Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ysselvliedt schreef:Ik vind het eindelijk gerechtigheid dat een hengst als Springbourne Glide wordt gerehabiliteerd. Eindelijk wordt een hengst vanuit het basisboekhengsten systeem gepromoveerd. Joost dit is iets voor de foktechnische comm. om hier beleid op te maken !!! Natuurlijk hoeft deze hengst niet veterinair gekeurd te worden. Als 6 jarige heeft hij aan alle NWPCS stamboekhengst eisen voldaan. Alleen is hij later voor het (Nu afgeschafte) afstammelingen onderzoek teruggetrokken. Nou dat heeft hij met alle succesvolle nakomelingen dubbel en dwars waargemaakt. Ik vind het alleen onnodig dat de hengst eerst vrijdag moet opdraven. Was een prima item geweest voor de zaterdag na de verkiezing fokker van het jaar bijvoorbeeld. Nee mensen chapeau voor het stamboek en laten wij hopen dat dit het begin is van goedfokkende basisboekhengsten met een promotie kans ! (Dan wel liever dat ze jonger zijn als 20 jaar ha ha)
yorick schreef:Helemaal mee eens dat de familie Roeters en Glide dit verdienen. Dat is ook niet waar de discussie over gaat. Het gaat erom hoe het stamboek dit doet, en dat het bij een eenmalige actie blijft. Waarom eenmalig zeg ik dan, er zijn toch meer hengsten die zoiets verdienen of ben ik nu gek. Het veterinair keuren is op de Hk al langer een discussiepunt want dat is ook een beetje een vreemd gebeuren. Dat Glide niet veterinair gekeurd word is aan de ene kant wel logisch maar laat hem dan niet vrijdags tussen de andere hengsten lopen die wel veterinair gekeurd moeten worden. En ik blijf erbij, als je hengst al veterianir gekeurd is moet dat op zo'n stressdag niet nog eens gebeuren. En al zeker niet op de rumoerige drukke plek tussen de strobalen waar het zelfs wel eens glad wil zijn.
Muzefee schreef:Karin_deB schreef:Ik ben de 13e ook aanwezig!
Mits deze domme doos zich niet verslaapt zoals met de NRPS hengstenverrichting van afgelopen zaterdag
Oei, da's niet heel best.Maargoed, het gaat nu om de Welsh, dan verslaap je je toch niet?
Karin_deB schreef:Dat dacht ik bij de NRPS ook aangezien mijn merrie een NRPS is en ik een leuke hengst zoek haha
Maar ik gaat mn best doen, extra wekker zetten en telefoon op geluid aangezien ik 9 gemiste oproepen had haha
goeroe schreef:Karin_deB schreef:Dat dacht ik bij de NRPS ook aangezien mijn merrie een NRPS is en ik een leuke hengst zoek haha
Maar ik gaat mn best doen, extra wekker zetten en telefoon op geluid aangezien ik 9 gemiste oproepen had haha
Je hebt niet veel gemist hoor. Ik heb ook een NRPS-merrie waarvoor ik een hengst zoek, maar ik hoop over twee weken meer geschikte kandidaten te zien.
PeeWij schreef:Ysselvliedt schreef:Ik vind het eindelijk gerechtigheid dat een hengst als Springbourne Glide wordt gerehabiliteerd. Eindelijk wordt een hengst vanuit het basisboekhengsten systeem gepromoveerd. Joost dit is iets voor de foktechnische comm. om hier beleid op te maken !!! Natuurlijk hoeft deze hengst niet veterinair gekeurd te worden. Als 6 jarige heeft hij aan alle NWPCS stamboekhengst eisen voldaan. Alleen is hij later voor het (Nu afgeschafte) afstammelingen onderzoek teruggetrokken. Nou dat heeft hij met alle succesvolle nakomelingen dubbel en dwars waargemaakt. Ik vind het alleen onnodig dat de hengst eerst vrijdag moet opdraven. Was een prima item geweest voor de zaterdag na de verkiezing fokker van het jaar bijvoorbeeld. Nee mensen chapeau voor het stamboek en laten wij hopen dat dit het begin is van goedfokkende basisboekhengsten met een promotie kans ! (Dan wel liever dat ze jonger zijn als 20 jaar ha ha)
Helemaal mee eens. Hoe kun je een hengst die zo succesvol gefokt heeft nu opnieuw vetenair willen keuren. Stel dat je keurt hem op vetenaire gronden af, wat doe je dan met zijn nakommelingen? Sectie X op WPBR?
Daarnaast deze hengst, is volgens mij, al 3 keer kampioen geweest op de HK
AniekR schreef:Desondanks ben ik wel blij dat ik er geweest ben hoor. Het was gezellig, ik heb een indruk gekregen van de hengsten (helaas niet allemaal positief, maar dat is ook informatief) en vergeet de dekking niet die ik gewonnen heb.goeroe schreef:Je hebt niet veel gemist hoor. Ik heb ook een NRPS-merrie waarvoor ik een hengst zoek, maar ik hoop over twee weken meer geschikte kandidaten te zien.
Ik wou het niet zeggenWas al bang dat het aan mij als Welsh-persoon lag, maar ik werd ook niet echt warm van de ponyhengsten die er zaterdag waren
yorick schreef:Maar zouden nu alle hengsten die ooit goedgekeurd waren (maar geen afstammelingen hebben laten zien, of afgekeurd zijn op afstammelingen) zonder pardon goedgekeurd worden als ze weer aangeboden werden? Of moet je hier dan wel strenger op zijn. Waar is Joost trouwens gebleven in dit topic. De man met zoveel kennis.
PeeWij schreef:yorick schreef:Maar zouden nu alle hengsten die ooit goedgekeurd waren (maar geen afstammelingen hebben laten zien, of afgekeurd zijn op afstammelingen) zonder pardon goedgekeurd worden als ze weer aangeboden werden? Of moet je hier dan wel strenger op zijn. Waar is Joost trouwens gebleven in dit topic. De man met zoveel kennis.
Ik weet niet waar hij is gebleven. Staat de oplossing hiervoor dan in Google?![]()
Zal aan deze discussie als lid foktechnische commisie zijn vingers niet willen branden.