premiekeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorethea

premiekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 11:21

hallo allemaal

ik zou graag willen weten wat ik moet doen bij de premiekeuring voor een fjord.
want ik heb voor eerst een fjord jaarling en zou graag meer willen weten.
wie kan mij hier meer info over geven. ik moet het aan leren tot 6/9/2008. dan heeft ze een keuring.
gr van elisah

Tanja

Re: premiekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 04:41

SV-->FJ

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:53

Ze moet netjes aan de hand kunnen stappen en draven en netjes opgesteld kunnen worden.
Daarnaast moeten ze netjes getoiletteerd zijn. Het liefst zien ze de manen netjes in een boog geknipt, maar een fjord met lange (verzorgde) manen krijgt daar echt niet minder punten door.

Het is verstandig om van te voren eens bij een andere keuring te gaan kijken en evt. hulp te vragen aan een ervaren keuringsloper.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:20

Je hebt nog tijd genoeg om gezellig op een andere keuring te komen kijken wat er van je verwacht wordt. Of gebruik de zoekfunctie op keuring fjord.

Ze moet idd aan de hand mee kunnen stappen en draven met een redelijk los touwtje dus op eigen benen. Qua opstellen moet ze in het keuringsstandje kunnen blijven staan, een stuiterbal heeft de jury niks aan want die zijn niet te beoordelen.

verder is het belangrijk dat ze ruim kan stappen en draven, niet hard maar ruim, dus kijk wat voor haar het beste tempo is.

En natuurlijk dienen ze netjes verzorgd te worden voorgebracht, dus ook jijzelf moet er keurig uitzien in witte broek, blouse en als je hebt stropdan en makkelijk lopende schoenen Haha!
Nog meer vragen? Roep maar.