hallo,
ik weet dat er op de utrechtse paarden markt bijna elke week drachtige welsh merries worden aangeboden. die merries worden gebruikt voor het ?? Hcg ?? hormoon, die dan elke dag wordt afgenomen tot dat ze 4 maanden drachtig zijn en "overbodig" worden verklaard en naar de markt gaan.
nu zoek ik info over de welsh hengst(en) die ze gebruiken om te dekken bij het lab, de verzorging daar, en mensen die ervaring hebben met een drachtige merrie van het lab. (denk aan de bevalling, eventuele afwijkingen van het veulen e.d) en verdere info is altijd welkom!
ook websites zijn welkom!
deze info vraag ik omdat ik net zoals mijn twee hengstjes nog een pony een leuk huisje wil bieden.
en het liefst doe ik dat met een pony van de markt, die hebben na mijn idee altijd wel een goed huisje verdiend. mijn welsh hengstje is ook geboren uit een "lab merrie" en die heeft er niks aan over gehouden...

wat betekend dat?
wel stond er een merrie shetlander die nogal bang was dus die heb ik meegenomen. verder een leuk beestje, maar die wil ik echt opknappen/sosialiseren en een fijn huisje voor zoeken.