[FOTO]wie heeft er n look a like welsh (met wit hoofd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: wie heeft er n look a like welsh (met wit hoofd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:23

Ik ga binnenkort mijn hengstje nog eens op de.foto zetten. Sowieso deze zomer wel weer.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:38

Afbeelding

Dit is mijn oude pony helaas ook moeten verkopen..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:04

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-12-11 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:20

Als ik later een paard heb, is dat het enige waar hij op wordt geselecteerd (dat zeg ik nu, ja :P )
Maar wat is veel wit toch ongelooooooflijk aansprekend.
Stuk voor stuk prachtige paardjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:08

Het veulen wat ik dit jaar gefokt heb, heeft op zich ook veel wit, brede bles, hoge witten achterbenen en een grillige aftekening op haar rechtervoorbeen.
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:54

Even weer terug in dit topic. Nog wat foto's opgezocht van vorig jaar. Het hengstje links hebben wij gekocht op de Dyfed stud. Zijn moeder is een zwart-sabino, niet zo verwonderlijk dus, dat bij hem de verfkwast ook wat is uitgeschoten. Helaas wordt hij schimmel, al is dat hier nog niet echt goed te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:57

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-12-11 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:40

very splashy!
Hier nog een foto van een dochter van Willie Wortel.Zij heeft royaal wit en ook een vlek op de buik. De moeder is nog veel bonter, terwijl de volle broer juist heel "netjes"getekent is.
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKBG7VFV.jpg

Hopelijk is het een beetje te zien op de foto's wat ik bedoel. Ik heb geen "opzij"foto van de merrie, maar het vele wit op de romp is wel zichtbaar.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-12-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:20

regtur, niet alle pony's die je nu laat zien zijn van jou toch? Hoe goed contact heb je met de eigenaren? Ik denk namelijk dat er wellicht interesse zou kunnen zijn om dominant white binnen de welsh te onderzoeken. Die merrie en palomino die je laat zien weet ik bijna zeker wel van dat deze DW zullen zijn, en op de eerste pagina staat ook nog die vos (of donkere palomino?) met een patroon wat waarschijnlijk DW zal zijn. Als je een bepaalde bloedlijn hebt om te laten testen is het makkelijker voor de researchers om de mutatie van het gen te kunnen isoleren, ook omdat de verschillende mutaties vaak binnen een bepaald bloedlijn blijven als je kijkt naar wat er al wel gevonden is bij andere rassen. Maar daarvoor hebben ze foto's en dna materiaal nodig en onderzoek kan alsnog jaren duren, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er interesse zou zijn om dit te onderzoeken, de laboratoria zijn alleen wel afhankelijk van paardeneigenaren bij hun research en dit blijkt vaak toch wel moeilijk.

Die vos merrie doet me ook aan deze denken, qua manier waarop het wit over het lichaam verspreid en de vorm van de bles:
Afbeelding

Deze is uit Nebo Bouncer, hij heeft ook meer apart getekende nakomelingen die niet in een splash of sabino hokje passen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:47

Ice princess@Niet alle ponies zijn van onszelf of niet meer van ons. De donkere palomino die je bedoelt op de 1e pagina, hebben wij als 4 jr verkocht, maar is , heel toevallig, doorverkocht aan iemand die afgelopen zomer weer op ons pad kwam, toen er een merrie gebracht werd om te dekken. Hij staat ergens in Zuidholland. De bonte merrie op de foto staat bij ons in de buurt en is een dochter van Mulligens Dion. Zij heeft alleen nog maar veulens van Willie Wortel gehad, waarvan er 2 naar de Arvalon stud zijn gegaan en 1 naar Belgie. 1 dochter heeft hij nog, die op haar beurt weer een merrieveulen had, afgelopen jaar. Het hengstje op de foto staat bij een vriend van ons als toekomstig spangenoot.Ik denk dat de eigenaren wel mee willen werken aan een onderzoek, maar weet niet of zij daartoe bereid zijn als het naast moeite ook geld gaat kosten. En verder heb je dan alleen nog maar nakomelingen van Willie Wortel. Ik zou er best nog meer kunnen traceren, maar ze zitten ondertussen over heel europa verspreid.
Er zijn ook wel andere bloedlijnen waar het in voorkomt. Het zou heel erg interessannt zijn om uit te zoeken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:20

regtur schreef:
No_No@ Neron is toch een bonte Arabier?

Nero is idd een bonte maar geen Arabier! Nero was een nrps. Hij stond wel hoog in het bloed geloof ik. Overigens voerde hij bloed van verschillende rassen. Er zat zelfs shet in. Bijzonder hè?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:39

Wat een ontzettend leuk topic! Zie hele mooie foto's voorbij komen zeg :)

Ik heb een klein witkopje, aparte bles dat wel.. Op de foto zie je het niet, maar ook gezegend met 4 witte stelten.

Afbeelding

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:06

Wat een leuk topic, ik blijf hier zeker even hangen *D
Bij deze dan mijn eigenwijze schatje:
Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:13

Leuk al die koppies.

Mijn B Welsh heeft een prachtige bles, met aan zijn rechteroog witte wimpers en linkeroog zwarte wimpers. Zo cute. <3

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:23

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) jeah ik heb echt een suc6 vol toppic geplaatst! amai ik ben trots op mezelf! en nu heb ik een toppic vol mooie welshjes ge-wel-dig! jeh 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:35

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:02

Duinmuis: Ik kan je foto helaas niet zien? :?

Oh wat een knapperds hebben jullie zeg! <<)

Cemlys

Re: [FOTO]wie heeft er n look a like welsh (met wit hoofd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:34

Afbeelding nog een keertje, bijna 2, is van afgelopen weekend.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:46

Ook maar weer eens wat plaatsen. K Heb er nog zoveel. Hopelijk komen er geen dubbele op te staan, want dat is niet de bedoeling.
Afbeelding

Afbeelding
veulen is niet van onszelf, maar liep bij een gastmerrie. Apart he?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:54

zitake@ jouw hengstje is erg opvallend, maar voor mezelf zie ik ze liever met nog een 'bril"op.
Afbeelding

Zomerdijks Willie Wortel X Zomerdijks Cerdina

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:57

En deze een WPBR:
Afbeelding
Zomerdijks Willie Wortel X Minishetland

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:43

Waw wat zijn ze allemaal prachtig. Ik hoop ook ooit eens in het bezit te zijn van een vos welshje die niet wit wordt en met een prachtig wit hoofdje en als kers op de taart blauwe ogen. :P

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:21

Deze wit genoeg?
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:11

AnnetB@ tuurlijk. Elke pony is het waard om gezien te worden. Alleen is de een wat spectaculairder dan de ander.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:40

Afbeelding

Twee jarige Lippens Omega