Wie reden er mee op horse event met hun welsh cobs? Die grote cob was echt heel gaaf! Ben nog niet heel thuis met alles bij de welshjes verder dus ken ook weinig mensen.
Josien_
Geplaatst: 16-09-23 21:53
BarbaraNova schreef:
Wie reden er mee op horse event met hun welsh cobs? Die grote cob was echt heel gaaf! Ben nog niet heel thuis met alles bij de welshjes verder dus ken ook weinig mensen.
Helaas is eind 2023 mijn Silver ingeslapen na acute hoefbevangenheid. Twee weken na het overlijden van het oudje van mijn ouders. Hij had helaas ondanks de medicatie en hoefijzers teveel pijn, en had (bij herstel) niet meer veel mogen rennen. Dat paste niet bij hem. Het voelt nog steeds als falen
Omdat het super onhandig bleek om maar twee paarden te hebben staan, waarvan er steeds een achter blijft als de ander meegaat, wilde in het voorjaar van dit jaar opzoek naar een pony voor erbij. In eerste instantie wilde ik specifiek opzoek naar een Welsh cob, maar door MarjanB hier op Bokt werd ik aangemoedigd een bod uit te doen op Amy, die zij als veulen heeft gehad. Zij is een tinker kruising. We vermoeden gekruist met een Welsh cob (al sluit ik niet uit dat de vader mogelijk een Haflinger is).
Ik ben er ondertussen wel over uit dat mijn KWPN merrie lekker leeg blijft, en dat over hopelijk pas een jaar of 30, een spannetje Welsh sectie b ponies wordt aangeschaft. Bij dat type ligt toch echt mijn hart.
In de tussentijd geniet ik lekker van de paarden die ik heb staan en de Welshjes die jullie op mijn scherm voorbij laten komen