Ninla... verkopen of niet..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:13


Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:47

ik vind het heel moeilijk, kan me voorstellen dat je haar niet meer kwijt wilt, maar dat je ook niet wil dat ze dingen moet doen die ze niet leuk vindt en/of dat jij dingen moet doen die je niet leuk vindt.

Is het misschien geen optie om eens contact met Charret op te nemen? Haar vriendin zocht toch een fjord? Ik denk dat ze het daar super zou gaan krijgen

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:51

Poeh dat is inderdaad een moeilijke keuze!
Ik denk dat je gewoon even wat doen wat je moeder zegt deze week even leuke dingen met der doen en schrijf een keer de voordelen en nadelen er van op. ik zou het ook niet voor je weten.

Eefiesvenna

Berichten: 457
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Den Burg - Texel

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:02

Het is gewoon zo dat de meeste fjorden iets beperkt worden door een lichaamsbouw, maar mijn mening is dat als je maar geduld heb en standvastig bent, dat je vooruit gaat. Ook al zijn het hele kleine stapjes die veel kleiner zijn dan bij een dressuurpaard. Ik haal veel meer voldoening uit die kleine vooruitgang stapjes van een fjord. Maar dat is persoonlijk hoor! Ik zit ook even in dipje met rijden, toch geloof ik er nog in!
Je hebt al zoveel bereikt met Ninla. Neem even pauze en neem stapje terug met rijden. ups en downsss

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:57

Ja maar het gaat me ook niet helemaal om het rijden maar alles er om heen ook, een super klik met Ninla is er niet geweest.
Ze heeft het naar haar zin bij mij, en ze is lief. Maar een speciale band? Nee hoor die heb ik niet met haar

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:58

Dan zou ik de knoop gewoon doorhakken. Anders blijf je twijfelen.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:36

Het klinkt inderdaad alsof je besluit al vast staat. succes

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:00

Het is moeilijk en het blijft moeilijk.

Ik heb hiervoor een hackney arabier gehad met hem had ik een geweldige band, maar zodra hij onder het zadel moest wilde het niet klikken tussen ons. Ik was te druk en hij ook. Heel moeilijk en met heel veel pijn in mijn hart heb ik hem verkocht. Na 2,5 jaar. Ik heb nooit meer wat van hem gehoord en daar baal ik nog het meeste van. Ik moet nog steeds elke dag marktplaats in de gaten houden, want misschien zie ik hem dan wel staan. En wat ik dan zal doen? Mijn hart zegt terug kopen, maar mijn verstand zegt laat maar gaan.

Nu heb ik Niek ook een fjord en heel wat anders. Naja anders hij kan mijn drukte wel hebben en loopt graag voor me. Maar het duurde veel langer voordat ik echt een band met hem had. Een fjord is toch anders. Eerst eten en dan mijn baas. Zo'n gevoel had ik altijd. Nu ben ik 2,5 jaar verder met Niek en zou hem voor geen goud meer kunnen missen. Ik heb nog steeds contact met de oude eigenaar van Niek en zo nu en dan ziet ze hem ook nog wel eens.

Iig sterkte met je keuze, maar denk dat je zelf je keuze al hebt gemaakt. Het laatste stapje is het moeilijkst om te nemen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:03

je verhaal lijkt een beetje op die van mij, alleen dan had ik wel een goeie band in de omgang. Ik ben heel fanatiek, wil heel graag wedstrijden rijden en trainen. Mijn paard, inmiddels 16, gaf aan dat hij dat niet meer wilde. Na veel onderzoeken door DA's, fysio's, blessures en weet ik veel wat allemaal heb ik besloten hem te verkopen. Hij staat nu bij mensen die heerlijk het bos ingaan, af en toe een wedstrijdje voor de lol en voor de rest van hem genieten.. Ik ben zelf aan het rondkijken naar een jonger paard dat het werk wel leuk vind.. Hoe moeilijk ik het ook vond, omdat ik helemaal gek was van mijn paard, heb ik voor hem gekozen en een plek gezocht naar wat hij leuk vind!

Als ik jou verhaal zo lees, lijkt het of jij je keuze al gemaakt hebt, ook al is het geen makkelijke keuze... Succes..

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:37

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Vind het idd erg moeilijk, en het laatste stapje van te koop zetten is nog zo officieel, dat ik nog een weekje wacht.

Maar voor mijn gevoel heb ik de keuze al gemaakt maar kan het nog niet helemaal begrijpen.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:40

Hmmm Ach gut
Dat is echt een moeilijke keuze, maar ik snap precies wat je bedoelt. Dagmar was dan natuurlijk ook nog niet helemaal goed, maar ik had nog best recreatief met haar kunnen rijden. Heb er ook voor gekozen om een ander paard te kopen. Gelukkig kan ik Dag nog aanhouden. Heb jij niet een optie dat Ninla ergens kan staan zodat ze toch van jou blijft? Stukje land ergens huren oid?

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:10

Tuurlijk kan je met je fjord veel bereiken, maar als zij niet leuk vindt wat jij wel leuk vindt, dan moet je misschien toch een beslissing nemen. Veel sterkte ermee

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:43

izabella schreef:
Tuurlijk kan je met je fjord veel bereiken, maar als zij niet leuk vindt wat jij wel leuk vindt, dan moet je misschien toch een beslissing nemen. Veel sterkte ermee

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Het is een beslissing waar wij jou verder niet bij kunnen helpen, je zal de beslissing zelf moeten maken,
maar bedenk wel dat jullie beide er niet gelukkiger van worden als jullie blijven doorgaan met wat jullie nu doen, zij vind dressuur niet leuk (meer?) , maar doet het maar omdat jij het van haar vraagt, en het frustreerd jou dat ze de dingen niet goed doet/kan/andererede.
En jij wilt dus verder met dressuur en zij niet, dat lukt dus niet.

Mijn mening: ik zou haar verkopen, mits ik wel zou weten of ze goed terecht zou komen, en natuurlijk, iedereen heeft een eigen manier van met paarden omgaan, en dat ie anders is dan die van jou hoeft niet te betekenen dat die direct slechter is Lachen

Sterkte!!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:20

Ninla_ schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Vind het idd erg moeilijk, en het laatste stapje van te koop zetten is nog zo officieel, dat ik nog een weekje wacht.

Maar voor mijn gevoel heb ik de keuze al gemaakt maar kan het nog niet helemaal begrijpen.


het verplicht je nog tot niks hoor, als je op het moment dat er kijkers komen waar jij het niet bij vertrouwd dan ben je nog nergens toe verplicht. alleen JIJ hebt de touwtjes in handen maar als ik het zo lees zou ik wel verkopen, is het eerlijkse voor Ninla en jezelf.

sterkte

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:03

Zoals je zelf aangeheeft heb je te snel gehandeld met het kopen van een fjord, fjorden zijn geen echte dresuur paarden soms heb je geluk en vind je een uitzondering. Misschien kun je haar te ruil op internet zetten, want als dressuren echt is wat 'jij'wilt dan moet je doen. Je kunt haar het beste een plaatsje geven bij iemand die lekker met haar gaat buitenrijden

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:36

ik heb mijn fjord ook overgekocht van een bokker (netam12) zij deed hem ook wel omdat ze verder wilde in de dressuur.
Je moet je eigen gevoel volgen.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:01

Steph Kusje Kusje

Je moet inderdaad echt je gevoel achterna gaan. Hoeveel je ook van Ninla houdt. Samen houden jullie dit waarschijndelijk niet lang vol. Jij wil iets anders dan Nin. Ga binnekort gewoon weer lekker bij Albert lessen. En probeer het dan eens 1 maand aan te kijken. Met gewoon lekker lessen, beetje dressuren en buiten rijden. Misschien blijft het dan voor jullie beide leuk Ja

Blijkt dit toch niet te helpen, dan zo ik haar inderdaad toch te koop zetten. Je hebt geen haast bij het voorkopen van Nin dus kan je gewoon echt opzoek naar de ideale koper. Niemand zal jou zegen aan wie je Nin moet gaan verkoper. Er loopt ergens echt wel een leuk baasje rond voor Ninla die lekker met haar kan gaan buiten rijden.
Jij kan dan ook wel je eigen ding gaan doen, en dat is wedstrijden rijden Ja

Linda_o1
Berichten: 48
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:13

Ik weet uit ervaring dat fjorden niet de makkelijkste paarden zijn om dresuur te rijden.
Mijn fjord liep ook beter buiten dan in de bak.
Ze willen de vrijheid, en avontuur.
Een bak is geen uitdaging voor hun.
Zelf zou ik nooit een paard kunnen verkopen, dan zal ik wel een andere uitdaging zoeken voor mij en mn fjord.
Denk en maar eens goed overna dan! succes Knipoog

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:57

Linda_o1 schreef:
Ik weet uit ervaring dat fjorden niet de makkelijkste paarden zijn om dresuur te rijden.
Mijn fjord liep ook beter buiten dan in de bak.
Ze willen de vrijheid, en avontuur.
Een bak is geen uitdaging voor hun
.
Zelf zou ik nooit een paard kunnen verkopen, dan zal ik wel een andere uitdaging zoeken voor mij en mn fjord.
Denk en maar eens goed overna dan! succes Knipoog

Dit gold voor jouw fjord maar niet voor alle fjorden Knipoog

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Ninla... verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:02

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb mijn paard verkocht en ben nog steeds zo blij dat ik dat gedaan heb. Het was een super moeilijke beslissing maar uiteindelijk voor ons allebei het beste. Voor mij, ik heb nu een paard waarmee ik kan doen wat ik graag wil, maar vooral ook voor mijn paard. Ik ben al die jaren (7 om precies te zijn) bezig geweest iets te maken van mijn paard wat hij niet was. Ik denk dat het voor hem ook een opluchting was om niet meer dingen te moeten doen die hij eigenlijk niet wilde... Misschien is dat voor jou pony ook zo. Ze wil eigenlijk niet dressuren, zou ze dan niet gelukkiger zijn bij iemand die met haar doet wat ze wel leuk vindt? Mag je haar dat onthouden omdat jij haar niet kunt loslaten?

Ik weet hoe moeilijk het is te beslissen, suk6 ermee.