LCharlotte schreef:Ik heb de eigenaar gebeld, hij staat nu net over de grens bij Venlo en ze gaat daar een afspraak voor me regelen! Happy!!
Dat scheelt al een heel stuk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patrick76 schreef:en op de vraag of ik dat wel zou willen, moet ik je toch teleurstellen Jenny. Heb toch liever een pony die goed meedraait op de keuringen en shows dan een met een bijzonder kleurtje. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur en smaakverschillen natuurlijk. Laatste tijd is de markt voor bijzonder kleuren beter dan de markt voor kwaliteitsvolle ponys.
Cemlys schreef:LCharlotte schreef:Dankjewel, volgens mij was jij degene die hem introduceerde bij mij. Ik heb veel rondgekeken maar nergens een hengst gezien die me zo heeft geraakt als hij! Een eventueel veulen, waar kan ik dat dan in laten schrijven?
het veulen kan je volgens mij gewoon laten inschrijven bij het welsh stamboek, good looking dekt ook gewoon als part bred, dus gok zo dat het veulen dan ook als partbred ingeschreven wordt (ken alleen niet zoveel op vlak van nwr en partbred).
De hengst staat hier niet veraf en ik heb hem al vaker gezien, ben er vanaf minuut 1 helemaal weg van. en eigelijk stiekem ook van plan om een veulen van hem op de kop te tikken ooit.
AniekR schreef:Wat betreft de kleurtjes, persoonlijk hou ik ook niet zo van palomino/valk en nog minder van cremello/perlino, maar dat betekent niet dat je daar ook gewoon hele mooie pony's van hebt. Zo staat hier op stal een erg leuke valk merrie, als de mogelijkheid er was, zou ik dat een erg leuke fokmerrie vinden.
Alleen zie je ook wel weer vaak dat er óm het kleurtje gefokt wordt en dat krijg je vaak weer een averechts effect. Zo lang je een overwogen keuze maakt, is er niet zo veel mis mee imo.
uryanne schreef:AniekR schreef:Wat betreft de kleurtjes, persoonlijk hou ik ook niet zo van palomino/valk en nog minder van cremello/perlino, maar dat betekent niet dat je daar ook gewoon hele mooie pony's van hebt. Zo staat hier op stal een erg leuke valk merrie, als de mogelijkheid er was, zou ik dat een erg leuke fokmerrie vinden.
Alleen zie je ook wel weer vaak dat er óm het kleurtje gefokt wordt en dat krijg je vaak weer een averechts effect. Zo lang je een overwogen keuze maakt, is er niet zo veel mis mee imo.
Ik denk dat iedereen het in dit topic wat de kleurenfokkerij betreft wel met elkaar eens is![]()
Wel opvallend trouwens dat het 'kleuren topic' ook 'wie heeft er ook een look a like welsh' heet
uryanne schreef:Wat is een kleurmerrie? Alles wat niet schimmel is?
Dan is bij mij de balans zoek. Alles kleur
creabea schreef:Hoi, hier zitten volgens mij de welsh a kenners. Ik heb normaal alleen NWR, maar ben sinds vandaag in het bezit van Shamrock Silver Cindrella. Een 4 jr merrie. Lijkt op papier wel goed gefokt.
v. Revel Paul Jones
m. Shamrock Chic Clarinet, voorlopig keur
mv.Ceulan Cariadog
mm. Sprinbourne Clara, Voorlopig keur.
Is dit iets voor de merriekeuring of tips voor de hengstenkeuze? Of is ze helemaal niet rastyppisch?
Melanie5 schreef:het lijkt alsof de meesten hier van mening zijn dat je geen goede pony met kleurtje kan fokken. ik ben zelf wel fan van leuke kleuren maar toch zijn de meeste van mijn ponies gewoon schimmel. En wat is een ervaren fokker? Jaren, resultaten? Denk dat er weinig mensen in dit topic zitten die al meer fan twintig jaar fokken. Er zijn zeer goede fokkers die nooit zelf showen. Zijn ze dan minder goed? Sommige mensen zijn blijkbaar een beetje lintjes geil. Dat een goede pony geen kleur heeft daar zijn we het over eens. Maar als kwaliteit al in je lijn zit, is er niets mis met kleur fokken. De kleur is geen doel op zich. Het zou de zogenaamde ervaren fokkers sieren wat genuanceerder te reageren en eens niet alleen te preken voor eigen parochie. Advies geven is prima, discussies ook. Maar laat mensen gewoon in hun waarde.