Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
inowa schreef:als iemand een baan omgeving limburg weet..
ben vanaf vandaag definitief gestopt met school....
Maisie schreef:dan heb ik even een vraagje aan jullie.
Wat voor hengst adviseren jullie voor mijn merrie.
Welsh A zwart roan 1,21 hoog en 5 jaar oud.
Afstamming moet ik ff opezoeken. Haar vader is een basisboek hengst Black Devil. Haar moeder is ster.
Ik zoek een hengst met weer welsh a uitstraling willen. omdat ik nu meer een b heb met a papieren.
Voor foto's zie profiel.
alvast bedankt voor het meedenken
Maisie schreef:Wat voor hengst adviseren jullie voor mijn merrie.
Welsh A zwart roan 1,21 hoog en 5 jaar oud.
Afstamming moet ik ff opezoeken. Haar vader is een basisboek hengst Black Devil. Haar moeder is ster.
Ik zoek een hengst met weer welsh a uitstraling willen. omdat ik nu meer een b heb met a papieren.
Voor foto's zie profiel.
alvast bedankt voor het meedenken
Jaimyliefje schreef:Interessant topic, lijkt me vanzelfsprekend, dat ikzelf graag welshpony's wil fokken in de toekomst.
Voor mijn eerste merrie ben ik aan het sparen, ik heb een kwpn merrie momenteel. Ik hoop er in de toekomst nog een welshje naast te kunnen hebben, misschien komt het pas tegen de tijd dat ik op mezelf woon.
Ik ben benieuwd of jullie iets speciaals gestudeerd hebben voordat jullie gingen fokken, of is het uit een hobby voortgekomen. En ook ben ik benieuwd of jullie naast het fokken nog wat anders doen..
En als ik zo onbeleefd mag zijn het te vragen, hoe doen jullie het met de verkoop, belastingen enzo? Ik ben benieuwd hoe dat werkt wanneer je een fokker bent, want gewone paarden eigenaars die hun dier verkopen, doen dit over het algemeen gewoon zwart..
Jaimyliefje schreef:Interessant topic, lijkt me vanzelfsprekend, dat ikzelf graag welshpony's wil fokken in de toekomst.
Voor mijn eerste merrie ben ik aan het sparen, ik heb een kwpn merrie momenteel. Ik hoop er in de toekomst nog een welshje naast te kunnen hebben, misschien komt het pas tegen de tijd dat ik op mezelf woon.
Ik ben benieuwd of jullie iets speciaals gestudeerd hebben voordat jullie gingen fokken, of is het uit een hobby voortgekomen. En ook ben ik benieuwd of jullie naast het fokken nog wat anders doen..
En als ik zo onbeleefd mag zijn het te vragen, hoe doen jullie het met de verkoop, belastingen enzo? Ik ben benieuwd hoe dat werkt wanneer je een fokker bent, want gewone paarden eigenaars die hun dier verkopen, doen dit over het algemeen gewoon zwart..
Citaat:Verder wacht ik nog even de rest van de afstamming af (zet je de merrie in allbreedpedigree ?) en eventueel meer info.
Westernfreak schreef:Jaimyliefje schreef:Interessant topic, lijkt me vanzelfsprekend, dat ikzelf graag welshpony's wil fokken in de toekomst.
Voor de meeste mensen is het fokken met pony's hobby en meestal wordt er weinig of niets op de verkoop van een pony verdiend.
De verkoop is particulier, dus hoef je daarover ook geen omzetbelasting af te dragen.(en het is dus ook wat anders dan zwarte handel...
)
Ook voor mij is het hobby. Ben erin gerold doordat ik mijn paard stalde bij een welsh mountain fokker (Lageveld).
inowa schreef:ben benieuwd naar de veulens van je schimmel hengstje
hij heeft me altijd wel aangesproken..
hij stond toch ook 2e geplaatst op de welsh premium show?