Welsh kopen of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarkusHaifa1

Welsh kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:10

Hey, ik heb nu een kwpn ruin, maar hij is zwaar geblesseerd... Hij is ook al 23. Dus nu zijn we op zoek naar een andere paardje, maar er is een pony op de manege waar ik af en toe in d les mee rijdt omdat de manegebaas dan vraagt of ik hem een beetje wil 'bijschaven'. Maar nu vind ik het zo een fijne pony! Mijn moeder zei vandaag in de auto plots: nou, wat vind je van gavot? (zo noemt de pony) ik vind dat je er énorm goed mee rijdt! Misschien moeten we hem kopen?! We hebben nog even over de kosten gepraat die er dan zouden bijkomen en of het niet raar was om van paard naar pony over te stappen... (eigenlijk pas ik best nog op gavot...) en we kwamen er op uit dat het best zou gaan, maar dat we nog twijfelen om vol of half pension te staan, en vooral: is een welsh een sterk,aangenaam,leergierig ras die best goed is in dressuur, maar z'n hand niet omdraait voor een sprongetje? Heeft er iemand hier ervaring met welsh pony'tjes? Grtjs

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:12

Welsh pony's zijn over het algemeen heel veelzijdig hoor, heb altijd gehoord dat het hele fijne pony's zijn om mee te werken, maar niet altijd 'simpel' (zijn toch wel vaak pony's met karakter :) )
Maar zou 2 x nadenken voordat je een pony koopt, hoe oud ben je ?
Want nu pas je er misschien nog op, maar als je nog veel zal groeien zal je uiteindelijk toch te groot voor haar worden, en zou zonde zijn als je haar dan weer moet verkopen of dat de pony stil moet staan :)
Tenzij je er dan een leuk bijrijdertje voor vind :)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:16

ZarcoTje schreef:
Welsh pony's zijn over het algemeen heel veelzijdig hoor, heb altijd gehoord dat het hele fijne pony's zijn om mee te werken, maar niet altijd 'simpel' (zijn toch wel vaak pony's met karakter :) )
Maar zou 2 x nadenken voordat je een pony koopt, hoe oud ben je ?
Want nu pas je er misschien nog op, maar als je nog veel zal groeien zal je uiteindelijk toch te groot voor haar worden, en zou zonde zijn als je haar dan weer moet verkopen of dat de pony stil moet staan :)
Tenzij je er dan een leuk bijrijdertje voor vind :)

Ik ben nu 13 en heb mijn groeischeut voor het grootste deel al gehad :j maar als ik er niet meer op pas wordt ze wss gewoon terug aan de maneg of iemand anders verkocht, op de manege zou fijn zijn... Dan zie ik haar nog en hoeft zij niet te verhuizen :) ik zou haar nooit gewoon stil laten staan! Dan zou ik haar op z'n minst longeren :D

ZarcoTje

Re: Welsh kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:18

Als je er zeker van bent dat je niet veel meer zal groeien, dan zou ik zeggen: waarom niet ?
Dan zou ik haar kopen hoor :)
Als je het nu goed met haar kan vinden en de klik er is, zou ik er gewoon lekker mee doorgaan :j

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:42

Ja, dankjewel :D

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:46

Doen :D

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:48

Haha, ja dat wil ik wel :) maar we moeten eerst de ouders complee overtuigen hè ? :D

urgalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:55

Hey,
Mijn verzorgpaardje /3 is ook een welsh (cob).
Hij springt heel goed en is goed in dressuur.
Hij is ook heel lief <3 O:) en beweegt heel mooi.
Hij leert heel snel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:51

hoe groot is die pony van de manege?

een NWR pas je denk ik nog prima op of anders misschien een WPBR (welsh part bred)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:00

Hij is ong een meter veertig denk ik.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:14

En is het dan een Welsh cob of een NWR?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:17

Als je voor een D-pony gaat zou ik wel kiezen voor een dier boven in de maat, de kleintjes kom je nauwelijks meer vanaf...

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:26

Wat is jou lengte?

Ik rijd ook nog steeds op mijn Welsh pony. Hij is 134.5 en ik 1.70!
Het geluk is, dat hij zo groot beweegt, daar heb ik geluk mee. Start hem tussen de paarden.

Als jij er een goed gevoel bij hebt, zou je het zeker kunnen doen.
Als de pony het aankan, waarom niet?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:29

Ik rijd ook op een redelijk grote maar smalle welsh
Ik groei niet meer maar mooi voor het plaatje is het niet meer
Ik ben 1.75 pony is denk ik 1.42 ofz?

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:52

ik zou het doen, mijn welsh is behoorlijk eigenwijs maar toch ook een leuk beest om van alles mee te doen!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:36

Op je dertiende ben je nog niet uitgegroeid, houdt daar rekening mee! Welshjes zijn sterke pony's en kunnen redelijk wat hebben, maar voor het mooie en praktische zou ik wel oppassen.
Hoe oud is de pony als ik vragen mag, en is het een NWR?

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:28

DebjeDopje schreef:
Op je dertiende ben je nog niet uitgegroeid, houdt daar rekening mee! Welshjes zijn sterke pony's en kunnen redelijk wat hebben, maar voor het mooie en praktische zou ik wel oppassen.
Hoe oud is de pony als ik vragen mag, en is het een NWR?

Hij is acht en Het is geen Nederlands maar Belgisch welsh rijponytje :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:33

Tussen een nederlandse welshrijpony en een belgische zit geen verschil hoor. Zijn zijn ouders bekend? Dan kunnen we je al meer vertellen.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:35

rienne schreef:
Tussen een nederlandse welshrijpony en een belgische zit geen verschil hoor. Zijn zijn ouders bekend? Dan kunnen we je al meer vertellen.

Oh,dat wist ik niet :D euh, ik weet het niet dan zou ik is naar haar papieren moeten vragen...

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:37

Als je zeker weet dat je niet meer groeit, waarom niet? Welshjes zijn veelzijdige sterke pony's, prima om ook een keer een sprong mee te maken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:41

Uhm.. Hoe zit het dan met je verzorgpony Diego en de springmerrie uit je profiel? En je moet toch ook nog je kwpn verzorgen.. Jij krijgt t nog druk :+ Maar Welshjes zijn erg leuke en veelzijdige pony's, vaak idd wel met een behoorlijk karakter, je moet er net mee overweg kunnen..

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:47

Uhh, je kreeg toch ook een ander verzorgpaard erbij? In je andere topic zei je dat.
Maar Welshjes zijn leuke pony's hoor, bij een vriendin op stal staat er ook een, al is ze we nogal eigenwijs en pittig, maar als je daarvan houdt zijn het prima beestjes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:49

Wat maakt het ras of de maat nu uit als je een klik met het dier hebt?
Als de klik er is, en hij verder goed gezond is, en je moeder hem voor je wil kopen, wat is je probleem? Waarom twijfel je nog?

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:55

amyz schreef:
Uhm.. Hoe zit het dan met je verzorgpony Diego en de springmerrie uit je profiel? En je moet toch ook nog je kwpn verzorgen.. Jij krijgt t nog druk :+ Maar Welshjes zijn erg leuke en veelzijdige pony's, vaak idd wel met een behoorlijk karakter, je moet er net mee overweg kunnen..

M'n spring merrie staat nu niet bij mij want die wordt afgericht op dit moment en m'n kwpner staat vlakbij. De enige waar ik echt werk aan heb is Diego en ik weet niet eens of ik die welsh ga kopen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:38

Maar het africhten van je springpaard duurt toch niet zo lang? Die komt binnen een aantal maand wel terug neem ik aan? Heb je dan wel tijd voor en je springpaard (die nog jong is en die dus veel aandacht vraagt), en je oude paard, en je verzorgpony, EN nog een welsh?? Ik ben al superdruk met een pony!