Regionale Keuringen 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:48

Dyonne schreef:
Heb je Youtube al geprobeerd?
Wat ik wel weet is dat je normaal je lijntje niet aan het bit vastmaakt.
En in principe hangt het lijntje door, zodat het ruitertje zelf kan sturen.
Qua tempo wordt volgens mij aangegeven, maar dat weet ik niet zeker.

Youtube...ik kan er niet echt wat op vinden...(kan aan mij liggen hoor :o ).

Dat lijntje klopt,die hangt bij mij aan een ring aan de neusriem (uiteinde aan je linker hand en rechterhand moet vrij zijn om eventueel ruitertje te ondersteunen)

Cemlys

Re: Regionale Keuringen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:55

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:02

Cemlys schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=lPn7JXY6atU
Moet je even onder HOYS (horse of the year) zoeken en dan leading rein welsh erbij
zat filmpjes van de leading rein klasses en first ridden

Thankx Cemlys; ga ik nu even doen!

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:27

Oh leuk. Leading rein.
Voor ons al weer 12 jaar geleden dat we er aan mee deden.
Teugel inderdaad met een ring bevestigen aan de neusriem. En links vasthouden.
De jury gaf aan wat je moest doen. Meestal een achtje rijden. En dan apart de combinaties nog laten draven. Veel succes hoor.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:33

Welsh4ever schreef:
Oh leuk. Leading rein.
Voor ons al weer 12 jaar geleden dat we er aan mee deden.
Teugel inderdaad met een ring bevestigen aan de neusriem. En links vasthouden.
De jury gaf aan wat je moest doen. Meestal een achtje rijden. En dan apart de combinaties nog laten draven. Veel succes hoor.

Dat 8je in stap?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:23

De leading rein in Hellendoorn laatste keer liepen ze gewoon eerst in stap een aantal rondjes, daarna even opstellen bij de jury, toen klein stukje om de jury heen stappen en toen wat draven, niet echt in een vormpje of figuur en ook niet de hele ring meer rond, gewoon in de buurt van de jury, rondje eromheen.

Wat leuk dat je dat gaat doen, ik vind dat zo gaaf, riep vorige week nog dat ik alleen om daar aan mee te doen nog een welsh A wilde kopen :-D

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:45

vivana schreef:
Dat 8je in stap?

Ja toen wel. Maar het is natuurlijk al lang geleden. In 2007 heb ik ook nog mee gedaan. Toen was het door de weersomstandigheden binnen. En toen reden we veel meer over de hoefslag en een paar keer hand veranderen. Ligt ook aan de jury leden natuurlijk.
Je moet er gewoon van uitgaan dat ze graag een amazone/ruitertje zien die onbevangen op de pony zit. Al wel lekker kan lichtrijden en de pony kan sturen. Ook kijken ze naar de geschiktheid (braafheid van de pony)
Maar het is heel erg leuk om te doen. Kijk ook altijd even bij de rubriek als ik op de keuring ben.
En wie weet doe ik nog wel eens mee. Heb nog een nichtje van nu 4 jaar, dus.....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:26

SANEX schreef:
De leading rein in Hellendoorn laatste keer liepen ze gewoon eerst in stap een aantal rondjes, daarna even opstellen bij de jury, toen klein stukje om de jury heen stappen en toen wat draven, niet echt in een vormpje of figuur en ook niet de hele ring meer rond, gewoon in de buurt van de jury, rondje eromheen.

Wat leuk dat je dat gaat doen, ik vind dat zo gaaf, riep vorige week nog dat ik alleen om daar aan mee te doen nog een welsh A wilde kopen :-D

Okay....;ben er vandaag wel achter dat ik 'n langzaam pasje draaf (ivm m'n hernia,beetje niet zo'n fijn gevoel maar goed).
Halt houden,Fellow wilde mooi voor mij gaan staan,duidelijk tegen dochterlief gezegt dat ze naast mij moet blijven staan...
Heb nog wat foto's gemaakt...Had 'm even snel gevlochten :D
Mijn jongste dochtertje is 4jr ,met haar doe ik mee.
Neem aan dat ze dan wel ietsje soepel willen zijn over op het goede been lichtrijden.....
Ze hebben mij al heel vaak gevraagd mee te doen met onze Fel,ook bij Night of the Stallions in Ermelo,maar toen was m'n oudste nog véél te jong (5jr)...

Ik hoop ook dat het niet bij deze ene keer blijft :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:25

op facebook stond dat we helaas dit jaar weer geen catalogus krijgen...staat wel online.

had winoa 2 weken geleden afgemeld vanwege haar gewichtsverlies maar zie net dat ze nog steeds aangemeld staat.
maar ff kijken hoe ze vrijdag erbij staat,hopelijk heeft een week heel veel gras haar goed gedaan.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:22

Gewichtsverlies ? Jeetje, ze mag wel wat van Nanci hebben hoor, Winoa beetje bij, Nanci beetje af, kunnen ze knap naar de keurig

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:30

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:41

SANEX schreef:
Gewichtsverlies ? Jeetje, ze mag wel wat van Nanci hebben hoor, Winoa beetje bij, Nanci beetje af, kunnen ze knap naar de keurig

ja helaas wel,en winoa is heel erg moeilijk dikker te krijgen maar valt snel af.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:26

Ik ben er zaterdag in Borger weer bij, half langs de ring, half op het voorterrein om mensen op tijd naar de ring te krijgen.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:52

ik heb ook een welsh cop die menai heet
menai raymondo

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:24

Nog 1 nachtje slapen en dan Sevenum....
Alle voorbereidingen kwa harangement en kledij zijn getroffen, nu Fellow vanmiddag nog wassen en morgenvroeg vlechten.
Zo dadelijk nog even ponyrijden met de kids en hellaas voor Fell, vandaag geen weidegang.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:29

vivana schreef:
Nog 1 nachtje slapen en dan Sevenum....
Alle voorbereidingen kwa harangement en kledij zijn getroffen, nu Fellow vanmiddag nog wassen en morgenvroeg vlechten.
Zo dadelijk nog even ponyrijden met de kids en hellaas voor Fell, vandaag geen weidegang.

Succes morgen! Hoop dat het weer ook een beetje mee wil doen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:08

Succes allemaal! Wij gaan morgen kijken bij een marathon, waar een door ons gefokt 4 span debuteert.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:34

Succes allemaal! Denk dat de bodem niet optimaal gaat zijn met dit weer, maar dat het in ieder geval droog is morgen. Ik ben 28 juli weer in Heteren, toevallig nog bokkers die gaan?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:20

Wie is er in Tolbert geweest en heeft daar toevallig de 2 LeadinRein pony's gezien?!
Heb net nl het welsh magazine binnen en nu vroeg ik me af of die winnaar ook tijdens het voorbrengen dat bontje onder hun zadel had liggen. (ik wil dat nl ook maar ze zeggen dat het eigenlijk niet mag,vind de pony's dan wel af hoor)!...
Ik hoor het heel graag!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:03

Toevallig kijk ik naar foto's van de CK vorig jaar en ook daar zie ik bontjes voorbij komen bij de Leading Rein. Vind het overigens geen gezicht, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:58

Muzefee schreef:
Toevallig kijk ik naar foto's van de CK vorig jaar en ook daar zie ik bontjes voorbij komen bij de Leading Rein. Vind het overigens geen gezicht, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. ;)

Okay; nou zo zie je maar ,maar goed dat smaken verschillen ;) ik vind het dus wel heel mooi. <3

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:08

Iedereen heel veel succes morgen! Vivana ik ben erg benieuwd naar je Leading rein ervaring, foto's en verslag komen wel denk ik ?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:11

Hier al weer vroeg op huis aan, flink verregend! Wel goed resultaat van veulentje van stal, 1e premie, tweede plaats. :)

Elfje, toevallig je Diëgo én Moviestar op de foto. Liep bij de Divozacup vandaan en toen kwam Moviestar de ring in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:40

Heeft iemand de catalogus van Houten al binnen? Ik kom met mijn 3 jarige Welsh A merrie en vroeg me af hoe laat die rubriek ongeveer gaat beginnen. Ik zit nu op vakantie t/m vrijdag op zaterdagnacht. Dus elk half uur dat ik langer heb om te slapen, te wassen/toiletteren en erheen te rijden is fijn meegenomen :)

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:20

Ring 1 Sectie A aanvang 9 uur
Maar ze beginnen natuurlijk met de veulens enz.enz .