Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb priveles genomen en dat heeft echt super geholpen want nu doet ze dat niet meer. Op een gegeven moment deed ze dat niet meer want ik was altijd gewoon streng enzo bij alles wat ik deed. En dan krijgt ze meer respect voor je en zal ze het ook minder vaak doen. en niet te strakke teugels. en vooral niet gaan tegentrekken want dat win je toch nooit en je handen laag houden. Poeh meer tips ofzo heb ik op het moment niet 

Charret schreef:Marjolein schreef:ik zou niet teveel je stem gebruiken, alleen als ze echt stout is een felle hé en om gerust te stellen. Voordat je het weet reageert ze minder op je stem en kan je alleen maar schreeuwend door de bak rijden.
Ben ik het niet met je eens. Onze Fries ontspant zich helemaal wanneer we heb bemoedigend toespreken. Wanneer hij iets niet durft dan praten we altijd met hem en dan werkt super. Ik hoef niet me stem te verheffen niks. Zou wat zijn als ik alleen tegen hem zou kunnen praten wanneer hij op z'n flikker krijgt.