Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Neraldo schreef:Ik ben wel lid van het fjordenstamboek, maar ik had nog geen data gezien in het laatste boekje.
Ik rijd nu wel al L1 met de knhs wedstrijden, maar als je mee wil doen aan de fjordenwedstrijden, dan moet je in de catergorie starten waar je een diploma van hebt. Ik voel me echt niet te goed, maar ik ga echt niet mee doen met een A wedstrijd.
maccie schreef:
diploma rijden en fjordsportwedstrijden is wel wat anders he. de fjordsport wedstrijden zoals de fjorcup zijn gewoon wedstrijden alleen voor fjorden en ze tellen gewoon voor je knhs punten mee.
diploma rijden is van het stamboek. daar zal je ook al ben je l-1 nu eerst je b diploma moeten rijden heb je die gehaald kan je voor het l-1 enz. hier zit ook een klein stukje theorie bij.
miepmuts schreef:maccie schreef:
diploma rijden en fjordsportwedstrijden is wel wat anders he. de fjordsport wedstrijden zoals de fjorcup zijn gewoon wedstrijden alleen voor fjorden en ze tellen gewoon voor je knhs punten mee.
diploma rijden is van het stamboek. daar zal je ook al ben je l-1 nu eerst je b diploma moeten rijden heb je die gehaald kan je voor het l-1 enz. hier zit ook een klein stukje theorie bij.
Ik denk dat je het nu door elkaar gaat gooien.
diplomarijden en fjordsportwedstrijden zijn een onderdeel van het stamboek
En de fjordcupwedstrijden worden door een knhs vereniging georganiseerd:j

Vippie schreef:
Idd Fjordcup is geen fjordsportwedstrijd maar een gewone KNHS wedstrijd.
Fjordsportwedstrijden worden door het stamboek georganiseerd en mag je alleen aan meedoen als je een van de diploma's hebt gehaald. Een klassering bij de KNHS telt niet. Oftewel al be je bij de KNHS Z2 dan nog moet je eerst je B diplomaatje halen omdat het stamboek van mening is dat ze bij de KNHS geen verstand hebben van dressuur of springen
Vippie schreef:Een klassering bij de KNHS telt niet. Oftewel al be je bij de KNHS Z2 dan nog moet je eerst je B diplomaatje halen omdat het stamboek van mening is dat ze bij de KNHS geen verstand hebben van dressuur of springen
Vippie schreef:.
zal nooit fjordsport starten (omdat het gewoonweg te duur is tov KNHS wedstrijden) of fjordsportwedstrijden.
FS diploma rijden om je paard een stapje hoger te krijgen in het stamboek ala, maar FS wedstrijden zie ik absoluut geen meerwaarde in. Sorry.
hadas schreef:okay srry maar ik snap het even niet meer. wat is het verschil tussen fjortsport en diploma rijden? dacht dat het gewoon de zelfde dag was? en dan nog de fjortcup? zit ook niet heel erg in dat wedstrijd wereldje jammer genoeg!!!! wil zooh graag wedstrijden rijden met een goed en getalenteerd paard.. maar die heb ik (nog) niet. alleen verzorg pony's en paarden. maar hopelijk komt het allemaal nog!!
miepmuts schreef:[
Te duur?? Als ik omreken wat ik voor mijn kinderen kwijt ben bij de KNHS om een klasse hoger te komen, wordt ik er niet vrolijk van als ik dat zie. (lidmaatschap knhs, startkaart, per proef min. €6,00 startcoupon á 1,50, op z'n minst 10 proefjes voor 10 wp, dat is op z'n goedkoopst €75 euro voor een klasse) dan vind ik €15 euro voor een diploma prima te doen. Maar ja hobby mag wat kosten.
miepmuts schreef:[Misschien zien jij en ik de meerwaarde van de fjordsportwedstrijden niet in, maar ik denk dat het voor de groep die er nu gebruik van maakt (lees vooral manegeruiters en niet wedstrijdgerichte kinderen) toch een leuke competitie is.En niemand is verplicht om er aan mee te doen.
miepmuts schreef:[Maar om nu meteen te zeggen dat het stamboek van mening is dat de knhs geen verstand heeft van springen of dressuur vind ik nogal ver gaan.
miepmuts schreef:[Fjordsport is noodgedwongen geboren uit het feit dat de voormalige npc regeling niet door de knhs overgenomen werd. De NPC heeft hier erg zijn best voor gedaan ook voor andere stamboeken, maar er konden wat lidmaatschappen betreft geen uitzonderingen voor stamboeken gemaakt worden. Waren de diploma's overgegaan naar de knhs dan was je pas duur uitgeweest.
.
Vippie schreef:Een fjordsporter zal wellicht ooit KNHS gaan starten, maar een KNHSer nooit Fjordsport. Het is jamer dat het stamboek dat niet ziet.

Voor ieder lid moest er afdracht betaald worden namelijk.
miepmuts schreef:Je vergeet de contributie van de rijvereniging (en die verschillen per vereniging enorm! De KNHS haalt daar een bijdrage vanaf voor de wedstrijdstarters. Daarnaast vergeet je je verenigingsgeld dat je aan het stamboek betaald.Te duur?? Als ik omreken wat ik voor mijn kinderen kwijt ben bij de KNHS om een klasse hoger te komen, wordt ik er niet vrolijk van als ik dat zie. (lidmaatschap knhs, startkaart, per proef min. €6,00 startcoupon á 1,50, op z'n minst 10 proefjes voor 10 wp, dat is op z'n goedkoopst €75 euro voor een klasse) dan vind ik €15 euro voor een diploma prima te doen. Maar ja hobby mag wat kosten.