Welsh Sportdag 18 September

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Welsh Sportdag 18 September

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:39

Wij hebben ook echt een superleuke dag gehad!

Keuring ging niet heel goed, ze moest nog een beetje wakker worden geloof ik! Dressuur was ik 2e en 1e en weer 1 winstpunt in de pocket! Springen was ik foutloos en 4e. Voor ons een zeer geslaagd dagje! Was voor mij voor het eerst dat ik hier aan mee deed, maar vond het heel leuk!

Alleen jammer dat de planning niet helemaal klopte.. Om half 9 keuring, was pas om kwart voor 10 afgelopen, maar toen moest ik ook al in de dressuurring zijn.. Uiteindelijk pas om 11u dressuur gereden, na drie kwartier ingereden te hebben.. Kon er niet eerder tussen. :( Miste daardoor het parcours lopen, dat om 11u was. Goed gekeken naar anderen tijdens het springen, maar uiteindelijk was er toch nog een moment ingelast om parcours te verkennen. Was wel allemaal heel gemoedelijk vond ik, ondanks dat bij heel veel volgens mij de planning in de war liep!

Zal er volgend jaar denk ik zeker weer bij zijn!!

Aniek: Heb je ook foto's gemaakt van het springen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:36

Die planning is inderdaad altijd moeilijk. Zeker nu het aan de hand zo uitliep. Dan moeten ze of de tijd laten nemen en de dressuur gewoon later starten. Of de juryleden aan de hand de tijd een beetje in de gaten laten houden.
Maar de sfeer is idd altijd goed.

Ik heb de hele tijd heen en weer gelopen. Dus ook bij het springen foto's gemaakt tussendoor. Wat heb je gesprongen?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:45

Ik deed mee met E recreatie springen. En dressuur rond 11 uur in ring 7 en 8.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:04

Dan zou het kunnen dat je er bij het springen wel op staat.
Bij dressuur heb ik op de momenten dat ik daar stond ook gewoon wat in het rond geklikt, maar geen idee meer om wat voor tijden dat was ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:06

Ow dat zou leuk zijn!! Was ons eerste springwedstrijdje eigenlijk, dus ben benieuwd!!

Er was ook zoveel leuks om op de foto te zetten!! Ik wacht wel ff af, krijg je ze vandaag nog allemaal op internet?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:28

Ja het is wel de bedoeling dat ik deze foto's allemaal online heb (anders kom ik vandeweek wel heel erg in de knoop, aangezien ik van gisteren ook weer een hele lading heb liggen).

En er is inderdaad zo veel op de sportdag en allemaal mensen komen naar je toe; "wil je zo en zo laat daar en daar zijn." -eh- Ik kan het proberen ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:32

oook hier was het een geslaagde dag!

keuring nwr ruinen/hengsten vonden wij dat ie zich erg goed liet zien, uiteindelijk 8e plaats wat ons een beetje tegenviel. dressuur D-L1 182 en 183 en een 3e en 4e plaats, vond hetzelf 2 fijne proeven! springen was de 1e keer, 1 balk dus ook super tevreden!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 18:33

Mooi dat het bij iedereen zo goed ging!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:43

Ik vond de puntentelling voor de Allround kampioen wel vreemd.. Wordt er gekeken naar de plaatsingen. Maar als je dus in een kleine groep zit met dressuur heb je daar dus meer voordeel van als je laatste wordt dan in een grote groep waar je laatste wordt. Ook al wordt je 3e van de 3 zonder wp en een ander 10e van de 10 met 190, dan wordt degene die in de groep van 3 laatste staat dus hoger geplaatst in het kampioenschap! Zelf had ik hier alleen maar voordeel van, maar vind het toch een rare puntentelling!!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:48

naath dit ben ik met je eens , ondanks dat wij hier ook voordeel van hebben vind ik dit een rare manier om uitslag te berekenen.
ik heb hier zelf vorig jaar een uitgebreide mail over gestuurd naar het stamboek maar heb hier nooit enige reactie over gehad.
Ze kunnen beter de plaatsingspunten per ring ,per jury gaan geven dan is het veeeel eerlijker

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:52

Ja ik vind het ook onlogisch.. Er wordt dus helemaal niet gekeken naar het percentage dat wat is gehaald in de dressuur.. Met dressuur moet het dan toch al heel makkelijk zijn om te kijken wie het hoogste percentage heeft. Met springen gewoon kijken naar fouten en stijlpunten en met keuring naar het aantal totaal punten. Met mennen zal het overigens iets anders zijn. Dit moet toch niet moeilijk zijn? Lijkt me een stuk eerlijker.. Maar de mail heeft dus niet geholpen. ;)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:59

Bij de menners deden ze het nu eens anders (de dressuur in procenten), waardoor de sjerp aan mn neus voorbij ging.

Maar dat vond ik nog veel raarder, een verschil maken tussen de menners en de ruiters. OF alles in procenten, en dan ook bij de keuring en de vaardigheid/het springen alles op 1 hoop gooien, OF gewoon plaatsingspunten per rubriek waarbij dan sommige mensen wat mazzel hebben.
En dan ook geen onderscheid in menners en ruiters, gewoon alles op dezelfde manier tellen.
Haha, die mail heeft dus indd niet geholpen Pietsie.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:08

nee , nooit geen ene reactie wat ik op zich al niet erg netjes vind .
Het is imo zo dat als je bij de keuring aan de hand hoog eindigt je een grote kans maakt om sportpony te worden!
Als je daar in de middenmoot of lager eindigt ben je al kansloos zelfs als je dressuur en springen het hoogst eindigd nekken de punten van de keuring aan de hand je.

En dan natuurlijk de rubrieken sport , als je geluk heb in een kleine groep te moeten starten dan kan het belabberd gaan maar toch weinig plaatsingspunten krijgen , terwijl iemand die in een grote groep rijd , hele nette punten rijd maar dat is dan domweg niet genoeg !

Neemt niet weg dat we heel blij zijn met onze titel "sportpony 2010 "

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:30

zoals ze dan bij het mennen de proeven hebben omgezet in procenten is dan volgens mij het meest eerlijk. En blijf erbij dat ze bij de keuring aan de hand moeten kijken hoe de pony is gefokt en niet naar de stokmaat, Dus sectie A bij sectie A, ongeacht de stokmaat, sectie B bij B etc. En ja als er maar een paar zijn van een bepaalde sectie heb je voordeel, maar kunt er natuurlijk ook niets aan doen dat er niet meer zijn of komen. Ze zouden dan iets moeten gaan doen met de punten die je krijgt voor stap, draf en exterieur. Maar vraag me niet hoe.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:58

ik las iets aparts in het welsh magazine...
Klopt het dat je alleen mee mocht doen voor de allround sportpony als je een A, B, C of NWR hebt? :S
Wederom discriminatie van de Cobs; ik word daar zo gek van!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:28

zal weleen typefoutje zijn geweest. C en D worden vaak in een adem genoemd.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:01

patrick76 schreef:
zal weleen typefoutje zijn geweest. C en D worden vaak in een adem genoemd.

vond het al zo apart :+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:56

De foto's van afgelopen zaterdag staan nu online op http://www.ARfotografie.nl/

Wat betreft de telling, imo is het erg normaal om dressuur in procenten te doen. Vind het dan zelfs raar dat ze het bij dressuur onder het zadel nog niet doen inderdaad.

En dat zal inderdaad een typfoutje geweest zijn, neem ik aan. Aangezien ze part-bred's dan ook zouden uitsluiten. Was iemand gewoon te snel met het in elkaar zetten.
Het 'wederom discriminatie van de cobs' lijkt me ook wel meevallen. Ben wel erg benieuwd wat jij allemaal aan discriminatie hebt meegemaakt.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:36

Aniek , ik heb genoten van je foto's er zitten zulke mooie bij !!
leuk je even gesproken te hebben.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:21

Ik mocht naar Kootwijk voor onder het zadel en de jury heeft me letterlijk gezegd. je hebt een goede en mooie cob en we willen dat de cobs ook vertegenwoordigd worden maar je kan net zo goed niet gaan, je hebt namelijk niks te zoeken tussen de nwr's'..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:54

Wat jammer dat er zo over de Cobs gesproken wordt.. Het is toch ook gewoon een type van de Welsh..

Aniek, de foto's zijn heel leuk geworden!! Zaten idd wat springfoto's bij!! Leuk om zo terug te kijken, ben dan alleen ineens veel minder blij met mijn houding! ;)

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:52

aaah ik heb het gemist! :(
is het elk jaar?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:50

@ Pietsie, bedankt, ik heb ook genoten van Willie Wortel hoor ;)

@ SunNDLM, dat is inderdaad niet netjes geformuleerd := Maar cobs onder het zadel is normaal toch ook een aparte rubriek?

@ Naath86, hihi ja foto's zijn wel confronterend ;)

@ sopje0, ja het is elk jaar in September.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:16

Erg leuke foto's... als ik dan ook nog eens iets minder depressief ga kijken onder het springen :o

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:58

Ja het was uiteindelijk ook een aparte rubriek maar dat hadden ze pas besloten na de regionale keuringen .. als het van te voren was gemeld waren er waarschijnlijk veel meer aanmeldingen