hebben jullie je fjord al geschoren? die van mij is gister geschoren. Nu vraag ik mij af hoeveel gram jullie er op hebben liggen en is er ook iemand die ervaring heeft met een halsdeken? Ik wil namelijk wel een aanschaffen, maar ben bang dat zijn manen er dan aan gaan, maar zonder is ook wel koud of niet? Hij staat overdag buiten en s avonds binnen.
ik heb op [***] een 200grams deken liggen, zonder deken en geschoren lijkt me wel wat aan de koude kant ja.. je hebt toch zn jasje uitgedaan. Ik heb geen halsdeken klein stukje van zn manen gaat wel wat plat door de deken, maar ach.. groeien we gewoon weer een hengstenpluk aan
nee, joh tuurlijk staat ie met deken op! heb em nu een staldeken op van 200 gram en een deken van 340 gram. wil graag 1 deken kopen van bijv. 400 gram en dan zit ik te denken of ik met of zonder hals moet kopen
ze hebben niet echt een deken met hals nodig, ook zullen deze moeilijk in fjordenmaat te krijgen zijn en zullen je manen om kiepen.
ik zou hem nu zijn 340 grams deken op doen en mocht het dan erg koud worden of hij met erge kou naarbuiten gaan, zou je zijn andere er over/onder kunnen doen.
Illo staat met een 250 grams deken nu. Hij is begin november voor de tweede keer geschoren. Als ik nu een dikkere opdoe met deze temperaturen staat hij te zweten. Hij staat in een buitenbox. Een deken met hals is meestal te krap voor dikke fjordenhalsen.
pontun staat nu met een 250 gram deken.. volgende week word hij voor de tweede keer geschoren. Als het over dag onder de 5 graden blijft.. krijg hij nog een 150 grams deken erbij op..
Bjorn en Par zijn een maand geleden geschoren en staan onder ong.250 gram,als het kouder word krijgen ze een dikkere deken, voor wedstrijden speciale deken.Buiten doe ik er een regendeken overheen.