Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kelly007 schreef:mocht Taraco Fiasco via KI beschikbaar zijn, wil ik dit zeker voor lady. (maar welke kleur geven 2 valken?).
of misschien later voor noa zodat ze meer groote fokt en mss wel een speciaal kleurtje.
[***] schreef:Hoe werkt dat dan met verzendsperma als ze in het buitenland staan, dat kan toch niet zomaar naar Nederland verzonden worden, of wel?
cuneracobs schreef:Storhaugs Gwilym
Sire: Storhaugs Crusader By Nebo Crusader
Dam: Fflur Gwenno By Nebo Daniel
zal ook door middel van ki beschikbaar komen zoals het er nu naar uit zie.
cuneracobs schreef:Storhaugs Gwilym
YWC schreef:cuneracobs schreef:Storhaugs Gwilym
Mag je in Nederland dan zowel ki als natuurlijk dekken (want ik veronderstel dat je hem ook natuurlijk laat dekken) in hetzelfde dekseizoen ?
patrick76 schreef:waar staat dit beschreven dan? Of is dit een Belgische regel? Kan me namelijk goed voorstellen dat je met een cob hengst de cob merries natuurlijk dekt, maar mochten er mensen zijn die hun A merries willen laten dekken door een cob je de keus maakt voor KI.
KI staat natuurlijk in de Welsh wereld nog in de kinderschoenen. Zeker als je over de secties A, B, C en D praat.
patrick76 schreef:waar staat dit beschreven dan? Of is dit een Belgische regel? Kan me namelijk goed voorstellen dat je met een cob hengst de cob merries natuurlijk dekt, maar mochten er mensen zijn die hun A merries willen laten dekken door een cob je de keus maakt voor KI.
KI staat natuurlijk in de Welsh wereld nog in de kinderschoenen. Zeker als je over de secties A, B, C en D praat.
Loolapelooza schreef:patrick76 schreef:waar staat dit beschreven dan? Of is dit een Belgische regel? Kan me namelijk goed voorstellen dat je met een cob hengst de cob merries natuurlijk dekt, maar mochten er mensen zijn die hun A merries willen laten dekken door een cob je de keus maakt voor KI.
Dat zijn Europese regels (of zelfs wereldwijde?) van de bond van de hengstenhouderij uit en hier te vinden:
http://www.pve.nl/wdocs/dbedrijfsnet/up ... _en_ND.pdf
Niet meer dan normaal lijkt me, zou er zelf ook niet vrolijk van worden als je dmv KI toch met een EVA of CEM besmette merrie komt te zitten omdat de hengstenhouder stiekem ook natuurlijk dekt....
Bovendien denk ik niet dat je een hengststation gaat vinden waar je sperma kan laten winnen zonder dat je hengst uitgebreid getest is... dadelijk heel het hengststation besmet... nou dan zijn de rapen gaar hoor
Loolapelooza schreef:Maar jullie geven me (misschien onterecht) wel een beetje het idee er nogal lichtzinnig overheen te gaan.