NWPCS 8 & 9 Februari 2013 Hengstenkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:41

AniekR schreef:
Muzefee schreef:

En ja, ik ben er natuurlijk ook weer twee dagen bij ;)

met fototoestel hoop ik :D

Muzefee

Re: NWPCS 8 & 9 Februari 2013 Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:25

Heb je een speciaal verzoek? Ik ga waarschijnlijk niet constant foto's maken, aangezien ik momenteel geen tijd heb voor fotowerk ga ik het me niet aanhalen, maar enkele foto's van hier gefokte hengsten zal ik wel maken, dan kan ik er tussendoor nog wel wat meenemen. :)

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:25

oh leuk dit... wij zijn er ook bij!! :D

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:45

Hmz voor mij wordt het helaas toch 1 dag,alleen zaterdag. Deze week mn baan kwijt geraakt dus ff op de rem wat betreft geld uitgeven aan 'luxe' dingen. Maar laat het me niet helemaal ontnemen dus kom zaterdag wel. Moet natuurlijk wel ff checken of de hengst die we willen voor Nanci in real life ook nog voldoet aan de wwnsen of dat de nieuw lichting misschien overstijgt :-P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:02

bo123 schreef:
AniekR schreef:
En ja, ik ben er natuurlijk ook weer twee dagen bij ;)

met fototoestel hoop ik :D

Uiteraard! ;)
Rein had me via facebook ook al getipt ;)

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:48

wij zijn er zaterdag ook, ik en me dochtertje en aantal meiden van stal High Flown.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:24

ik ben allebei de dagen aanwezig!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:02

Yessss. Zippo kampioen (sectie b).
We verwachten zijn veulen deze zomer.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:06

Heeft er iemand foto's gemaakt van de aangewezen NWR-hengst?
Ik ben wel benieuwd!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:44

nia domo's Bolero was NWR kampioen en algemeen dagkampioen,vond het aan de hand en onder zadel een schitterende hengst.

op www.vivianhesen.nl vind je de foto,s al

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:08

Vond het twee mooie dagen! Bolero terecht dagkampioen. Onder het zadel vond ik hem iets minder (met name in galop). Maar blijft een prachtige pony met vooral een goede draf.

JosjeBE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:59

Heeft iemand of weet iemand toevallig ook waar ik een deelnemerslijst kan vinden met welk nummer bij welk paard hoort?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:03

In de catalogus, maar geloof niet dat die tot nu toe online staat. Mss dat dat nog komt?

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:07

JosjeBE schreef:
Heeft iemand of weet iemand toevallig ook waar ik een deelnemerslijst kan vinden met welk nummer bij welk paard hoort?

Welke wil je weten? Heb het boekjes naast me liggen :+

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:20

Zijn er nu geen sectie c en d goedgekeurd?
Van sommigen had ik nog wel wat verwachtingen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:26

Jawel, één C en één D volgens mij.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:32

C newgap the hitman is goedgekeurd en D the president geloof ik nog

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:33

Ik heb de foto's bekeken. Zo op de foto's vind ik Good Looking toch wel het meest opvallend onder het zadel.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:34

The President was al goedgekeurd vorig jaar.
Vond de kwaliteit van de A tjes goed dit jaar. Degene die er uit gingen, was over het algemeen terecht.
Jammer dat het hengstje van Amity (weet niet welke Wormgoor het is :P) eruit ging. Was een mooi dier.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:35

good looking was ook onwijs gaaf onder zadel.

ik vond dat 10 jarige kleine meisje ook echt leuk om te zien op die hengst.
deed ze maar knap ook toen hij een paar keer omhoog kwam

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:56

Sectie D hengst was Brynithon red flyer.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:42

Waren weer twee mooie dagen inderdaad! Helaas geen van de hier gefokte hengsten goedgekeurd, de 3-jarige wel dik in de tweede bezichtiging, maar ging er op het laatste moment uit. Die gaat het nu proberen in Duitsland heb ik vernomen, dus wie weet!

Bolero inderdaad terecht kampioen! Hij heeft zijn afwezigheid vorig jaar flink goedgemaakt. ;) Helaas vond ik hem onder het zadel nog niet zo opvallend, had van hem al wat meer verwacht. Als hij tussen de jaargang van vorig jaar had gelopen was hij daar wel goed in versmolten. Maar dat zal allemaal dan nog wel komen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 01:22

Dat ben ik met je eens Muzefee. Hij had inderdaad last van spanning onder het zadel maar dat maakt het alleen maar mooier omdat je weet dat er nog veel meer in zit. Wat een uitstraling en souplesse heeft die hengst in huis!
Ik vond trouwens de beste 3-jarige ook een mooie belofte!

Hoewel sommige hier de jaargang bij de A's weinig aansprekend vond op papier vond ik het in de bak toch een hele verademing. In de breedte was een hele verbetering te zien in de beweging. Jammer dat veel voorbrengers hun dier echter meer angst proberen in te boezemen dan vertrouwen. Ruime conditie is voor A's de standaard. De jury zou in haar oordeel daar ook meer rekening moeten houden in haar oordeel en het niet alleen bij een opmerking laten.

Bij de B's vond ik een topper op kop staan. Geweldig mooie hengst , ook in een wat rijke conditie.
De jury preveleerde een wat langere belijning die automatisch vaak resulteerd in en wekere ruglijn . De betere bewegers kun je er op stand al uithalen. De collectie was volgens mij daar nog best verder op te selecteren geweest. De vierjarige die ook onder het zadel verscheen dat een wat kortere bovenlijn de balans en evenwicht zeker niet in de weg staat. Type en uitstraling is verder ruim aanwezig.
Wat mij een beetje vreemd overkomt is dat de cob-jury ook de kleine maat rijpony's (B's!) beoordeeld. Misschien is het goed om de heer Hamminga zijn licht hier eens in te laten schijnen. ~~}>

Over de cobs zal ik me verder niet uitspreken. Ik snap best wat een cob-liefhebber wil zien en Berrie best trots mag zijn op zijn zwarte. Mijn smaak vloog er in de eerste bezichtiging direct uit bij de C's. :D

Wat de Partbreds betreft vond ik het wel erg rigoureus. Er zaten er best één of twee tussen die het verdiendenden om een ronde door te gaan. Natuurlijk, als je de lat gelijk legd aan de NWR dan is het ook wel erg moeilijk omdat daar het nivo behoorlijk hoog ligt in de top. Daarom zou het mooi zijn deze sectie meer ruimte te geven zodat daar uit lichtpuntjes ook de NWR gevoed kan worden voor eventuele bloedverversing. Ook in de kleine maat zijn er nog wel mogelijkheden maar die hengsten worden nu om die reden afgeserveerd door het stamboek.

Maar het blijft toch een fantastisch evenement. De formule van goedkeuring en primering is discutabel maar zo'n HK wil je toch niet missen...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:52

Bolero is inderdaad een prachtige hengst. Echt een plaatje.

Vond verder de A-rubriek geweldig. Had wel mijn voorkeur, maar qua bewegen zag je toch wel duidelijk de kwaliteit.

Muzefee; vond de B-hengst ook een topper! Wauw! Mooie uitstraling had die.

Bij de 11 hengsten die doormochten, vond ik de nummer 1 ook wel verrichtingswaardig. Jammer dat hij na de eerste schifting er toen nog uitvloog. Verder was ik het wel aardig eens met de jury, al bleef de nr 28 (dacht ik) voor mij een twijfelgeval. Vond de hengst wel aanspreken, maar beweging niet meekomend met de rest.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:26

blackdevils; bij de partbreds hanteren ze de nwr standaard,ook ik vind dat erg jammer natuurlijk want een partbred is letterlijk alles wat met een zuivere welsh is gekruist.
dat houd in van minipaardje tot fries.

heel jammer als het resultaat van een kleine maat rijpony x welsh heel geslaagd blijkt te zijn,dat je er een plaatje van een B of C pony uit hebt die vervolgens niet op keuringen kan verschijnen.

maar iemand kon mij vertellen dat dat misschien gaat veranderen.

van mij mag er best een kleine maat WPBR en een grote maat WPBR zijn.