hoe hoog springt je fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siria

hoe hoog springt je fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:15

ik heb een fjordje waarmee ik tot nu toe 70 cm heb gesprongen (gwoon in de les), maar ik denk dat we nogwel 20 cm hoger kunnen.

mijn vraag nu of jullie fjordjes ook zo hoog springen of hoger of lager ?
t leek me interessante vraag, want ik heb weleens fjordjes zien springe, maar k vraag me af of dat er dan veel zijn of maar een paar ofzo

oja en springen jullie dan ook weleens wedstrijdje met fjord?
heb ik zelf 1 keer gdaan, maar was niet officieel ofzo.

Fritsiej

Re: hoe hoog springt je fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:33

ik heb ooit eens 70 cm gesprongen. Maar ik kan niet echt veel springen omdat Bella bij haar springgewricht gallen heeft zitten. Maar sprignen kan ze!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 06:17

Heel ooit heb ik met Marga 1.30 gesprongen, maar ik ben niet zo'n springheld en Marga vind het ook niet meer zo leuk (wordt al weer wat ouder)
Met Ullwinn heb ik de 1 meter gehaald, maar om dezelfde (1e) reden als hier boven niet verder mee geoefend Haha!

persikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 06:27

90 centimeter ongeveer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:31

onder de man is 90cm het hoogst, vrijspringe 1 meter Lachen

ik ben niet zo'n springheld Bloos

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:21

Eergister nog 1.20, maar dat doe ik niet vaak. Vind dat zooo eng. Maar als je erover heen bent, dan geeft het toch zo'n kick. (In mijn onderschrift staat aanklikbaar Beer en daar staat ook mooie springfoto Ja )

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:25

maar vinden jullie nou eigenlijk dat fjorden te zwaar gebouwd zijn om te springen, of juist dat ze sterk genmoeg zijn om te springen?
ik weet nooit goed hoe ik dat moet inschatten, ik bedoel ze zijn wel erg sterk in de benen lijkt me toch?

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:10

Ik heb een keer met Vestgard 1 meter gesprongen.
Meestal springen we zo rond de 80 cm.
We gaan wel eens oefenspringen (is redelijk vaak hier in de buurt) en dat is echt leuk Haha!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:24

met wupke 70 cm onder het zadel en 75 sprong ze wel maar de balk was er helaas af Tong uitsteken

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:15

Vrijspringen kon Timon ooit 1,15, nu nog wel als er weer op getraint zou worden Haha!
Onder het zadel komt ie ongv. tot 80, 90 cm. denk ik

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:33

Rosa_ schreef:
Eergister nog 1.20, maar dat doe ik niet vaak. Vind dat zooo eng. Maar als je erover heen bent, dan geeft het toch zo'n kick. (In mijn onderschrift staat aanklikbaar Beer en daar staat ook mooie springfoto Ja )

gave foto zeg Knipoog , dat zou ik nie zo gauw doen denk Clown

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:37

Marigold schreef:
maar vinden jullie nou eigenlijk dat fjorden te zwaar gebouwd zijn om te springen, of juist dat ze sterk genmoeg zijn om te springen?
ik weet nooit goed hoe ik dat moet inschatten, ik bedoel ze zijn wel erg sterk in de benen lijkt me toch?

ze zijn wel sterk, maar minder lenig dan andere pony's, voorzover ik weet, en ook wel iets minder snel en iets minder wendbaar, maar natuurlijk heb je wel genoeg uitzonderingen Haha!

maar wat ik hier lees klink besgoe Haha!

khad vandaag ook nog gespronge, maar kwam nie goed uit dus balk eraf en singelstoot kapot Bloos dus ja was mssn ook wel iets te hoog voor vndg Clown

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:39

Siria schreef:
Marigold schreef:

maar wat ik hier lees klink besgoe Haha!

Clown

ik bedoelde dan hoe hoog er werd gespronge

DutchGuwrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:52

1m =)

DutchGuwrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:52

met myn vorige fjord dn

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:55

het fjortje en haar zoontje springen rustig 130 onder de man. superpaardjes hihihihi

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:00

Rosa_ schreef:

dat vind ik nou levensgevaarlijk(heb t over de foto), en dan vooral met een fjord. maar goed is je eigen keus.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:05

protonja schreef:
dat vind ik nou levensgevaarlijk(heb t over de foto), en dan vooral met een fjord. maar goed is je eigen keus.
Ik heb de foto's uit haar profiel ook bekeken, maar kan er nou zo snel niets levensgevaarlijks aan vinden. Ruiter zit er correct op (met cap), pony heeft een goede techniek, niets aan de hand hoor.
Fijn dat je fjord zo makelijk springt.

Mijn vorige, inmiddels overleden, fjord (met stokmaat 1.42) sprong onder de man 1.10.
Mijn huidige fjord nog geen 20 cm Vork Haha!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:24

Ze heeft 1,10 vrijgesprongen zelf kan ze 80cm makkelijk

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:14

@ Rosa_: Wat een supergave fjord heb je btw! Hij springt heel erg netjes en die foto is ook erg mooi!

Het hoogste wat ik met Odin heb gesprongen is 1 meter, maar ik vond het doodeng! Nagelbijten / Gniffelen
Vrijspringen weet ik niet, we hebben alleen maar houten kratjes, en zoveel hebben we er ook weer niet Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:11

Mmh Noor heb ik nooit hoger dan 60/70 gesprongen. Die kon ook gewoon niet springen eigenlijk...zag er niet uit. Ze vond het ook echt niet leuk!

Anton vind het wel geweldig. Momenteel heb ik daar denk ik een meter mee gesprongen. Maargoed...spring zelf eigenlijk niet zo vaak. (vind Ton volgens mij wel jammer)

Sas heb ik nu pakweg 4/5 keer mee gesprongen en was het hoogste denk ik 60 cm. (bij lagere hindernissen draaf ze er gewoon over Nagelbijten / Gniffelen, boeit het r niet dat ze dr benen wat hoger moet optillen) Maar ook Sas moet de echte lol in het springen nog even vinden, binnenkort maar eens met zn tween over de hindernis en dan wedstrijdjes doen....dan gok ik dat ze het heel snel heel leuk vind, Sas kennende!
Mij zie je overigens nooit over een extreem hoge hindernis gaan. Ben absoluut geen springfanaat...

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:21

Mijn verzorgfjord springt onder de man 80cm(niet altijd hoor), vrijspringen doet ze met moeite de 1 meter.. Clown

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:43

Het hoogste wat ik in de springles met larix heb gesprongen is 1.10. Dat is echt het matje. Verder gewoon parcourtjes van 70/80 cm. Hij wordt er altijd helemaal heet ervan.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:58

Met Bidonja heb ik wel es een meter gesprongen, ze doet het best goed eigenlijk maar ik ben helemaal geen springheld Nagelbijten / Gniffelen vrij heb ik haar eens 1.15 laten springen (zat ze wel bijna aan haar maximum)
Alm kan 1.20, maar toch niet met mij hihi Bloos

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:17

protonja schreef:
Rosa_ schreef:

hmm ik snap niet zo goed waarom dan vooral met een fjord gevaarlijk is, die zijn vaak juist rustiger en deze duidelijk net zo lenig als een ander soort pony