Fjorden manen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:32

Tjitske heeft nu een hele hippe coupe, de voorkant van d'r manen is nog wel lang, en de achterkant staat gewoon omhoog zoals de rest :+ Dat krijg je met zomerexceem helaas. Maar zal het van de lente wel een klein beetje gelijk knippen en dan mag het weer groeien :D

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:06

Nies_ schreef:
Ik knip mijne dan niet, maar met oren en 3e oor knippen staat ze ook perfect stil, terwijl ze normaal geen seconde kan stilstaan. Meestal staat ze gewoon los, is wel zo makkelijk als je onder het halster moet zijn.. Valt gewoon aan te leren dus.


Ja echt niet haha..
Kom jij het Toot maar is aan leren dan O:). Die heeft nóóit rust in zijn donder, met niks haha.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:36

:')

Als ze beweegt zeg ik dat dat niet mag en als ze d'r kop stil houdt beloon ik d'r gewoon, snapte ze zo :j :')

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:10

Dan mag je hier ook wel een keer komen om het de mijne bij te brengen haha, zou wel fijn zijn. :P
Ik probeer het hem ook elke keer zo bij te brengen zoals jij het doet, maar 9 vd 10 keer beweegt hij hem toch. ;)

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:18

Nies_ schreef:
:')

Als ze beweegt zeg ik dat dat niet mag en als ze d'r kop stil houdt beloon ik d'r gewoon, snapte ze zo :j :')


Bij Toot is het 100x nog niet duidelijk ! Naja het is wel duidelijk, maar langer dan 10sec houd hij het niet vol !
Dan heeft hij alweer het Halstertouw in zijn mond, of ziet hij Koeien vliegen O:)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:08

Haha, vervelend :')

Mijne staat met bv scheren ook perfect stil, ideaal :)) terwijl ze anders toch geen seconde stil kan staan.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:11

Hahaha Rare beesten he !
Scheren geeft Toot dan ook weer niks om := raar dier !
Hij is nu lekker in zijn dikke vacht, nog maandje.. dan gaat bij Ginny het mes erover :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:13

Haha :P Angel gaat morgen weer kaal, laatste keer was ik oktober, dus die vacht zit er ook al weer aan voor een groot deel. :')

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:58

Moon vind dr oren maar niets als ik die ga knippen, heb een keertje gehad toen ze erg vervelend was en liep te draaien dat ik haar oor raakte met de schaar en sindsdien heeft ze t er niet op. maar met t scheerapparaat geeft ze er niets om :+

kelum

Berichten: 584
Geregistreerd: 04-02-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:55

Met scheren is de mijne super braaf wat ik gehoord heb. Kon zelfs los staan. Terwijl ik normaal altijd op d'r loop te schelden dat ze geen seconde kan stilstaan.. Het is net een klein kind, ze MOET alles vastpakken :S :P

Gister aan de slag geweest met antiklit om d'r kuif en dr staart te doen.Die voorpluk is geen beginnen aan, zulk stug haar met krullen!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:28

Al Cowboy magic geprobeerd??

Tea valt gewoon in slaap met scheren, hihi.. Heerlijk dat gekriebel.

Tea is op zich niet zo lastig met knippen, maar ze vindt er niet zoveel aan, liever niet..
Oren knippen is ze ook geen fan van, maar dat is ook mijn en haar schuld, lekker met haar hoofd lopen klooien en haar oor geraakt met de schaar, oeps..

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:56

mijn fjord HAAT het knippen van de manen.
Hij werkt expres tegen mij. hij gaat zijn hoofd scheef houden op het moment dat ik wil knippen, gaat schudden, gaat expres lopen en draaien kortom hij doet er alles aan om maar niet geknipt te hoeven worden!
iemand tips?

overigens is hij 2 jaar en 7 maand oud,

hij is wel bewegelijk tijdens het poetsen maar vind het poetsen heerlijk maar de manen vind hij echt verschrikkelijk!!

oren knippen is ook een ramp!!
heb het idee dat het meer is dat hij de schaar niet leuk vind.!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:45

Ik heb de mijne toevallig vandaag weer bijgeknipt.
Dat doe ik trouwens het liefste na het rijden; dan is ze wat rustiger. Maar zelfs dan moet het niet te lang duren, want na een poosje raakt haar geduld toch echt op!

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:20

De mijne moet ik nog steeds bijknippen. Ik had het geknipt, de linkerkant ziet er oké uit. Rechts had ik ook gedaan, maar nog niet helemaal netjes.. maar ik heb geen zin om hem te knippen. Hij houdt dat hoofd gewoon niet stil. Misschien wil ik het laten groeien, maar daar moet ik eerst nog heel lang over nadenken haha. :Y)

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:49

Tips, tja opvoeden, maar zo'n jong dier heeft ook nog niet alle geduld van de wereld. Zeker als je niet zo bedreven bent in het knippen kan het toch wel lang duren, dat kun je het dier eigenlijk niet zo kwalijk nemen. Ik ben zelf inmiddels vrij snel, maar Fjella staat ook niet stil hoor.. Die hoort het geluid van de schaar en dat is dan weer interessant en ook geen geduld.
Probeer het knippen wat af te wisselen met wat poetsen, laat het niet te lang duren. Beloon als ze even braaf stil hebben gestaan en wijs ze terecht als ze er een potje van maken.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:25

Lita heeft precies een kruin aan de rechterkant (en ook alleen rechts) bij haar nek waardoor de manen daar scheef staan. Nu zie je het goed: Afbeelding

Als het recent is geknipt zie je het minder:
Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1433
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:36

Wat klinkt dat toch allemaal super herkenbaar :+ Zoë staat lief stil heeft een dunne manenkam en is dus makkelijk te knippen. Maar die manen willen op de een of andere manier niet echt goed blijven staan. Misschien komt dat zoals _Denise_ ook aangaf wel door de kruinen die ze vlak bij de manenkam heeft, ik zal er eens op letten.

Diesel daar in tegen is een regelrechte ramp, mega dikke manenkam en dan omhoog, omlaag, links, rechts, diagonaal en ga zo maar even door. Ik heb hem de laatste keer met het scheerapparaat gedaan, dan maar niet in 2 laagjes, ging super snel en hij bleef beduidend beter stil staan.

Oortjes knippen vinden ze beide niet erg, vandaag beide maatoppen weer gedaan met anitklit en ze waren beide erg braaf.

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:23

Nou oortjes knippen is bij mijn ventje een echt ramp, hij vind het echt niks, maar dat vond hij al toen ik hem kreeg, maar mag er nu wel beter bij komen en raakt niet meteen in paniek, maar ik knip ze alleen voordat ik een wedstrijd heb :=

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:27


SandraWierda

Berichten: 1433
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:49


Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:50

zo die is indd heel strak :D

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:57

natasjuhh schreef:
zo die is indd heel strak :D



Ja ik vind het ook wel jammer dat het zo lastig is om bij te houden, die verrekte manen groeien zo snel! :+

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:06

Ik heb het makkelijk:o mijn fjordenbeest heeft gewoon lange maantjes :=

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:16

natasjuhh schreef:
Ik heb het makkelijk:o mijn fjordenbeest heeft gewoon lange maantjes :=



Foto? :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:24

Nou.. makkelijk :+ Ik heb soms toch sterk de neiging om d'r kort te wieken :=