Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:09

Is er nog iemand uit de buurt van Oldebroek/Wezep/Elburg die er 's ochtends al op tijd heen gaat? Er is mij nl gevraagd om weer bloemstukken te maken, maar wij gaan pas laat ( als we al kunnen gaan, vanwege evt geboortes) iemand die ze mee kan nemen? moet wel met een bus of bestelauto, want het zijn er 5 en redelijk groot.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:38

regtur schreef:
Is er nog iemand uit de buurt van Oldebroek/Wezep/Elburg die er 's ochtends al op tijd heen gaat? Er is mij nl gevraagd om weer bloemstukken te maken, maar wij gaan pas laat ( als we al kunnen gaan, vanwege evt geboortes) iemand die ze mee kan nemen? moet wel met een bus of bestelauto, want het zijn er 5 en redelijk groot.

Ik neem aan dat Harold en Yvette wel naar de show komen vanuit wezep ?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:25

Yvette staat er zowieso met haar stand

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:40

De dagindeling staat online.

Als ik uitga van 3 minuten per dier, zouden er 10 jonge en 3 volwassen cobs zijn +:)+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:45

Ik moet om 10.10 dan met de eerste en 10.40 met de tweede. Bink om elf uur aangespannen en pas om half 4 aan de hand. Wordt een lange dag.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:06

Ik vind dat ze de gebruikers en showers weer perfect gescheiden houden.. had dan de 'huldiging' van de performance kampioen binnen gedaan oid.. maar dat is mijn idee :) vind t ook tamelijk vroeg, gebruiksrubrieken om half 12 al klaar.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:16

Ach ja, als gebruiker ben je er voort wel aan gewend dat je geen publiek hebt.
Gelukkig doen we dit jaar ook aan de hand mee ;)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:29

Haha langzamerhand wel Esther! Maar het eerste en tweede jaar van mijn 'korte' carriere als tuigpony rijder reden we wel binnen, dus 4 en 5 jaar geleden. Het was dan wel klein, maar publiek was er wel! Als showers geen aandacht krijgen hebben ze daar vaak wat aan op te merken, of er was geen publiek vanwege slecht weer, of er was een lage kwaliteit pony's of een ander mooi argument om maar niet letterlijk te zeggen dat ze het toch wel heel jammer vonden dat ze hun pony niet aan meer mensen hebben kunnen tonen. Maar gebruikers vinden het in mijn ogen net zo leuk om aandacht te krijgen van de showers. Een compliment is veel leuker als het gemeend is en als men gezien heeft hoe het werkelijk ging, als dat je achteraf zelf moet vertellen hoe het liep en je dan het 'complimentje' krijg van "goed gedaan". Of heb ik nu een scheve bril op en banketstaaf ik uit mijn nek?
Ik heb het nu overigens over meer dan 1 show. Ik doel zeker niet alleen op de voorjaarsshow, want er zijn een aantal andere shows, evenementen en keuringen die dat ook zo organiseren. Ook prima, maar mij lijkt het leuker om het 1 evenement te houden waarbij aandacht wordt gegeven aan beide elementen en niet zo op te gaan splitsen dat de gebruikers en showers elkaar meer nauwelijk spreken of zien, waardoor contacten verwateren en er dalijk ook minder handel zal zijn door het mindere contact of het niet weten hoe of wat de ruiters willen en wat de fokkers graag willen zien en fokken. Want in mijn ogen blijven fokkers en gebruikers toch aan elkaar verbonden. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:31

Ik moet eerlijk zijn dat ik het jammer vind dat er zo weinig gebruikspony's zijn binnen het stamboek, of tenminste zo weinig getoond worden. ik bedoel het is wel makkelijk om alles op het land te hebben staan en nooit gebruikskwaliteit te hoeven laten zien. groot deel pony's worden toch in de recreatie of sport gebruikt. en slechts een minimaal aantal wordt dan geshowd. doodzonde vind ik en een beetje heel makkelijk van de fokkers. die van mij moeten zich ook kunnen bewijzen op verschillende vlakken voor ik spreek van een goede pony, dik en mooi staan wezen in het land heb je heel weinig aan, al kan ik zeker ook genieten van het hele clubbie op het land.
je zou toch denken dat mensen de gebruikersrubrieken mooier vinden dan de in hand klasses, maar is dus blijkbaar niet zo?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:16

Je hebt het super verwoordt Laura +:)+
Natuurlijk willen wij ook aandacht en onze pony's laten zien, vaak hebben we nog meer werk als de showers omdat we pony, kar en tuig moeten poetsen en dan vraag je je wel ooit af waar je het allemaal voor doet.
In Putte waren we ook in de buitenbak zonder publiek, want die zaten allemaal binnen aan de showring, dat is gewoon zonde.
Wij hebben in Houten ook altijd binnen gereden hoor, dit is volgens mij het eerste jaar dat het buiten is met de youngstock show.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 19:20

Het is idd de eerste keer buiten. Wel fijn, want het is best krap binnen. Net als in Breukelen.
Ik ben heel benieuwd hoe Bink het gaat doen voor de wagen. Hij loopt in de rubriek voor vrije tijds aanspanning. Waar doet de rest aan mee? Concours of vrije tijds?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:23

Als het net zo'n klein ringetje is als vorig jaar met de zomershow (of het jaar ervoor) dan is het nog kleiner dan de binnenbak.
Wij doen mee in de tuigrubriek.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:29

Vorig jaar was het toch ook buiten? Ik zit even te denken, toen liep het heel raar. Alleen een rondje binnen met het kampioenschap gebruiksrubrieken ofzo?
Ik vind eerst gebruiksrubrieken en dan pas aan de hand niet ideaal.. Maar ja, vooruit.

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:46

Ben je er zaterdag ook bij Dyonne?!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:20

Ik begrijp de kritiek. Enigste wat ik niet begrijp is, dat zo weinig mensen die ik hier hun mening zie geven dat niet zie doen op de plaats waar ze echt wat kunnen veranderen. Namelijk op een van de vergaderingen van de vereniging. Onlangs is er weer een gehouden en de opkomst was minimaal.

Op zich is dit natuurlijk een mooi en vooral makkelijk medium om te discussiëren, maar daar blijft het waarschijnlijk bij.... Kom eens op een vergadering en geef dan je mening. Dit soort discussies zie ik daar tenminste nooit, terwijl ze blijkbaar wel bestaan ;)

Iedereen verder veel succes op de show!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:32

Ja, ik ben aanwezig als groom. :j

Helaas zijn die vergaderingen niet haalbaar als ze op die afstand op vrijdagavond worden gehouden..
Behalve dat ik het te ver weg vind, is het tijdstechnisch onmogelijk op tijd te komen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:35

Dyonne schreef:
Ja, ik ben aanwezig als groom. :j

Helaas zijn die vergaderingen niet haalbaar als ze op die afstand op vrijdagavond worden gehouden..
Behalve dat ik het te ver weg vind, is het tijdstechnisch onmogelijk op tijd te komen.

Die reactie verwachtte ik al :D kan ik ook begrijpen!

Maar..... Een ingezonden brief/ mail kan natuurlijk altijd ;) het ligt er aan hoe groot probleem je het vind, denk ik.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 20:42

Trouwens, weet iemand hier de verdeling vrijetijds aanspanning/concours aanspanning? Ik heb begreen dat Bink alleen in zijn klasse loopt. Daar is ook niets aan :(

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:46

Als je alleen bent mag je in ieder geval zeker terugkomen voor het overall performance championship ;)
In de tuigrubriek zullen het er ook niet veel zijn vrees ik.

Ik vind die vergaderingen ook veel te ver van hier uit, dan ben ik een halve tank benzine kwijt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:56

Overigens ben ik zelf niet eens deelnemer, dus ik laat reactie geven richting bestuur liever ook over aan deelnemers. ;)]

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 20:59

darwin schreef:
Als je alleen bent mag je in ieder geval zeker terugkomen voor het overall performance championship ;)
In de tuigrubriek zullen het er ook niet veel zijn vrees ik.

Jammer dat er zo weinig zijn idd. Ik heb zelf wel een pony die aangespannen loopt, maar ik heb geen vervoer voor de kar. Bink komt met zijn eigenaar.
Hij mag iig twee keer lopen dan:). Hopelijk heeft hij 's middags nog ernergie voor de rubriek aan de hand.
Ik heb trouwens wel boxen gereserveerd.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:02

Wij moeten smiddags ook nog aan de hand.
Dyonne, maak jij foto's *-:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:03

Ik heb er zin in! Baal er wel van dat Bink eerst aangespannen moet, hij komt daar, hem kennende, hartstikke bezweet uit omdat hij zich ontzettend druk maakt. En dan moet hij dus later op de dag nog aan de hand. Dit hadden ze toch beter om kunnen draaien?!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:18

Dat is volgens mij altijd zo.. Hier elk jaar dezelfde ervaringen. Inderdaad eerst bestgaande en dan nog aan de hand met een dan niet meer schone pony. Is dan even snel en goed poetsen in de hoop het ergste eraf te krijgen. :)

Esther, camera is mee, maar uhm, ik weet niet hoeveel tijd ik heb natuurlijk...

Hebben jullie trouwens allemaal bericht gehad van inschrijving of krijg je dat niet?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:19

Ik heb geen bericht gehad. Heb wel Anneke aan de lijn gehad omdat ze mijn advertentie kwijt was :)