ogen en maakt veel front. Maar als je even goed kijkt straalt de angst er ook van uit. Ik hoor mensen hier ook spreken over pony's die zich niet laten vangen of niet makkelijk handelbaar zijn. Nu zijn er ook veel goede Weshjes maar een stamboek dat zich graag voor wil laten staan op lieve (kinder)pony's zou er toch meer op mogen letten wat mij betreft.
BlackDevils schreef:Ik zou toch nog wel graag willen weten waarom een jury niet op karakter en werkwilligheid kan beoordelen. Met de hengstenkeuring haal je de karakters er zo uit. Van die dingen die zich niet op willen laten stellen, veel spanning hebben, niet stappen, vluchten met aandraven. De goeie pik je er zo uit...
Bij de welsh wil men graag show zien en uitstrailing. Een pony met een slecht karakter kan zich daardoor wel aardig tonen. Het heeft grote ogen en maakt veel front. Maar als je even goed kijkt straalt de angst er ook van uit. Ik hoor mensen hier ook spreken over pony's die zich niet laten vangen of niet makkelijk handelbaar zijn. Nu zijn er ook veel goede Weshjes maar een stamboek dat zich graag voor wil laten staan op lieve (kinder)pony's zou er toch meer op mogen letten wat mij betreft.
dadabo schreef:BlackDevils schreef:Bij de welsh wil men graag show zien en uitstrailing. Een pony met een slecht karakter kan zich daardoor wel aardig tonen. Het heeft grote ogen en maakt veel front. Maar als je even goed kijkt straalt de angst er ook van uit. Ik hoor mensen hier ook spreken over pony's die zich niet laten vangen of niet makkelijk handelbaar zijn. Nu zijn er ook veel goede Weshjes maar een stamboek dat zich graag voor wil laten staan op lieve (kinder)pony's zou er toch meer op mogen letten wat mij betreft.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Een goed karakter is voor mij één van de belangrijkste eigenschappen die een pony moet bezitten.
uryanne schreef:Dat is nou eens een verstandige denkwijze! Daarom ben ik bij een vereniging aangesloten die niet met jury's werkt die predicaten verleent.
Een pony met sportpredicaat prefereer ik ook boven een met een exterieur predicaat.
Plaatjesfokkerij is leuk, maar op de lange termijn minder commercieel interessant. Dat blijkt in de huidige tijd meer dan anders.. Een brave, goed te rijden pony verkoopt tien keer makkelijker dan een 1e premie stermerrie die verder niets kent.
Cemlys schreef:uryanne schreef:Dat is nou eens een verstandige denkwijze! Daarom ben ik bij een vereniging aangesloten die niet met jury's werkt die predicaten verleent.
Een pony met sportpredicaat prefereer ik ook boven een met een exterieur predicaat.
Plaatjesfokkerij is leuk, maar op de lange termijn minder commercieel interessant. Dat blijkt in de huidige tijd meer dan anders.. Een brave, goed te rijden pony verkoopt tien keer makkelijker dan een 1e premie stermerrie die verder niets kent.
Maar een predikaatpony kan toch ook een prima sport pony zijn
Melanie5 schreef:Bolster Sikyra heef sinds vandaag een uier. Is echt in een dag gegroeid van niets naar dit:
Ze is 2 keer hengstig geweest en dus 2 keer gedekt met een week of 3,5 ertussen. Als ze van de eerste dekking drachtig is, moet ze begin mei, van de tweede dekking 3e/4e week mei.
Ben benieuwd. Staart wordt wel al slapper.
@ Jenny: lekker bekkie heeft het veulen. Wie is mama?
Spaikey schreef:Ik ben opzoek naar een welsh sectie B merrie welke voor de fokkerij geschikt is.
Leeftijd van +/- jaarling tot een jaar of 4. Ze hoeft dus nog niet bewezen te zijn maar wel uit een goede bloedlijn stammen.
Misschien dat een van jullie een tip heeft!
Spaikey schreef:Ik ben opzoek naar een welsh sectie B merrie welke voor de fokkerij geschikt is.
Leeftijd van +/- jaarling tot een jaar of 4. Ze hoeft dus nog niet bewezen te zijn maar wel uit een goede bloedlijn stammen.
Misschien dat een van jullie een tip heeft!