23 april WPCV show Houten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:35

Kwalitatief ook een paar leuke plaatjes geschoten hoor Marcel, ik ben al zo vrij geweest om er een aantal te "stelen". Ik neem wel even contact met je op over een bestelling.

patrick76

Re: 23 april WPCV show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:17

helemaal met mijn broertje eens Marcel. Heb er ook al paar geleend.Sorry.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:27

Van ons stond er maar 1 op, maar wel een hele mooie :D

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:36

patrick76 schreef:
helemaal met mijn broertje eens Marcel. Heb er ook al paar geleend.Sorry.

Dank je! *\o/*

Lenen mag altijd, netjes terugzetten als je er mee klaar bent ;-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:45

Inderdaad erg mooie foto's bij, zowaar zelfs 7 van mijn ukkie *\o/*

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:10

joostvangestel schreef:
Ik had het ook goed naar mijn zin. Het A jurylid keurde in ieder geval heel consistent met de vele gesprekken die ik met hem heb gehad. Jammer dat er zo weinig publiek was, daar moeten we met ons allen toch eens wat meer aan gaan doen. De Welsh pony is zo mooi, daar zouden veel meer mensen van moeten kunnen genieten.

Heb je wat gemist Joost? lees op de WPCV site het volgende: Er was veel publiek op de Premium Show, zodat reeds in de loop van de morgen alle catalogussen waren uitverkocht

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 21:32

wat is de definitie van veel dan? Als je maar 50 catalogussen hebt voor de verkoop ben je er snel doorheen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:53

Voor een paaszaterdag was het niet eens zo beroerd waarschijnlijk. Wat ik jammer vind, is dat er buiten de Welsh wereld redelijk weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Op die manier krijg je er dus maar weinig nieuwe geïnteresseerden bij. 1000 mensen langs de ring is toch leuker. Is iets waar alle keuringsorganisatoren eens aan mogen denken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:01

Daarom is het ook zo belangrijk dat er nieuwe mensen bijkomen, en enthousiast blijven. Die brengen vervolgens weer familie mee, of vrienden , die misschien ook de smaak te pakken krijgen.
Hulp en uitleg is dan ook heel waardevol. Bedankt al diegenen die dit laatste aangaat!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:39

Mn ouders vinden het idd prachtig om te komen kijken :j Vinden ze een stuk leuker geloof ik dan toen ik nog manege-wedstrijdjes reed op grote paarden :=

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:51

Ik heb wel de ervaring dat als je nieuw bent en je komt naar een show of vergadering dat je er niet makkelijk "tussen"komt....

Mijn eertse paardje was een fjord en toen we (als geheel gezin) daar voor het eerst kwamen op een keuring werd je wel aangesproken door de "oude garde"
En als ze je weer zagen met een vergadering kon je een leuk praatje met ze maken...

Bij de Welsh moet ik als ik eerlijk ben toegeven dat je niet écht wordt "opgenomen in de groep"
Als mensen vroegen of ik mijn merrie had laten dekken en ik vertelde: ja door Sublime Sponte
Dan was de reactie o die smalle met die blauwe ogen.
En verder was het gesprek dan gelijk klaar....
(meerdere keren voorgevallen...)

Nog een voorbeeld: als je als "nieuweling op nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!een berichtje plaatst krijg je meestal nooit een reactie... Zo komen er nooit nieeuwe mensen bij...

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:33

Ook wij zijn nieuwelingen, natuurlijk is het leuk om "opgenomen" worden in de groep, maar idd dat is erg moeilijk. Nu zijn wij er voor de Welshen en niet zo zeer voor de "groep".

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:39

Ik wil nog iets "kwijt", we waren in Houten op de show, erg leuk en we voelden ons best wel thuis, maar we zagen op de parkeerplaats toch enkele dingen waren we vreselijk van zijn geschrokken. Tot 2x toe werd een hengstje (2x een ander hengstje maar wel door dezelfde persoon) flink in zijn buik geschopt!!!

Ik wil mijn merrietje als ze in Mei een veulentje heeft opnieuw laten dekken maar ik wil niet dat ze ZO behandeld wordt, hoe weet ik dat er niet zo met haar wordt omgegaan?(maar met een beetje respect)

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:46

Dat is bij ons net zo maar het is wel leuker als je de andere kent en na de show oid. een praatje kan maken...

Wat je op de parkeerplaats zag....
Niet door de hengst van die man laten dekken :o

Niet iedere welsh-houder is zo, zeker niet zelfs! De hengstenhouders die ik ken hebben juist veel geduld met hun dieren!
Maar je kan altijd eerst een keer gaan kijken bij de hengstenhouder en als je daar bent en je hebt een goed gevoel moet je er gewoon voor gaan.
Of je brengt de merrie voor de dekking en neemt haar weer mee naar huis.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 09:49

de voorbrenger zal best wel een reden hebben gehad om dat te doen. Misschien beet de hengst hem wel steeds of sprong hij hem in de nek. En dan kun je hem beter onder zijn buik een schop geven (wat in de natuur in de kudde ook gebeurt) dan dat je hem een tik op zijn hoofd geeft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:44

Mooi voorbeeld: na de show deden we de tweejarige weer bij haar moeder in de wei. In 2 jaar was de tweejarige nog nooit van het erf geweest en ze kennen elkaar -dus- heel erg goed. 2-jarige dolblij om moeders weer te zien, begroet mama en het eerste wat mama doet is een flinke trap geven om van het geflikflooi af te zijn. Moeders is overigens een heel handzame merrie, zit verder geen kwaad in.

Maar zo gaan pony's in de kudde wel met elkaar om. Af en toe corrigeren kan best wel, wat je niet moet doen is een pony met een groot aantal mensen gaan in bedwang houden of doorgaan met slaan. Een enkele trap is dus niet ernstig, mits op het juiste moment gedaan en niet in blinde woede.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:19

moor schreef:
Nog een voorbeeld: als je als "nieuweling op nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!een berichtje plaatst krijg je meestal nooit een reactie... Zo komen er nooit nieeuwe mensen bij...

en meestal is het dan ook wel gebruikelijk om je eerst voor te stellen als fokker zijnde..dan krijg je een heel aantal meer reacties.
verschillende keren gezien dat iemand het topic in komt denderen met een vraag zonder zelfs maar voor te stellen of wat dan ook.
en dan verwachten dat iedereen je meteen helpt met advies en weet ik wat.

maargoed; houten was wel een leuke dag,heb een aantal mooie pony,s gezien maar ook wel zware tegenvallers..

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:53

Helaas joost, het gebeurde gewoon op de parkeerplaats, de voorbrenger deed het 2x en bij 2 verschillende hengsten.!!Wat er gebeurde?: De hengsten in kwestie, hinnekten op het moment van de trappen! Er werd in elk geval niet op het moment dat ze de trappen kregen gebeten of in de nek gesprongen o.i.d.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:59

Sommige voorbrengers hebben een kort lontje, maar het zal ook waar zijn, dat zij de hengst in kwestie kennen, en soms kun je ze maar beter voor zijn.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:20

Ik snap het allemaal wel, soms zijn het net kleine kinderen en kunnen ze je het bloed onder de nagels weghalen, maar dit ging om 2 hengsten die geschopt werden door dezelfde voorbrenger. Nu vraag ik mij gewoon af hoe wordt er met mijn merrietje omgegaan als zij daar zou staan.
Ik denk dat ik moor haar raad maar opvolg: of een ander hengst zoeken of gewoon de merrie er alleen heen voor het dekken en dan meteen weer mee terug nemen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:05

marjanw@ Meestal is het bij het dekken zo dat de hengsten de klappen krijgen.... van de dames welteverstaan.
Maar je hebt gelijk dat je zuinig bent op je merrie.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:17

Mijn ervaring is dt je in de Welsh wereld alleen maar hoeft te vragen en je wordt geholpen. Over het algemeen staan de mensen voor elkaar klaar als dat nodig is en helpen ze je met het klaar maken of voorbrengen van je pony. Wil je "opgenomen" worden in de Welshwereld is het iig verstandig om je veel te laten zien en niet te veel pennydingen te zeggen. Je wilt natuurlijk serieus genomen worden en dat red je niet met antwoorden zoals: "ik zag iemand een pony schoppen" etc.
Mocht je verder vragen hebben over de welsh of de welshwereld dan kun je de meeste vragen hier stellen of iemand in dit topic een pb sturen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:50

Ik heb via bokt enorm veel hulp gehad juist! Van de een natuurlijk wel wat meer dan van de ander, maar al met al heeft die hulp er echt toe bijgedragen dat mijn pony zo goed zn best deed in de ring :) Denk verder dat t maar net is hoe je zelf bent.. Ik zal ook niet zo gauw op iemand afstappen maar mn ouders hebben toch heel gezellig staan praten met een aantal fokkers :P Daar wel idd methoden/dingen gezien waar ik niet zo snel voor zou kiezen mja, dat hou je toch wel in de paardenwereld.. Maar vind over het algemeen dat er altijd een erg leuke sfeer hangt en niemand is te beroerd om een ander even te helpen :)

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:23

Sorry yorick het is geen antwoord "ik zag iemand een pony schoppen......" het viel me gewoon enorm tegen dat zoiets gebeurt!!!Vooral omdat er geen aanleiding toe was!!!Natuurlijk ben ik ook wel eens boos op mijn ponies, maar ik ga ze niet omdat ze hinniken een schop in de buik geven....nee we proberen ze gewoon goed op te voeden. Voor de rest, vragen we echt wel eens wat, en wat we idd doen is nu veel naar shows en keuringen gaan en enorm goed opletten!!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:40

In België heb ik net het tegenovergestelde gevoel.
Als je nieuw bent, is iedereen vriendelijk en behulpzaam (waarschijnlijk in de hoop van je merrie te mogen dekken of dat je ooit iets bij hen koopt).
Eens je echter een beetje begint te scoren op de keuringen, steekt de jaloezie en afgunst vlug de kop op.

@moor
Zeg maar tegen diegenen, die zoiets zeggen, dat "die smalle met die blauwe ogen" één van de 4 Welsh cob hengsten is, die bij Welsh Belgium ooit een "premium stallion"-rosette gewonnen heeft. :)