Volwassenen met een welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cappelstud

Re: Volwassenen met een welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:05

Volledig akkoord margje

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:48

margje :
nou het is voor mij moeilijker om volledig mn benen eraan te houden,. aangezien mijn benen bijna onder zn buik komen, deus moet constant mn enkel optrekken..kan m moeilijk onder zn **** schoppen toch ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:57

Ik heb geen papieren bij mijn pony, maar ze is waarschijnlijk een welsh. Ik kreeg haar toen ik 10 was en zij een half jaar oud. We liepen toevallig tegen haar aan en ik zou niet zonder haar kunnen, daarom kreeg ik het niet over mijn hart om haar weg te doen voor een paard. Volgens mij kan ze me nog wel houden en het plaatje is ook niet heel erg verkeerd. Ik ben trouwens ondertussen 20 jaar jong

http://img201.imageshack.us/img201/1277/amberpw1.jpg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:45

ik ben 24 en verzorg nu nog een welshje (a). volgend jaar ga ik dan eindelijk op zoek naar mn eigen welshje. Hoogst waarschijnlijk weer een a'tje

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:13

Ik ben 22 en heb een 2,5 jarige welshcob. Hoe groot hij is, weet ik niet precies. Maar wel al groter dan onze New Forest van 1m46. Dus ik verwacht wel dat hij de 1m50 zal halen.
En reken maar dat ik er zelf mee ga rijden hoor. Haha!

Mijn andere paard (een QH-kruising) is ook zo'n maatje (1m54) en veel groter hoeft echt niet voor mij.

Dit is m'n cob dan:
Cappells Puzzle
Gaaf beest hé Haha!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTAY877L.jpg
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 21-02-08 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:23

ik krijg heel vaak van mensen te horen die nog nooit foto's gezien hebben van mij en tomos dat ze het niet vinden kunnen dat ik nog op een pony rij en dat ik ook echt een paard moet (ja want ik ben wel 1.65 dus een pony van 'slechts' 1.58 kan dus écht niet Tong uitsteken). Als ze het dan eindelijk zien dan slaan ze ineens om en dan zeggen ze: ja maar het lijkt wel een groot paard joh als je dr op zit!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:32

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:51

ben ook 21 en heb ook een welsh-a tje van 1.13.
Was mijn eerste pony en ik ben gewoon dol op het ras...
Afbeelding

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:46

Aan Luckystory : wees maar gerust hij zal een grote maat halen als hij wordt zoals zijn vader Cappels Dandy. Het is fijn te zien dat hij goed verzorgd wordt.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:29

Ik ben 25 en heb ook 2 welshjes.Het zijn beide welsh a pony's en ze staan voor de kar (zie profiel voor foto's)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:28

Ik ben 45 jaar en heb een mijn Welsh Cob nu 1 jaar. In april wordt hij vijf. Dit weekend starten we voor het eerst samen een dressuurwedstrijdje. Het is een flinke cob (ik denk dat hij nu wel 1.58 meet) Bruin/zwart. Fotootje in mijn profiel van 1 jaar geleden. Het is nu wel een hele knoepert geworden.
Het is echt een heel fijn beest. Leergierig, slim en ontzettend werkwillig. Wil altijd voor je lopen. Heb er ontzettend veel plezier mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:29

Dit is m'n cob dan:
Cappells Puzzle
Gaaf beest he?

Is zeker leuk, is dat een zoon van Cappels Dandy. Heb ik altijd een gave hengst gevonden.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:47

Babootje in een bericht zeg je dat je een welsh cob hebt die 5 jaar is en donker van kleur en in het tweede bericht spreek je van Cappells Puzzle die koffie vos is. Heb je dan 2 welsh cobs ? Cappells Puzzle is inderdaad van Cappells dandy en als ik mij goed herinner is hij een zoon van de merrie Avonvalley Holly Hobby.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:01

cappelstud schreef:
Babootje in een bericht zeg je dat je een welsh cob hebt die 5 jaar is en donker van kleur en in het tweede bericht spreek je van Cappells Puzzle die koffie vos is. Heb je dan 2 welsh cobs ? Cappells Puzzle is inderdaad van Cappells dandy en als ik mij goed herinner is hij een zoon van de merrie Avonvalley Holly Hobby.

Ze reageert op het bericht van de eigenaresse van Puzzle geloof ik.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:52

Babootje dan heb ik het mis begrepen, maar dat heb je met die "bonma's" hé. In alle geval bedankt dat je Cappells Dandy zo'n gave hengst hebt gevonden. Wij ook, alleen moesten wij voor de fokkerij aan bloedlijnverversing en habben hem dan verkocht.
Met de nieuwe C en D hengst moeten wij nu een hele tijd verder kunnen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:59

cappelstud schreef:

Dat herinner je je inderdaad correct. Knipoog
En hij is wel degelijk van mij en niet van Babootje. Haha!
Maar fijn dat ze hem ook zo leuk vindt. (Ben nogal trots op m'n pony Tong uitsteken Clown )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 02:31

cappelstud schreef:

Nee sorry, Ik quotte LuckyStory.
Ik heb er maar eentje de donkere van vijf jaar.
Maar volgens mij ben ik een keertje bij jullie wezen kijken naar een cob. Wel al een paar jaartjes geleden.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:20

Ik ben dit jaar 18 geworden en ben van plan gewoon verder te rijden met mijn NWR ruin. Ik heb hier een paardveulen (bijna jaarling) staan, die hem hopelijk op gaat volgen. En tot die tijd hoop ik nog heel veel van Leandro te gaan genieten! Het is echt een heerlijk dier (en in dit geval is het erg fijn dat ik niet zo groot ben en ook niet meer groei)!

Afbeelding

http://img504.imageshack.us/img504/7011 ... 081lp0.jpg

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:27

Nou love leandro, je staat er prachtig op en ik zie geen enkele reden waarom je niet met hem zou blijven rijden. Je bent trouwens hartelijk welkom op onze jaarlijkse show :

Internationale grenswedstrijd
Voor welshponys en cobs
Zondag 29 juni 2008 vanaf 10 u.
op het terrein van de Cappelstud
Moereind 108 Wechelderzande/Lille - België

Jury : Breian Llewellyn – Wiston stud – erkend jurylid voor sect.A, C en D

Deze wedstrijd staat open voor alle welshponys, part-breds en cobs die in een van de europese stamboeken zijn geregistreerd.
Deelneming bedraagt 8 euro per pony. Er zijn linten en bekers voorzien.
Voor de inschrijving volstaat het een kopie van het afstammingsdocument te E-mailen, te faxen of te zenden aan volgend adres :
E-mail : cappelstud@skynet.be
Fax : 03/3122497 in België en 0032/33122497 voor Nederland.
Iedereen is hartelijk welkom.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:03

dankje Lachen
Het gaat echt super goed!

Jammer dat de show op zondag is. Ik rijd geen wedstrijden op zondag. Anders had ik er zeker even naar gekeken of het wat was!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:13

Mijn vader (62) en ik (18) hebben 10 jaar friezen en een welsh nwr pony waar we mee fokken en vaak ook veulens tot 3 jaar houden.
Welshjes zijn en blijven geweldig .. hoe oud je ook bent!
Gelukkig kan ik altijd op de nwr blijven rijden, want zij is 1.46m en ik ben 1.58m en best licht Haha!
Het enige wat ik echt jammer vind is dat mensen welsh pony's soms extra groot willen fokken.
Ik vind dat ze niet groter dan 1.49m moeten zijn en echt pony's moeten blijven, want sommigen zijn net kwpn'ers.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:17

ik rij een pony van 1.42 ben 17 jaar maar groei niet meer sinds mijn 12e (1.59). Past netjes hoor.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:33

Ik ben 23 en heb een Welsh Cob van 4 jaar, maar de stokmaat weet ik niet precies (niet gemeten) Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:38

Ik ben tweeëndertig en heb twee Welshkes.
Nou ja de schimmel is van onze dochter Knipoog.
Ik men met ze, mijn dochtertje rijdt de hare en de zwarte wordt op dit moment beleerd onder het zadel.
Ik ben écht gek op Welshkes Haha!.

Voor foto's: zie mijn onderschrift Vingers aflikken

Nanou77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 01:23

Ik heb zelf ook een welshcob, hij is 1.53 en ik ben 1.70. Dit jaar zijn we met wedstrijden gestart (ik had m in eerste instantie vooral gekocht om lekker in het bos te rijden,maar het dressuren beviel ons ook prima Lachen) tussen de paarden.
Wel lachen, rij ik daar met m'n blonde ponytje (hij is palomino) tussen de veelal donkere grote paarden....