B-hengst Ruben Bakker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

B-hengst Ruben Bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 23:18

Na wat onderzoek naar nakomelingen van mijn merrie heb ik ontdekt dat een kleinzoon van haar in 2009 de hengstenkeuring heeft gelopen. Jammer genoeg gaf google verder niets over hem.
Weet iemand of de Welsh B hengst Ruben Bakker goedgekeurd is of heeft iemand andere informatie over hem?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 00:28

Ruben is gefokt op de stoeterij waar ik toentertijd 7 dagen per week rond liep. En heeft daar ik meen tot zijn tweede gestaan. Ik kan qua achtergrond wel het een en ander vertellen en kan je een emailadres van de huidige eigenaar geven. Ik weet alleen niet zeker of hij goedgekeurd is ja of nee. Zijn moeder is wel laatst preferent geworden :)

In 2009 is hij trouwens niet goedgekeurd. Hij is bij de eerste bezichtiging uit de ring gestuurd, reden weet ik niet :)

dblijham

Re: B-hengst Ruben Bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:23

Alle informatie is welkom, het is leuk om te horen dat de nakomelingen van de pony die wij van de slager kochten op 8 jarige leeftijd het goed doen.
Meer info over Tosca zou ik ook heel leuk vinden, vooral ook over karakter ed. Mijn pony is bloednerveus en bijna autistisch in haar gedrag en we vermoeden dat ze het niet zo best heeft gehad bij de eigenaar tussen de fokker en ons in.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:16

Heb even wat onderzoek gedaan voor je en kwam erachter dat het een half broertje is van mijn merrie! Fulnaho's Tosca (die kennelijk dus van jou is?) is namelijk ook de moeder van mijn Fulnaho's Angela.
Ruben Bakker had tijdens de hk nr 98 en op AR fotografie vond ik daar de volgende foto van (1e bezichtiging)
http://shakesomedust.nl/nieuw/achtergro ... hoto18.jpg
Hij is iig toen niet goedgekeurd.

Ik heb Angela nu 2 maanden. Angela heeft een enorm lief karakter en is een super moeder. Ze was wel duidelijk nog bijna niks gewend toen ik haar net had, poetsen e.d. vond ze al reuze spannend (werd voorheen alleen gedaan voor de keuring). Ze is vrij nuchter, je merkt wel dat het ook een heethoofd kan zijn, zeker als je haar even scheid van haar veulen) maar bv bij een vreemde omgeving staat ze gewoon lekker rustig om zich heen te kijken en van de aandacht te genieten. Ze mag binnenkort meedoen met mijn 11 jarige verzorgstertje aan de young handlers klasse. Ze heeft (vind ik) een mooie bouw, alleen de draf is niet echt spectaculair. Wel is ze een stermerrie. Tosca is dus preferent?
Mocht je foto's willen zien moet je even terugzoeken in mijn berichten denk ik, ze staat nog niet in mijn profiel nl. Ben trouwens wel benieuwd naar een foto van Tosca, heb bij Flip wel een oude foto gezien van haar maar is wel leuk voor in het fotoboek straks :P

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:48

Ik heb de moeder van Tosca, Hornmoor's Samantha. Wat super dat haar nakomelingen het zo leuk doen. Sammy heeft juist wel een enorme draf en volgens iemand van het stamboekbureau een mooi type maar is zelf nooit hoger gekomen dan een 2A premie. Misschien zou ik haar toch nog eens voor de veteranenklasse in moeten schrijven.
Ik zal eens kijken of ik wat foto's van haar kan maken binnenkort, heb je in elk geval foto's van de oma van je merrie.
Tosca is de enige dochter die ze heeft, wel lopen er nog 6 zonen van haar rond maar die kom ik nergens tegen, jammer.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:28

Tosca is ook 'gered' van de slacht ze was zwaar hoefbevangen, dat ging tijdjes goed en daarna weer slecht maar het was de liefste moeder die ik ooit op de fokkerij heb gezien. Zij was totaal niet neurotisch en juist altijd lief en rustig. Ze had mooie ruime gangen en veel knieactie. Een prachtig snoekhoofdje en ze was heel donkerbruin. Tosca heeft veel kinderen leren rijden en was altijd enorm gelieft. Als moeder zeer zorgzaam maar ook vrij streng haar veulens werden echt letterlijk opgevoed door haar. Ze gaf ze liefde en als ze wild deden of haar beten dan gaf ze haar veulens gewoon een bijt terug. Echt wat een topper!
Ze heeft een hoop veulentjes gebracht, in totaal een stuk of 11/12 geloof ik.

Dit is Graffitie Bakker, 1e premie bloedmooi. Verkocht aan Harold Zoet (Ysselvliedt) hij heeft hem doorverkocht.
Afbeelding

Britt: is geboren van graffitie, brave merrie net als haar moeder.
Afbeelding

Tosca: laatste merrie van Tosca (vernoemt naar haar moeder dus) dit veulen lijkt het meest op Tosca maar is verder niet echt bijzonder. Slechte foto.
http://94.100.123.81/1011800001-1011850 ... _HMZ8.jpeg

Nikita: Veulentje van Tosca (die hierboven dus kleinkind van Tosca, snap je het nog?) Is door een foutje onstaan en ik vind haar persoonlijk ook niet zo bijzonder.
http://94.100.119.246/1095600001-109565 ... _ieSs.jpeg

Ik vind het zelf jammer dat er de laatste jaren meerdere keren met een eigen hengst is gedekt die niet goedgekeurd was. Dat zie je ook terug in de kwaliteit van de veulens. Voor wij haar kregen heeft ze ook nog een heel aantal veulens gehad die het ook allemaal heel goed doen geloof ik.

Hoop je zo weer een beetje wijzer te hebben gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 15-12-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op ITP geopend worden.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:30

Ik zal nog even zoeken naar een foto van Toos (zo noemde we tosca altijd)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:33

Vader van Ruben: Afbeelding

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 23:23

Sam hebben we van de slager gekocht(die het zonde vond om zo'n leuke pony te slachten) met een hengstveulen van Shamrock soundsoftaction(of zoiets) aan de voet. Dekbewijs aanwezig, papier nooit aangevraagd. Ze zou een hoester zijn en dat klopt ook wel maar daar heeft ze met goed hooi en een goede bodembedekking nooit meer last van gehad. Ze was 8 jaar toen.
Ik weet dat er nog 3 zonen zouden moeten zijn die waarschijnlijk ook Fulnahos als stalnaam dragen.
Ze heeft een wereldkarakter, de liefste en zachtaardigste pony die ik ooit heb gehad. Dat nerveuse en die autistische trekjes moeten haast wel komen door een verkeerde behandeling ooit, ook weet ik dat ze bij haar fokker nooit gehoest heeft en die heeft haar ook een aantal jaar gehouden. Die was ook niet blij toen ik hem vertelde dat ik haar van de slager had.
Die knieactie heeft Sam ook evenals heel veel actie in het achterbeen, ze is een zeer donkere vos met een blesje en 2 witte achtervoeten.
Er staan 2 foto's van haar in mijn profiel maar ik zal snel betere maken en plaatsen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:35

leuk dat eigenaar van tosca dus ook op bokt zit :) ze is ondertussen overleden haal ik uit je berichtje?
qua karakter herken ik wel veel van angela, zeker hoe ze idd met haar veulen omgaat, ze is er echt helemaal gek van maar anderzijds ook super streng.
maar tosca is dus preferent?
mocht je nog een foto van haar vinden, zou er erg graag 1 willen hebben!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 23:41

Hier nog een die heel graag een foto wil zien.
Wat mij aan Sam haar veulens opviel was dat ze allemaal zeer zelfstandig waren, mams was goed voor de melkfabriek maar verder zochten ze het vertier ook graag bij een ander.
Ze is wel altijd een lieve moeder geweest en vanaf oktober wordt ze op haar 24e nog uitgeleend om een KWPN merrieveulen gezelschap te gaan houden tijdens haar eeste winter. Aan de ene kant zou ik wel graag nog een veulen van haar willen maar ik denk dat ze er te oud voor wordt. Ze is toch wel vaak hoefbevangen, haar longen zijn niet top maar als ik haar dan door de wei zie vliegen...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:46

Afbeelding
Foto waarop je Angela wat beter kunt zien (merk dat ik nog niet zo heel veel foto's heb genomen).
Afbeelding
en haar veulen Arthur (1A premie in houten)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:45

Allereerst ik ben niet de eigenaar van Tosca maar ik verzorgde en reed de paarden op de fokkerij waar Tosca stond. Zij is inderdaad ruim een jaar geleden, misschien al wel 2 afgemaakt vanwege de hoefbevangenheid die te pijnlijk werd.

Ze is in principe wel preferent maar dr laatste punt heeft ze pas verdient nadat ze is overleden. Het is dus nog helemaal zeker of dat preferentschap dan geaccepteerd wordt (is pas laatst aangevraagd) daar heb ik namelijk geen kaas van gegeten :)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 10:28

Op welke fokkerij was dat(als ik het mag vragen)?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:25

Stoeterij Tjitske Bakker te Avenhorn

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 16:26

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 15-12-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op ITP geopend worden.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:48

Leuke fotos! Toos zag er toch wel heel anders uit. Ik heb geen fotos meer, een vriendin van mij zeker weten wel dus zal haar van de week er naar vragen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:45

Ze is natuurlijk wel een ouwe muts met een dik pak haar nu, in haar jonge jaren was ze wat flitsender.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:52

heeeeey ruben bakker staat nu bij mij op stal het is al een tijdje mijn verzorgpony en is een egte hengst en kan goed springen pfoeeee maar ik heb een hele tijd niet op hem gereden omdat hij voor de kar werd gedaan nu ben ik weer bwegonnen met rijden maar doet hij best moelijk maarja zullen wel weer de hengstige trekjes van hem zijn ;)
sorry hij is in die tijd niet goedgekeurd geloof ik
p.s. we noemen hem hier kleine-manno :P
groetjeees

cindytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:23

okee. leuk om te weten waar hij nu staat!!

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Bento Bakker, een hengstje die dit jaar 3 wordt, we zijn bezig met het beleren voor de kar. Zijn vader is Ruben Baker, Bento staat in de verkoop

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:18

Wat een leukie!!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:30

Nu weet ik niet of ik het goed heb gelezen maar men gaat fokken met een dampige en ook nog eens bevangen pony??

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:20

Ik heb eventeel foto's van tosca nog als theeglas die nog niet doorgestuurd heeft;)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:56

Nee heb ik nog niet :)