inowa schreef:heb je daar ook een reden voor pitjebell?
ja, die vader. meer zeg ik er niet over want hier schijnt een taboe op te rusten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uryanne schreef:inowa schreef:ik zie aan mijn eigen merrie echt wel of ze moe is van het weer of dat ze het zwaar heeft van het veulen....
ze is echt echt zat.
O, sorry. Ik wist niet dat het (blijkbaar) tegen het zere been was....
uryanne schreef:regtur schreef:Scannen is een goed idee, maar nu lopen er nog 2 jaarlinghengstjes bij.Als die niks aangeven en het lijkt er over een maand nog niet erg op, moeten we dat maar doen.
Ben je niet bang dat de jaarlinghengstjes je te vlug af zijn? Of mag de merrie daar ook wel drachtig van worden?
joostvangestel schreef:Revel Paul Jones is afgekeurd op afstammelingen vanwege veterinaire gebreken. Overigens waren de gebitsproblemen daarmee denk ik nog niet de meest serieuze aantijgingen. Is vooral gebeurd door een allerbelabberdste voorselectie van de eigenaar. Ik ken wel hengsten die ernstigere gebreken fokten, maar die er gewoon doorkwamen omdat alle "foute" veulens gewoon snel stierven...
regtur schreef:uryanne schreef:Ben je niet bang dat de jaarlinghengstjes je te vlug af zijn? Of mag de merrie daar ook wel drachtig van worden?
Nee hoor, de merrie is boven in de maat. En dan nog zou ik liever zo'n ongelukje hebben, dan dat de merrie levenslang nooit dragend zou worden. Dan zou je wel gedoe met DNA testen krijgen en een hoog inteeltpercentage, maar dat zou ik er voor over hebben.Bovendien hebben die hengstjes voor ons voldoende kwaliteit, zou er wat van komen.
Balte schreef:Een vraagje, iemand die ik ken is op zoek naar een Welsh A merrie of hengst ca twee a drie jaar die cremello of perlino is en zeker geen schimmelgen heeft. Mochten jullie zoiets te koop weten/hebben, mag je mij dat altijd laten weten![]()
Valk of palomino mag ook denk ik, maar dat zou ik nog eens moeten navragen.