Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zelf irj ik geen endurance, maar ik rij wel altijd buiten (duin,strand, bos) met mijn (erg ouderwets gebouwde) Haflinger. Ik heb op hem een Kieffer Munchen vzh liggen, vorig jaar gekocht met een zadelmaker erbij. Zadel ligt super, hij heeft geen drukplekken en het zadel ligt niet klem (wat ik wel had met Wintec Wide 500) oid, het zit ook super.
maar weetniet hoe het zadel zit na lange afstanden en heb verder niet heel erg veel verstand van endurance

hopelijk is dat ook zo voor jou! Heleen2211 schreef:Ik had trouwens heel gericht en serieus informatie opgevraagd over zo'n massimo zadel (want had er ook goede berichten over gehoord) op de site van www.bluebalance.nl, maar ik heb daar na het eerste mailtje dat ze het goed hadden ontvangen en mijn vragen asap zouden beantwoorden, nooit meer iets van gehoord!
Troelaatje schreef:ik heb gisteren wat thorowgood zadels gepast.
nou, de endurance lag niet zo lekker en we kwamen uit op de veelzijdig haflingermodel.
die heb ik er erop gehad: lag super en schuift bijna niet.alleen hebben we er 1 met extra wijde boom gepast en als ik erop ging zitten zakt hij teveel. dus nou komen ze nog een keer terug deze week met een wijde boom ipv extra wijd. maar nou ben ik bang dat dan de kamer iets te smal is ...
we zullen zien.
hij zat trouwens wel erg lekker, maar wel ff wennen want mijn zadel heeft een veel diepere zit en deze is best wel vlak.
ik ga deze week ook nog andere merken passen. dus ik zal het laten weten hoe het afloopt!!!
groetjes!
ze hebben een hele vlakke zit.