Welsh cup 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Welsh cup 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:37

Wie gaat er mee doen aan de welsh cup 2012?

Ik heb sinds kort een welsh pony uit 2006, ik hoop dat ik nog mee kan doen, heb hier geen ervaring mee.. :)

Muzefee

Re: Welsh cup 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:41

Tuurlijk kan je meedoen, zolang je pony maar Welsh papieren heeft. :)

Ik ben vast wel bij een paar selecties om te kijken, danwel foto's te maken, maar vooralsnog heb ik daar nog geen planning voor.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:44

Moet je daar voor ook al wedstrijden rijden? Of kan je gewoon meedoen?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:45

mijn
vz-pony heeft 2 jaar geleden mee gedaan
toen wist ik nog niet dat hij mijn vz-pony werd
dus heb ik niet lang naar hem gekeken

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:57

Maar zoals ik net ookal vroeg. Moet je als je mee wilt doen ook al wedstrijden hebben gereden? En waar word het gehouden?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 07:57

3 jaar geleden moest je nog wedstrijden hebben gestart , weet niet of dat nu nog is maar neem aan van wel

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:33

Volgens mij moet je een startkaart hebben, dus?

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:31

welshcup 2011

Tijdens een aantal regionale keuringen zal komend seizoen voor de 8e maal de Welsh Cup worden verreden. Dit is een dressuurwedstrijd voor Welsh combinaties, waarbij de hoogstgeplaatste deelnemers worden aangewezen voor deelname aan de finale welke gehouden wordt tijdens de Centrale Keuring op zaterdag 20 augustus a.s. te Kootwijk. In de finale starten de deelnemers helemaal opnieuw, dat wil zeggen dat de punten die behaald zijn tijdens de eerdere wedstrijden niet mee tellen waardoor alle finalisten evenveel kans hebben om de prachtige Welsh Cup te winnen!

Tolbert

25-06-2011

Noord

Selectiewedstrijd

Hengelo

02-07-2011

Oost

Selectiewedstrijd

Sevenum

09-07-2011

Zuid

Selectiewedstrijd

Houten

23-07-2011

West

Selectiewedstrijd

Kootwijk

20-08-2011

Finale

Puntentelling
De wedstrijden worden georganiseerd volgens de officiële reglementen van de KNHS en tellen dus mee voor winstpunten.

Deelnemen
* De selectiewedstrijden staan open voor combinaties die rijden met een geregistreerde Welshpony.
* Men hoeft geen lid te zijn van het Welsh stamboek.
* Deelnemers kunnen starten in de dressuurrubrieken B, L, M en Z.
* Het inschrijfgeld bedraagt voor ponyruiters klasse B t/m L € 10.00 per proef en voor de klasse M t/m Z2 betaalt u € 10.00 per proef.
* Het inschrijfgeld boven de 18 jaar (startkaart ‘paard’). klasse B/Z € 10.00 per proef.
* Per wedstrijd dient u in te schrijven voor twee dressuurproeven indien u voor de finale in aanmerking wilt komen.
* U kunt starten op alle vier de wedstrijden, er zijn wat dat betreft geen beperkingen.

Finale
Per wedstrijd zullen de twee hoogst geplaatsten van deze dag, per gereden rubriek worden aangewezen deel te nemen aan de finale. Een combinatie wordt éénmaal aangewezen voor de finale. Behoort de betreffende combinatie in een volgende wedstrijd tot de twee hoogst geplaatsten in de rubriek, dan wordt de daarop volgende combinatie aangewezen voor de finale. In de finale wordt één dressuurproef verreden die niet meetelt voor winstpunten.
Voor deelname aan de finale is geen inschrijfgeld verschuldigd.
Attentie: de combinaties starten tijdens de finale in de klasse waarin ze zich geselecteerd hebben tijdens een selectiewedstrijd. Volgens de KNHS reglementen mag men niet tussen de selectiewedstrijd en de finale starten in een hogere klasse. Dus wanneer men bijvoorbeeld tijdens de selectiewedstrijd start in de klasse B, start men ook tijdens de finale in de klasse B en mag er tussendoor niet gepromoveerd worden (starten in) naar de klasse L.
Wilt u tijdens de Centrale Keuring een catalogus aanschaffen, dit is inclusief het programma van de exterieurkeuringen, dan kost dat € 7,00.

Winnaar Welsh Cup
Uit de behaalde resultaten tijdens de finale komt volgens een bepaalde verdeelsleutel de winnaar uit de bus. Deze mag zich dan de trotse eigenaar noemen van de Welsh Cup 2011!

Startlijst
Per wedstrijd plus finale zullen zowel de startlijsten als ook de volledige uitslagen worden gepubliceerd op www.startlijsten.nl.

Prijzen naar rato 1 op 4.
Er wordt in diverse klasse in handicap gereden.

Info van NWPCS

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 08:38

Ik ga denk ik meedoen bij oost, in de L1 of nog in de B :)

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:43

Even opletten de data die genoemd zijn door Cillussion zijn van 2011 !!!
De afgelopen editie dus...
Maar voor dit jaar zal het wel ongeveer hetzelfde zijn.
Selectie rijden en dan geplaatst worden voor de finale in Kootwijk medio augustus,
Je hebt dus nog alle tijd om je op te geven.
Mijn dochters zullen ook wel meedoen, oa met de palomino die we op de veiling gekocht hebben .
Hij is gecastreerd en het gaat goed, januari gaan we hem starten.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:31

Ik doe ook mee met een E en een D :)
klasse's weet ik nog niet :) ik gok M1 en L2

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:31

Ik doe waarschijnlijk ook mee in het M1

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:35

ARhythmical schreef:
Even opletten de data die genoemd zijn door Cillussion zijn van 2011 !!!
De afgelopen editie dus...
Maar voor dit jaar zal het wel ongeveer hetzelfde zijn.
Selectie rijden en dan geplaatst worden voor de finale in Kootwijk medio augustus,
Je hebt dus nog alle tijd om je op te geven.
Mijn dochters zullen ook wel meedoen, oa met de palomino die we op de veiling gekocht hebben .
Hij is gecastreerd en het gaat goed, januari gaan we hem starten.

Klopt, is oud,.... ! Maar zal inderdaad ongeveer hetzelfde zijn wat betreft plaatsen en datums! Wat ik wel al weet is de familiedag die is op 8 september 2012!; hadden we wel naar toe willen gaan dit jaar; ware het niet dat de clubkampioenschappen voor een keer niet op de zondag waren maar op de zaterdag ;( Balen dus; ware het niet dat mijn dochter wel de dressuur en all round had gewonnen! Voor de familiedag moet je wel lid zijn van het stamboek volgens mij, startkaart geloof ik niet nodig.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:36

Wanneer zijn er selectiewedstrijden voor 2012 ? En waar kan je dat vinden ?
En waar kan je je opgeven?
Ik kan het niet vinden op internet! }:0

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:13

Ik wil ook heel graag meedoen met mijn pony in de klasse B

pauytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:14

ik denk dat ik dit jaar ook mee ga doen. Waarschijnlijk in de Z1 maar heel misschien Z2

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:50

Heb vorig jaar in de L2-D meegedaan, Was echt heel leuk met al die welsh ponys en er was een hele leuke sfeer!
Uiteindelijk heb ik een 5e prijs bij het overkampen in de finale gehaald, van te voren nooit gedacht! ;)
Organisatie was wel wat flutjes, maar denk dat ik volgend jaar meedoe in de M1
Volgensmij zijn de data nog niet bekend...

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:40

Ben benieuwd naar de data en plaatsen.
lijkt me erg leuk om een keer mee te doen als de data enz. uitkomen. :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:18

@ bente, 16 juni is selectie in hellendoorn en 2 juni in tolbert. maar de 16e is ook ard. dus ik weet niet of je daar heen gaat maar dat valt dus samen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:56

Datum en plaats is dit jaar als volgt:

Plaats/datum/afdeling/sluitingsdatum (of bij bereiken 100 starts)
Tolbert, 16 juni 2012, Noord, 2 juni 2012
Hellendoorn, 30 juni 2012, Oost, 16 juni 2012
Sevenum, 14 juli 2012, Zuid, 30 juni 2012
Houten, 21 juli 2012, West, 7 juli 2012

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:59

.
Laatst bijgewerkt door BBtje op 10-06-12 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:00

Fleurrr_ schreef:

Ik heb sinds kort een welsh pony uit 2006, ik hoop dat ik nog mee kan doen, heb hier geen ervaring mee.. :)

Als je mee wilt doen aan de voorrondes voor de Welshcup moet je alleen een startpas hebben, want de wedstrijden tellen mee voor de winstpuntenregistratie. Je hoeft om deel te nemen aan de selectiewedstrijden geen lid te zijn van het NWPCS. Als je goed rijdt op de selectie en mee mag doen aan de finale van de Welshcup in Kootwijk moet je wel degelijk lid zijn of worden van het NWPCS. Let op, dit staat nergens duidelijk vermeld maar kost je wel €76,- + €2,50 + €9,- = €87,50 + dan nog het startgeld in Kootwijk. Erg duur, als het je alleen maar te doen is aan de finale mee te doen.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:05

BBtje schreef:
Fleurrr_ schreef:

Als je mee wilt doen aan de voorrondes voor de Welshcup moet je alleen een startpas hebben, want de wedstrijden tellen mee voor de winstpuntenregistratie. Je hoeft om deel te nemen aan de selectiewedstrijden geen lid te zijn van het NWPCS. Als je goed rijdt op de selectie en mee mag doen aan de finale van de Welshcup in Kootwijk moet je wel degelijk lid zijn of worden van het NWPCS. Let op, dit staat nergens duidelijk vermeld maar kost je wel €76,- + €2,50 + €9,- = €87,50 + dan nog het startgeld in Kootwijk. Erg duur, als het je alleen maar te doen is aan de finale mee te doen.

Ik heb net een nieuwe welsh pony en ik hoorde al van mensen over de welsh cub, lijkt me erg leuk om dan volgend jaar aan mee te doen. Ik weet natuurlijk nog niet wat het gaat worden met deze pony ( heeft wel potentie ) maar als het echt zo goed gaat en we mogen volgend jaar dus misschien naar de finale ( dat weet ik natuurlijk niet maar stel hè) vindt ik dat wel echt heel erg duur!!! Dat is toch ook banketstaaf voor mensen die dat niet weten als dat nergens vermeld staat en dan ineens zoveel geld moeten betalen!!!!

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:53

BBtje schreef:
Fleurrr_ schreef:

Ik heb dit even nagevraagd bij de NWPCS maar dit klopt niet!
Mijn dochter heeft zich in Houten geplaatst voor de finale in Kootwijk.
Ze rijdt een B welsh in de B dressuur, het is onze eerste keer dat we naar dit evenement gaan en ze vindt het best spannend!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:57

Ik ben geselecteerd voor de finale in kootwijk aangezien we tijdends de selectie in tolbert beide proeven gewonnen hebben. Dit zou dan in de M1 zijn. Helaas zit ik momenteel al op 28 wp. In september ga ik naar deurne toe. De pony zou dan een maandje mee ivm de welshcup en de finale van de bestgaande rijpony waar we ook mogen rijden. We zitten nu alleen een beetje in dubio wat we doen. We hebben al gevraagd en de welshcup mogen we niet M2 starten helaas....