onze kleine grote Jack Sparrow mag morgen ook opnieuw zijn kunsten vertonen in Ermelo. De Cob en A hengst die broer Davy klaar heeft gemaakt mogen ook terugkomen.
Ik ben gisteren geweest en vond de kwaliteit bij de NWR's tegenvallen. Wel veel leuke/zelfs erg mooie types, maar zag weinig echt goede bewegers. Een paar. Verder weinig echte hengsten/vaderdieren, wel veel goede sportpony's.
Ik heb het niet per groep bijgehouden, maar volgens het boekje zaten de nummers 17, 32, 33, 34, 36, 37 en 38 in groep 5. Daarvan is nr 38 (Wolfhoeve's Bart x Orchard d'Avranches) door.
Bij de vier jr en oudere NWR's is nr 39 door (Orchard Boginov x Marieton's Jasper) en bij de Part Bred nr 166 (Hagelkruis Valentijn x Fronarth Telynor).
Ik vind dat er op zich goed geselecteerd is. Had een paar andere keuzes gemaakt (maar ik zie vanaf de tribune natuurlijk ook niet alles aan beenwerk etc), maar het overgrote deel vond ik meer (goede) sportpony dan echt een vaderdier. Ik miste bij veel pony's kwaliteit in beweging. Denk als je de doorverwezen hengsten vandaag ziet, je ineens toch een leuk beeld hebt. Geeft net een wat ander perspectief natuurlijk...