Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:patrick76 schreef:deze ook voor de handel?
Zou je wel willen he?
patrick76 schreef:en op de vraag of ik dat wel zou willen, moet ik je toch teleurstellen Jenny. Heb toch liever een pony die goed meedraait op de keuringen en shows dan een met een bijzonder kleurtje. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur en smaakverschillen natuurlijk. Laatste tijd is de markt voor bijzonder kleuren beter dan de markt voor kwaliteitsvolle ponys.
Dyonne schreef:Maar wat wordt een mooi kleurtje genoemd dan??
Ik vind veel valken en palomino's helemaal niet mooi. Eigenlijk is maar een enkeling echt mooi met deze kleur.
Ik zou het dus een minpunt vinden als een hengst verdunningskleur heeft.
Hoewel een goede pony geen kleur heeft, dus het zou me niet tegenhouden als de hengst echt geweldig is.
Melanie5 schreef:het lijkt alsof de meesten hier van mening zijn dat je geen goede pony met kleurtje kan fokken. ik ben zelf wel fan van leuke kleuren maar toch zijn de meeste van mijn ponies gewoon schimmel. En wat is een ervaren fokker? Jaren, resultaten? Denk dat er weinig mensen in dit topic zitten die al meer fan twintig jaar fokken. Er zijn zeer goede fokkers die nooit zelf showen. Zijn ze dan minder goed? Sommige mensen zijn blijkbaar een beetje lintjes geil. Dat een goede pony geen kleur heeft daar zijn we het over eens. Maar als kwaliteit al in je lijn zit, is er niets mis met kleur fokken. De kleur is geen doel op zich. Het zou de zogenaamde ervaren fokkers sieren wat genuanceerder te reageren en eens niet alleen te preken voor eigen parochie. Advies geven is prima, discussies ook. Maar laat mensen gewoon in hun waarde.
LCharlotte schreef:Dankjewel, volgens mij was jij degene die hem introduceerde bij mij. Ik heb veel rondgekeken maar nergens een hengst gezien die me zo heeft geraakt als hij! Een eventueel veulen, waar kan ik dat dan in laten schrijven?
uryanne schreef:Een hengst als Willie Wortel heeft wel bewezen dat een kleurtje en prestatie prima samen kunnen gaan.
En verder is respect voor een ieders voorkeur natuurlijk belangrijk, zoals je schrijft.
Enigste wat me af- en toe wel wat vreemd voorkomt is dat een merrie die een aparte kleur heeft maar verder weinig wegheeft van wat een mooie showpony behoort te hebben, fantastisch gevonden wordt (en niet alleen hier op bokt hoor) en een merrie die vooraan loopt op een show of in de sport, maar met een ‘normale’ kleur geen commentaar krijgt.